הג׳וב החדש של סופרי המדע בדיוני

סופרים אינם אמורים להמציא טכנולוגיות חדשות או לחזות את העתיד, אז מדוע יותר ויותר חברות מערביות גדולות כמו ״פורד״ ו״פפסי״ מעסיקות אותם?

תמונה: Fotolia

תמונה: Fotolia

מי מכם שלמד פעם אמנות ודאי התרגל לשמוע כמה משפטים נפוצים, כמו ״אמנות זה לא שימושי״, ״אמנות לא תשלם את החשבונות״ או ״תעשה משהו עם עצמך, תלמד מקצוע אמיתי״. ומנגד, ודאי כבר למד אילו תשובות לענות: ״לא רק הכסף חשוב״ או ״מאיפה אתם יודעים שאני לא אהיה הדה וינצ׳י הבא?״ וש״אמנות זה שימושי לנפש״.

אז זהו, שמסתבר שלא רק לנפש. חברות גדולות כמו אינטל, גוגל, הרשי, פורד, פפסי ואחרות מעסיקות בשנים האחרונות סופרי מדע בדיוני ואמנים כדי שיעזרו להם לחשוב על המקום בו יהיו עוד כעשור או שניים והמוצרים שירצו לפתח.

חברת פפסי באה אלינו ואמרה, ‘אנחנו מוכרים בקבוקי פלסטיק, אבל מודעים לכך שזה בעייתי. תוכלו לעזור לנו ליצור עתיד בלי בקבוקי פלסטיק?׳ וכך עשינו

100 שנה לאחר שז׳ול ורן כתב על הצוללת שלא הומצאה עדיין, ואסימוב כתב על הרובוט שהיום אנחנו לומדים להכיר מקרוב, השחקנים הגדולים בעולם מתחילים להבין שלא מספיקים מהנדסים, ממציאים וחוקרים כדי להמציא את הדבר החדש, אלא דרושים גם אנשים עם דימיון מפותח, חוש עתידני ואולי הכי חשוב – הבנה של מה זה להיות אנושי.

הירשמו לחשבון ניסיון

ותוכלו לקרוא את כל הכתבות למשך 24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

במילוי הפרטים ולחיצה על כפתור אני מאשר/ת קבלת דיוור פרסומי ותוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה מאת אפוק טיימס ישראל. אנחנו לא אוהבים ספאם. לכן מתחייבים לא להעביר את פרטיך לגורם שלישי כלשהו.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!