סין: מחקר חדש מראה חוסר אמון בתקשורת

סינים רבים מעדיפים לקרוא חדשות במדיה חברתית, מאשר במדינה המסורתית

אינטרנט בר בסין

קבוצה של צעירים בקפה אינטרנט בג'יא-שן בפרובינציית ג'ה-ג'יאנג במזרח סין בנובמבר. סינים רבים בוטחים כיום באינטרנט יותר מאשר במוסדות החברתיים המסורתיים ובאפיקי התקשורת של המדינה – צילום: AFP/AFP/Getty Images

מחקר חברתי גדול שנערך לאחרונה בסין חשף כי תושבי סין העירוניים איבדו ברובם את האמון במוסדות החברתיים של סין, הם מודאגים מהביטחון הציבורי, ומוכנים יותר להאמין למה שכתוב במיקרובלוגים אנונימיים באינטרנט מאשר לעיתונות המסורתית.

הדוח על איכות החיים של תושבי ערים פורסם בבוקר ה-18 בדצמבר מטעם המכון לסוציולוגיה של האקדמיה הסינית למדעי החברה ועיתונות מדעי החברה של סין.

העיתון Legal Evening News שבשליטת המשטר כתב כי מרואיינים התבקשו לדרג את רמת היושרה של 11 תעשיות ומתקני עבודה טיפוסיים. התוצאה הבולטת ביותר הראתה שדרגת היושרה של התקשורת שבשליטת המדינה נמוכה יחסית בהשוואה לבלוגים ולמיקרובלוגים. על פי הדו"ח, גולשי אינטרנט בגילאי 30 ומטה מאמינים יותר לתכנים של פלטפורמות כגון Sina Weibo, הגרסה הסינית לטוויטר. מתוך 11 תעשיות שנכללו במחקר, דורגה המדיה התקשורתית במקום השישי ברשימת היושרה.

כמו כן במחקר נעשה ניסיון מבוקר ליצור סצנה וירטואלית ולבדוק את רמת האמון של תושבי הערים כלפי המדיה המסורתית והמדיה החדשה. התוצאות הראו שבמקרה שמתרחשת תקרית מסוימת, 44.4 אחוז ממשתמשי האינטרנט האמינו לנאמר בבלוגים, לעומת 38.7 אחוז שנתנו אמון בדיווח הטלוויזיוני של חדשות CCTV – תחנת הדגל של המפלגה הקומוניסטית.

מאז שהסתיים הקונגרס ה-18 של המפלגה חלה עלייה מהירה במספר הדיווחים שהופצו על ידי המדיה החברתית בנוגע למקרי שחיתות. גולשי אינטרנט הפיצו חדשות חמות והגבירו את קצב העברת האינפורמציה בסין. חלק מהמקרים מעוררי-העניין ביותר נחשפו בידי צורות שונות של עיתונות-אזרחים או באתרי אינטרנט עצמאיים.

הכתבה המקורית באנגלית
הכתבה בסינית

Leave a Reply

רוצה לקבל תוכן איכותי היישר למייל שלך מדי שבוע?

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו ובתור התחלה קבלו גישה לכתבה זו ולכל הכתבות באתר ל-24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

הנך מאשר/ת קבלת תוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה ודיוור פרסומי מאת אפוק טיימס ישראל בעמ. אנו מתחייבים לא להעביר את הפרטים שלך לשום גורם אחר, ולשלוח לך רק תוכן רלוונטי.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!