כלי תקשורת של המשטר בסין מכחישים שימוש בעינויים במחנה העבודה בכפייה מא-סאן-ג'יא

בתגובה – גולשים סינים ואף חלק מכלי התקשורת הכפופים למשטר מסבירים מדוע ההכחשות שפורסמו אינן אמינות

masanjia

צילום מסך של תחילת מאמר ארוך המפרט את העינויים במחנה העבודה מא-סאן-ג'יא שבצפון מזרח סין, שפורסם במגזין הסיני "עדשה" ב-6 באפריל. מעט לאחר פרסומו, תקשורת המשטר הנתונה להשפעתו של ג'יאנג דזה-מין, לשעבר מנהיג המפלגה, פרסמה טענות שהמאמר "מפוברק" – צילום: אפוק טיימס

גיהינום של עינויים וניצול, תיארה אסירה במחנה העבודה בכפייה לנשים מא-סאן-ג'יָא בדיווח שהוברח מחוץ למחנה ופורסם בתחילת אפריל על ידי מגזין סיני.

בעקבות כך, כלי תקשורת רשמיים הנשלטים על ידי ג'יאנג דזה-מין, לשעבר מנהיג המשטר, הכחישו את הטענות, כנראה משום שחקירת הטענות תחשוף את מעורבותו האישית של ג'יאנג דזה-מין ואת המורשת האפלה שהוריש למא-סאן-ג'יא ולמחנות עבודה נוספים בסין, סך הכול יותר מ-300 במספר.

המגזין הסיני "עדשה", שיש הטוענים שמקושר בעקיפין למנהיג המפלגה הנוכחי שי ג'ין-פינג, פרסם ב-6 באפריל מאמר שכותרתו "מתוך מא-סאן-ג'יא". מא-סאן-ג'יא הוא מחנה עבודה גדול במחוז ליאו-נינג שבצפון מזרח סין. המאמר התבסס על דו"ח בכתב יד של אסירה, והוא מתאר שיטות עינויים מחרידות ותנאי עבודה ומחייה אכזריים. הדיווח בכתב היד הוברח אל מחוץ למחנה על ידי אסירה אחרת.

הידיעה הופצה על ידי כלי תקשורת בין-לאומיים מרכזיים והייתה למוקד תשומת הלב הציבורית בסין.

אבל ב-10 באפריל, יום אחד בלבד לאחר פרסום המאמר ב"עדשה", משרד התעמולה, הנשלט על ידי ליו יון-שאן, מנאמניו של ג'יאנג דזה-מין, הוציא הוראה סודית שהודלפה החוצה. בהוראה נקבע שאין להדפיס מחדש, להגיב או לציין את המאמר על מא-סאן-ג'יא, כך דיווח אתר החדשות China Digital Times שבסיסו בארה"ב.

ב-19 באפריל ה-Legal Daily, העיתון הרשמי של הוועדה לענייני פוליטיקה וחוק של המשטר הסיני, אחד מבסיסי הכוח הראשונים של ג'יאנג דזה-מין, פרסם דו"ח של חקירה רשמית שבוצעה על ידי פקידים רשמיים בפרובינציית ליאו-נינג. הדו"ח טוען שתוכנו של המאמר שפורסם בעדשה "מופרך מיסודו" ושתיאור שיטות עינויים "מפוברק בזדון ונוצר יש מאין".

ה-Legal Daily המשיך ושיבח את "הישגיו המרשימים" של מא-סאן-ג'יא. "צוות החקירה מסכים שמחנה העבודה לנשים מא-סאן-ג'יא מקפיד כבר זמן רב על כללי ה"חינוך מחדש באמצעות עבודה" שנקבעו על ידי המפלגה הקומוניסטית הסינית. מחנה העבודה חיזק את יכולת הניהול שלו והצליח 'לחנך ולשנות' מתרגלות פאלון גונג רבות. המחנה סייע לשמירה על היציבות החברתית. אך בה בעת הוא הותקף על ידי ארגוני פאלון גונג בחו"ל ועל ידי כוחות זרים נוספים".

ההכחשה אינה משכנעת

ג'או מין, קרבן מחנה מא-סאן-ג'יא המוזכרת במאמר של "עדשה", סיפרה לאפוק טיימס כי היא מרגישה חלשה מאוד ועם זאת נרגזת מהכחשת האלימות במא-סאן-ג'יא שפורסמה על ידי הפקידים הרשמיים. לדבריה, אף אחד מהמשטר לא פנה אליה, אפילו לא בטלפון.

פרשן האפוק טיימס שינג טיאן-שינג כתב במאמרו, "דו"ח החקירה פורסם משום שהמפלגה הקומוניסטית הסינית לא הפסיקה את רדיפת הפאלון גונג ומערכת הרדיפה עדיין פועלת, כך שהמעשים הרעים נמשכים".

ב-20 באפריל, העיתון Daily Guangming המגובה על ידי המפלגה ציין שההכחשה שפורסמה על ידי ה-Legal Daily אינה משכנעת ושאם הטענות על העינויים, כפי שדווחו על ידי "עדשה" אכן נכונות, אלו שביצעו את העינויים הם פושעים, ושני הצדדים "יצטרכו לעמוד זה מול זה בבית המשפט".

הקולות השונים בתקשורת הסינית מרמזים על מאבק עז המתנהל בין שתי סיעות המפלגה, כשאחת נוטה לחשוף את הסודות האפלים של מחנה העבודה מא-סאן-ג'יא ואילו השנייה מנסה להמשיך ולהסתיר אותם.

שי זאנג-שאן, מומחה לסין המתגורר בוושינגטון מסר לאפוק טיימס: "הרדיפה של המפלגה הקומוניסטית נגד הפאלון גונג כבר הפכה לתעלומה בקהילה הבין-לאומית. מתרגלי הפאלון גונג נתונים לעינויים פיזיים ומיניים, ואף נרצחו עבור איבריהם. המפלגה הקומוניסטית פוחדת מחשיפת כל אותם פשעים. נושא הפאלון גונג הוא אסון בלתי נמנע למפלגה הקומוניסטית הסינית. סערות פוליטיות גדולות אפילו יותר יתפתחו כתוצאה מהפערים המתגלים בקרב בכירי המפלגה בסוגיה כיצד להתמודד עם נושא הפאלון גונג. בסופו של דבר, האשם ברדיפה ייענש".

גם הגולשים אינם משתכנעים

בשירות המיקרובלוג הסיני הפופולרי Sina Weibo נחסמה האפשרות להעיר על הנושא. גולש המזדהה בכינוי "סאן 114" כתב: "מדוע הם לא מאפשרים לנו להגיב על הידיעה על מא-סאן-ג'יא שזוכה להתעניינות הגבוהה ביותר באתר Sohu (מנוע חיפוש סיני)? ממה הם חוששים? מה הם מסתירים? מזה אנחנו מבינים שהדו"ח אמיתי".

משתמש אחר באתר Weibo, המכונה "ליאן פנג הקומוניסטי" כתב ליותר מ-189,000 הגולשים העוקבים אחר הבלוג שלו, "מבלי להתייחס לכך שפרובינציית ליאו-נינג היא זו שחקרה את עצמה. תוצאת החקירה אינה משכנעת".

לדברי הארגון העולמי לחקר רדיפת הפאלון גונג, ג'אנג צ'או-יינג, מנהל לשכת "החינוך מחדש באמצעות עבודה בכפייה" בפרובינציית ליאו-נינג ניהל בעבר בעצמו את מחנה מא-סאן-ג'יא. זה מצביע על כך שראשי צוות החקירה כוללים את מבצעי הפשעים עצמם, וכפי שמציין עורך הדין הסיני לזכויות האדם ג'יאנג טיאן-יונג, לפיכך הם אינם אמינים.

עורך הדין מבייג'ינג לי פאנג-פינג, כתב ל-17,000 הגולשים שעוקבים אחר הבלוג שלו: "פקידים מפרובינציית ליאו-נינג הגיבו ב"מפוברק בזדון" ו-"נוצר יש מאין". אף אחד לא הזכיר ששישה שוטרים נטפלו ללי וון-ג'ואן בגלל שדיווחה על העינויים שעברה. כך המשטר איבד את אמינותו".

הירשמו לחשבון ניסיון

ותוכלו לקרוא את כל הכתבות למשך 24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

במילוי הפרטים ולחיצה על כפתור אני מאשר/ת קבלת דיוור פרסומי ותוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה מאת אפוק טיימס ישראל. אנחנו לא אוהבים ספאם. לכן מתחייבים לא להעביר את פרטיך לגורם שלישי כלשהו.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!