אפקט ההפתעה

שוב קיבלת עט, משטח לעכבר או לוח שנה ממותג במתנה? לאילנה ואלכס, צמד מעצבים מוכשרים, היו רעיונות אחרים למתנות שכולנו מקבלים מהבנק, מקופת החולים ומסוכן הביטוח. יחד, הם הקימו את סטודיו RDD לעיצוב וייצור מוצרים – שמפיק מתנות מקוריות ומדליקות, בהתאמה אישית

RDD-studio-2

 
על כל שולחן משרדי אפשר למצוא אוסף של פריטים ממותגים, וכנראה שגם על שלכם: עטים צבעוניים מלקוח שהצטרף, לוח שנה מסוכן הביטוח, משטח לעכבר מקופת החולים, מחשבון סולארי מהבנק, מחברת בכריכה קשה שקיבלתם באיזה כנס נדל"ן, ועוד שלל מוצרים ממותגים לקידום מכירות. סביר להניח שגם מקום העבודה שלכם בעצמו מחלק בדיוק את אותן המתנות ללקוחות ולשותפים – בשינוי קל של הלוגו המוטבע על העט או על המחברת.

צמד המעצבים אילנה סלזנב ואלכס מקרוב, הגיע למסקנה המתבקשת שאפשר לחדש גם בתחום מוצרי קידום המכירות. וכך, לפני שנתיים וחצי הם הקימו את סטודיו RDD לעיצוב וייצור מוצרים – ויחד לקחו את נושא המתנות כמה צעדים קדימה, עם מוצרים מקוריים, חדשניים ויפהפיים שלא נתקלים בהם בכל יום.    

מוצרים צבעוניים ומעוררי התפעלות

"המטרה היתה להביא ללקוחות שלנו משהו שונה, משהו שאין במקומות אחרים שמוכרים מוצרי פרסום וקידום מכירות", מסבירה אילנה. "אנחנו לא מייצרים עוד עטים וכוסות עם לוגו כמו כולם, אלא רוצים תמיד לגרום לאפקט ההפתעה. אנחנו חושבים על מוצרים חדשים שעדיין לא קיימים, ומחפשים את העיצוב הכי צבעוני ומרענן שיש, כדי לתת תחושה של חוויה ומקוריות. כל מוצר שלנו מותאם לאופי המותג, לערכים שהוא מייצג וכמובן לתקציב – הכל לפי הדגשים שהלקוח מספק ותוך שילוב בין העיצוב לשימושיות של המוצר".

RDD-scooter

אילנה – בוגרת תואר ראשון בעיצוב מוצרים ממכון אבני, ואלכס – בוגר תואר ראשון בעיצוב תעשייתי מ-HIT, הם חברי ילדות ותיקים שתמיד חלמו לעבוד יחד. לאחר שסיימו את לימודי העיצוב, הגשימו את החלום והקימו את סטודיו RDD. הסטודיו הייחודי מתמחה במוצרי קידום מכירות מקוריים לחלוטין, משלב הרעיון ועד לייצור הסופי, שמשלבים פונקציונליות עם עיצוב מלא דמיון והשראה. המוצרים שהם מתכננים ומייצרים מאופיינים בצבעוניות מרהיבה, שימושיות גבוהה – ומעוררים התפעלות בקרב כל מי שמקבל אותם לידיו.

חפצים שחשבנו שכולנו מכירים, כמו מעמדים לטלפון, תחתיות לכוסות ואפילו עינית הדלת – מקבלים בסטודיו פרשנות חדשה והופכים לפריטים חדשניים ויחידים במינם, שמציעים חוויית שימוש אחרת, ולעולם לא ימצאו את עצמם נשכחים במגירה שבמשרד. בסטודיו משתדלים להשתמש בתהליכי ייצור שאינם פוגעים בסביבה, ועובדים בשיתוף עם מפעלים המעסיקים בעלי צרכים מיוחדים.


משתפים את הלקוח בכל צעד

"קודם כל אנחנו נפגשים עם הלקוח ועורכים היכרות", מספר אלכס על תהליך העבודה של הסטודיו מול הלקוחות, שמחפשים מתנות מקוריות לעובדים או מוצרי קד"מ מיוחדים. "אנחנו מבקשים להבין למי מיועד המוצר או המתנה, מה החברה רוצה ומעדיפה, ועל איזה תקציב מדובר. לפעמים מבקשים מוצר מאוד ספציפי – אבל בעיצוב שונה וחדשני", הוא מסביר. 

"למשל, יש לנו לקוח שידע שרצה לחלק לוחות שנה במתנה ללקוחות VIP, אבל להפוך אותם למשהו חדש לגמרי ממה שמכירים", מוסיפה אילנה. "חיפשנו צורות חדשות ומעניינות להכין לוח שנה, וחשבנו איך אפשר ליצור שפה אסתטית חדשה ויוצאת דופן, משהו שלא רואים כל יום. התוצאה היתה לוח שנה צבעוני ומהודר משולב במעמד עשוי עץ, מוצר שכיף לשים על השולחן ולהשתמש בו, רחוק מאוד מלוח שנה ספירלי פשוט או כזה שתולים על הקיר". 

בתחילת התהליך, רוב הלקוחות מתקשים לדמיין את המוצר הסופי, אבל לאט לאט, עם קבלת הסקיצות וההיכרות עם הרעיונות של אלכס ואילנה, הם רואים את המוצר מתגבש, והתגובות הנלהבות מגיעות. "אנחנו מקבלים פידבק חיובי ותומך ויש גם לקוחות שחוזרים שוב ושוב", הם אומרים. אחרי שהלקוח רואה את המודל הסופי ומאשר אותו – ניגשים לשלב הייצור. הסטודיו מקפיד לעבוד עם יצרנים מקומיים ואיכותיים במחירים נוחים, ולספק את הסחורה כשהיא ארוזה ומוכנה לחלוקה. 

 

המטרה: ליצור מתנה בלתי נשכחת

האווירה הצעירה בסטודיו מורגשת היטב: אלכס ואילנה הם בני פחות משלושים ורואים בכך דווקא יתרון. "כמעצבים צעירים, אין לנו בעיה של קיבעון. אנחנו אוהבים לחקור את העולם היצירתי וללמוד חומרים שעדיין לא עבדנו איתם, לנסות לפתח רעיונות מקוריים ולהתעדכן בטכנולוגיה מעניינת, כמו הדפסות תלת-מימד שעכשיו הפכו ללהיט", אומרת אילנה.

השניים אוהבים לעבוד עם מגוון של חומרים וטכניקות, ולנסות לחדש כל הזמן. המטרה הסופית היא ליצור מתנה מפתיעה ובלתי נשכחת שהלקוח יאהב ויתחבר אליה, ושונה מאוד ממוצרי פרסום קונבנציונליים, שלא עושים בהם שימוש באופן יומיומי. 

 

_web_DSC_7238-Edit-2 _web_unnamed_(2)

 

"התגובה שאנחנו שומעים הכי הרבה מלקוחות היא, 'איזה יופי, כזה מוצר לא ראינו בשום מקום!'", מספר אלכס. " אנשים מתלהבים כשהם מגלים שהם יכולים לקבל מאיתנו משהו אחר, יצירתי, שהוא רק שלהם, וההתלהבות הזו היא בדיוק התגובה שאנחנו רוצים להשיג – בכל מוצר". 


 

הירשמו לחשבון ניסיון

ותוכלו לקרוא את כל הכתבות למשך 24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

במילוי הפרטים ולחיצה על כפתור אני מאשר/ת קבלת דיוור פרסומי ותוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה מאת אפוק טיימס ישראל. אנחנו לא אוהבים ספאם. לכן מתחייבים לא להעביר את פרטיך לגורם שלישי כלשהו.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!