מי עומד מאחורי תחקיר הניו יורק טיימס על וון ג'יא-באו?

סדקים ומניעים נסתרים מאחורי תחקיר הניו יורק טיימס. מה משמעותם ולמה אכפת לנו מזה?

וון ג'יא-באו

וון ג'יא-באו – צילום: cc by world economic forum, flickr

דיוויד ברבוזה מהניו יורק טיימס זכה לשבחים רבים על התחקיר העיתונאי שפרסם ב-25 באוקטובר. ברבוזה כתב 4700 מילים שבהן צלל לתוך הקלחת הפיננסית של ראש ממשלת סין ומשפחתו, וחשף ששווי נכסיהם (בניינים, אגרות חוב וכד') הוא 2.7 מיליארד דולר. הרבה? כן, ולא משנה אם מי ששואלים אותו גר בסין או בארה"ב.

מישהו במשטר הסיני לא אהב את הכתבה של בורבוזה וחסם אותה לצפייה בסין. החשיפה של בורבוזה לא זכתה לתשואות רק בגלל הסקופ, אלא כי ביכולתה להשפיע על הנוף הפוליטי בסין, ועוד נחזור לדבר על כך.

ברבוזה אינו העיתונאי הראשון שחושף את עושרם של מנהיגי סין וזוכה לתשואות. לפניו היו צוותי הכתבים של "בלומברג", שדיווחו על עושרו של שי ג'ין-פינג, הנשיא הבא של סין; ועל קשריו הכלכליים של בו שי-לאי, מי שהיה "הכוכב העולה" בפוליטיקה הסינית, לפני שהתרסק בקול ענות חלושה.

להמשך קריאה: CHINABIZ.co.il

Leave a Reply

רוצה לקבל תוכן איכותי היישר למייל שלך מדי שבוע?

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו ובתור התחלה קבלו גישה לכתבה זו ולכל הכתבות באתר ל-24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

הנך מאשר/ת קבלת תוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה ודיוור פרסומי מאת אפוק טיימס ישראל בעמ. אנו מתחייבים לא להעביר את הפרטים שלך לשום גורם אחר, ולשלוח לך רק תוכן רלוונטי.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!