העורך שפיצח את הקוד למשיכת תשומת לב

העיתונאי בן פר ניסה לפצח את הקוד למשיכת תשומת לב למוצר, רעיון או יוזמה. אחרי שערך את אתר החדשות המצליח Mashable, הוא התפנה לראיין מצליחנים בתעשיית ההייטק והבידור ולהוציא ספר. בראיון לאפוק טיימס הוא מספר על הטריגרים שדרכם נוכל למשוך תשומת לב ולקדם את הרעיונות שלנו

צילום: Michael O׳Donnell

צילום: Michael O׳Donnell

הכנר המפורסם ג׳ושוע בל, רגיל להופיע באולמות המפוארים בעולם, מול אלפי אנשים שמוציאים סכום לא קטן ומזילים לא פעם דמעה מנגינתו המרגשת. ב-2007 כתב של הוושינגטון פוסט פנה לבל והחליט ביחד איתו לערוך ניסוי מעניין – בל הופיע מול אלפי אנשים, עוברי אורח בשעת השיא, בתחנת רכבת מרכזית בוושינגטון. הוא הוריד את הטוקסידו, לבש כובע מצחיה וג׳ינס וניגן  את הקלאסיקות הגדולות. 

אף שהמופע היה ללא תשלום, מעטים האנשים שנעצרו להקשיב. אף שהמוסיקה הייתה נפלאה, איש לא בכה מאושר או מחא כפיים, אף אחד לא שם לב שגדול המוסיקאים בעולם מנגן ברחוב, חוץ מאישה אחת, שהייתה מופתעת מאוד לראותו שם. 

התגובות לניסוי מיהרו להגיע: נכתב איך אנחנו האנשים מעריכים רק את מה שאנחנו משלמים עליו; נכתב שאנשים לא נמשכים למוסיקה כפי שהם נמשכים לשם ולמוניטין של מישהו, או לעובדה שהוא מופיע באולמות מפוארים; נכתב גם שהחברה שלנו רדודה ואנשים לא מבחינים בין מוסיקה טובה יותר או פחות. כתב הוושינגטון פוסט קיבל פוליצר וכולם היו מרוצים. 

פר ראיין את מי שהצליחו להביא את הרעיונות שלהם לתודעת הציבור: הבמאי סטיבן סודרברג, מנכ״ל Linkedin ג׳ף וויינר, הקוסם דיוויד קופרפילד, שיגרו מיאמוטו מנינטנדו ועוד

עד שיצא ספרו החדש של הכותב והיזם בן פר, Captilovology (״המדע של לכידת תשומת הלב״). בספרו מראיין פר את מי שהוא מחשיב כ״מאסטרים של לכידת תשומת הלב בחברה שלנו״, שהצליחו להביא את הרעיונות, הפרויקטים, החברות והמוצרים שלהם לתודעת הציבור: הבמאי סטיבן סודרברג, מנכ״ל Linkedin ג׳ף וויינר, הקוסם דיוויד קופרפילד, שיגרו מיאמוטו מנינטנדו ועוד רבים אחרים. לצדם הוא מראיין מדענים ומביא סיפורים מחיי היום יום שנתקל בהם. 

מהדוגמאות הבנאליות ביותר שכולנו מכירים ועד המרתקות ביותר, פר עושה סדר בראש ועוזר להרהר על העולם התזזיתי ומלא הגירויים שבו אנו חיים, על האופן שבו חברות, פוליטיקאים ואנשי ציבור משפיעים עלינו ותופסים את תשומת ליבנו ועל הדרך שבה כל אחד מאיתנו יכול להשפיע על אחרים ולשנות את תפיסתם. 

ספרו של פר שהפך לרב מכר עוד לפני שהחל להימכר

ספרו של פר שהפך לרב מכר עוד לפני שהחל להימכר

באחד מהימים היותר חמים בניו יורק, בזמן שפסע במסדרונותיה הארוכים של תחנת הרכבת המרכזית בדרכו לפגוש חבר, שמע פר לפתע קול כינור יפהפה שמילא את החלל. הוא עקב אחרי הקול ולא, זה לא היה קול נגינתו של בל. עמדה שם הכנרת סוזן קסר, אישה לא מוכרת בגיל העמידה, שהתמקמה בלב המסדרון וניגנה בכינור מול קהל שעמד והקשיב לה בתשומת לב. ״היא ניגנה את הקונצרטו בסי מינור של ויואלדי״, כותב פר בספרו, ״הסיבה שאני יודע את זה היא כי היה לה שלט ענק שהציג את המנגינה הבאה שהיא עמדה לנגן״. 

פר למד לאחר מכן שאין זה יוצא דופן שכשקסר מנגנת ברכבת התחתית או במקום הקבוע שלה בסנטרל פארק, עוצרים ומתיישבים מולה בערך 80-40 איש ומקשיבים לנעימותיה. קסר היא כנרת מקצועית שהופיעה עם תזמורות בעולם והתקשתה למצוא עבודה קבועה בתזמורת כלשהי. כשהיא עברה לניו יורק היא התחילה להופיע ברחוב והצליח לה: היא מגיעה פעמיים עד ארבע בשבוע לאותם מקומות, לאורך כל השנה ובכל מזג אוויר, והיא מרוויחה מזה כסף. 

״למה כנר מוכשר ומפורסם כמו ג׳ושוע בל לא הצליח לגרום לאלפי אנשים לעצור, אבל קסר, שמופיעה על בסיס קבוע מצליחה למשוך בכל פעם אנשים?״ תוהה פר. לאחר שראיין את קסר מצא את התשובות.

הירשמו לחשבון ניסיון

ותוכלו לקרוא את כל הכתבות למשך 24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

במילוי הפרטים ולחיצה על כפתור אני מאשר/ת קבלת דיוור פרסומי ותוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה מאת אפוק טיימס ישראל. אנחנו לא אוהבים ספאם. לכן מתחייבים לא להעביר את פרטיך לגורם שלישי כלשהו.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!