להיכנס לרכב ולנסוע לשמים – האם חזון המכונית המעופפת יתגשם בקרוב? – אפוק טיימס

להיכנס לרכב ולנסוע לשמים – האם חזון המכונית המעופפת יתגשם בקרוב?

עבודות הרכבת הקלה צפויות להסתיים בעוד שש שנים. אבל כבר בתוך שנתיים נוכל לרכוש מכונית מעופפת. האם כל אחד יוכל ללמוד להטיס אותה? כמה זה יעלה? ואיך נתמודד עם שמים שיתמלאו בכלי רכב מעופפים מפה לשם? – ראיון עם האנשים העומדים להפוך את החלום הזה למציאות

תמונה באדיבות Aeromobil

תמונה באדיבות Aeromobil

הייתי סקפטי מאוד כשניגשתי לכתוב על נושא המכוניות המעופפות. זה נראה לי לא ישים. מביני עניין כמו אילון מאסק כבר הביעו דעה נחרצת נגד היתכנות פנטזיית המדע הבדיוני הזאת הלקוחה מסרטים כמו ״האלמנט החמישי״ או הסדרה ״משפחת סילוני״. נזכרתי בציטוט של מומחה האווירונאוטיקה ריי מורגן, שאמר לניו יורק טיימס: ״זה לא ריאלי, מה שיתקבל בסוף זה מטוס גרוע ומכונית גרועה״.

מבחינת התחושה, זה קצת כמו לנהוג בוואן מסחרי עם הרבה מראות ומצלמות

איך בכלל אפשר יהיה לשלוט בהמונים שיסעו בנתיבי אוויר לא מסומנים? האם זאת לא תהיה סכנה נוראית? הודעות לעיתונות שפרסמו חברות המנסות לפתח כלי רכב כאלה נראו לי יומרניות ומקדימות את זמנן. גם התרסקות אב-טיפוס של Aeromobil הסקנדינבית, אחת החברות המפתחות מכוניות מעופפות, לא הוסיפה נקודות זכות.

אבל להפתעתי, ראיון שערכתי עם היזם הנלהב והממציא ד״ר קארל דיטריך הצית בי מחדש את ההתלהבות, ואפילו אופטימיות. החיבור שלו למציאות, הצניעות שהוא משדר בשאיפות ובפיתוחים שלו, והתחושה שהוא לא עף גבוה מדי עם החלומות שלו, גרמו לי להרגיש שיש תקווה לחלום המכוניות המעופפות. אולי גם העובדה שהוא בעצמו הטיס בהנאה רבה את האב-טיפוס של המכונית המעופפת שלו, שכבר עשתה מאות שעות טיסה בשמים, ושיותר מ-100 אנשים כבר שילמו מקדמה כדי להיכנס לרשימת ההמתנה לרכוש את הדגם הראשון של ה-Transition (טרנזישן), חיזקו לי את הביטחון במיזם האמריקני המעניין הזה – Terrafugia (טרה-פוג׳יה).

קרל דיטריך, מייסד טרה-פוג׳יה בתוך הרכב כשכנפיו מקופלות.   |  באדיבות Terrafugia

קרל דיטריך, מייסד טרה-פוג׳יה בתוך הרכב כשכנפיו מקופלות. | באדיבות Terrafugia

כמו ילדים רבים, דיטריך התחיל להתלהב ממטוסים ומתעופה בגיל צעיר. אבל בניגוד לילדים רבים אחרים, דיטריך החליט לעשות עם זה משהו, וכבר בגיל שמונה התחיל לחסוך לרישיון טַיִס. ״בתיכון הייתי מטיס מטוסים עם שלט רחוק, וגם מרסק אותם. גם תכננתי כמה מטוסים קטנים משל עצמי״.

כשסיים כיתה י״א החל לעבוד כעוזר טכנאי בשדה תעופה, ובו-זמנית החל בלימודי טַיִס, שאותם השלים בתוך שמונה חודשים. גם את ההשכלה הגבוהה שלו כיוון לעבר התשוקה שלו, והשלים דוקטורט בהנדסת אווירונאוטיקה באוניברסיטת אמ-איי-טי. אבל אחרי 12 שנה כעוזר מחקר באוניברסיטה, קרה משהו ששינה את מסלול חייו.

הירשמו לחשבון ניסיון

ותוכלו לקרוא את כל הכתבות למשך 24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!