הרכבות המהירות של סין מניבות תשואה נמוכה

ההשקעות האדירות בפיתוח מסילות ובניית רכבות מהירות בסין, גרמו לחובות אדירים שמשרד הרכבות הסיני מנסה לכסות באמצעות העלאת מחירי ההובלה

china-railway

רכבת מהירה עוזבת את תחנת הרכבת הונג-צ'יאו בשנחאי בעת נסיעת המבחן בשנת 2011 – צילום: ChinaFotoPress/Getty Images

משרד הרכבות הסיני העלה את מחירי ההובלה ברכבות. וואנג מנג-שו, חוקר מהאקדמיה הסינית להנדסה, מסר לכתב העתShanghai Securities News  כי ההכנסות מההובלה משמשות לסבסוד הגירעונות שנוצרו במערכת הרכבות המהירות לנוסעים. לדברי פרשנים רכבות הנוסעים המהירות לא הניבו את התשואות להן ציפו.

פרשנים בתחום התעשיה מעריכים שהעלאת המחיר תביא למשרד הרכבות הכנסות נוספות של 30 מיליארד יואן.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2012 נוצרו גירעונות של 854 מיליארד יואן, אחרי תשלום מסים. על פי ניתוח כלכלי שנערך עבור משרד הרכבות על ידי חברת "21st Century Business Herald", יחס החוב-נכס הגיע ל-61.8 אחוז.

ד"ר פרנק טיאן שיה, מומחה לכלכלת סין ופרופסור לעסקים באוניברסיטת אייקן שבדרום קרוליינה, אמר שמאחר והרכבות וחברות התעופה הן מונופול של המדינה, ההעלאה במחירי ההובלה תשפיע על כל המגזר העסקי.

Leave a Reply

הירשמו לחשבון ניסיון

ותוכלו לקרוא את כל הכתבות למשך 24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

במילוי הפרטים ולחיצה על כפתור אני מאשר/ת קבלת דיוור פרסומי ותוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה מאת אפוק טיימס ישראל. אנחנו לא אוהבים ספאם. לכן מתחייבים לא להעביר את פרטיך לגורם שלישי כלשהו.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!