רוצים להיות יצירתיים יותר? אתם חייבים לנסות את השיטה הזאת

מחקרים מראים ששרבוט עוזר לנו לפתור בעיות, לזכור יותר טוב ולהיות מרוכזים יותר, מסבירה לאפוק טיימס סאני בראון, מחברת הספר ״מהפכת השרבוט״. גוגל ופייסבוק כבר אימצו את הרעיון

תמונות באדיבות סאני בראון

תמונות באדיבות סאני בראון

בפורום הכלכלי השנתי בדאבוס ב-2005, בתום אחת הפגישות, העובדים במקום אספו את שאריות פיסות הנייר שנותרו על השולחנות. על אחת מפיסות הנייר שנאספו גילו שרבוט שיוחס לראש ממשלת בריטניה דאז, טוני בלייר. השרבוט הועבר לבדיקה גרפולוגית שמסקנותיה התפרסמו ברבים: האדם ששרבט את הציורים הוא ״תוקפני״, ״בלתי יציב״, ״מגלומן״, ואולי לא ראוי להיות מנהיג מדינה. כאשר הערפל מסביב להאשמות התפזר מעט, התברר שהשרבוט לא שייך לבלייר אלא לביל גייטס.

ארגונים המשלבים שרבוטים בתהליכי העבודה, מגיעים לפתרונות יצירתיים שלא היו אפשריים קודם

 

web_The Dancing Stick Figure-01

web_Visual Alphabet-01

 

האנקדוטה מופיעה בספרה של סאני בראון The Doodle Revolution שמוסיפה שאף על פי שבמחקרים אין ראיות לכך שאפשר להסיק על אופיו של אדם מתוך שרבוטיו, הרי שזו אולי אחת הסיבות לכך שאנשים לא ששים לשרבט ברבים.

נוסף על החשש להיחשף בציבור, רוב האנשים מקשרים שרבוט להפרעות קשב, למשהו שעושים בהיסח הדעת כשמשתעממים בהרצאה או בישיבה ממושכת, או למשהו שמראים לילדים קטנים. עם זאת, בין אלה שנהגו לשרבט באופן קבוע נמנים כמה מפורסמים כמו אלברט איינשטיין, הנשיא ג׳ון קנדי, וינסטון צ׳רצ׳יל, מארק טווין ולאונרדו דה וינצ׳י. אולי המצלול של המילה שרבוט באנגלית, ״דודלינג״, מסכם הכי טוב מה שרוב האנשים חושבים על שרבוט.

סאני בראון מנסה להוביל בשנים האחרונות את מהפכת השרבוט. כמי שנבחרה על ידי מגזין העסקים היוקרתי Fast Company כאחת מ-100 האנשים היצירתיים ביותר בעסקים, וכמי שמעבירה סדנאות שרבוט לחברות ולארגונים, היא טוענת ששרבוט הוא כלי לחשיבה וש״אנחנו צריכים להכיר בו כשווה ערך לקריאה, לכתיבה ולדיבור״. לדבריה, חברות וארגונים שמשלבים שרבוטים בתהליכי העבודה, מגיעים לשיתופי פעולה ופתרונות יצירתיים שלא היו אפשריים קודם. אז מה זה בכלל שרבוט?

הירשמו לחשבון ניסיון

ותוכלו לקרוא את כל הכתבות למשך 24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

במילוי הפרטים ולחיצה על כפתור אני מאשר/ת קבלת דיוור פרסומי ותוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה מאת אפוק טיימס ישראל. אנחנו לא אוהבים ספאם. לכן מתחייבים לא להעביר את פרטיך לגורם שלישי כלשהו.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!