במסלול תעופה מבטיח

כמו בתעשיית המוסיקה, גם למעצבים הישראלים יש קול ייחודי. איתרנו כמה מהם, שסומנו לא פעם כפנים מרעננות בתעשיית האופנה הישראלית 


צילום: אבישי אנקרי

צילום: אבישי אנקרי

המוטיב של MOTIF

את המותג של הדס איזבקר ראיתי לראשונה באירוע “יפה בכל מידה״. שם היא הציגה קולקציית ביכורים, שעוצבה בהשראת עולם הדנים. למרות שלא היה אפילו ג׳ינס אחד על מסלול התצוגה, הקולקצייה כולה עוצבה בשפה של ג׳ינס השטיפות, עם התיפורים והדיטיילים, שהתחברו לבגדים נשיים ורכים.

אביזקר, שמעצבת בטווח מידות 48-38, היא חלק ממגמה עולמית להרחבת גבולות אידיאל היופי. “חשוב לי טווח רחב. אני יודעת שהמידה הממוצעת בארץ היא 44-42. זו ראייה צרה בעיני. אני רוצה לתת מענה לכמה שיותר נשים״, היא אומרת.

עם הידע והניסיון המקצועי, המון אהבה לאופנה ומחסור באופנה מתוחכמת ומדויקת לנשים במידתה, השיקה אביקזר את MOTIF, ששואב את כוחו מהמילה באנגלית המתארת “רעיון מרכזי החוזר בתוך יצירה ובכך מעצים אותה ומחבר בין חלקיה״. וכשמו כן הוא, מותג המציע אופנה שמעצימה את גוף האישה הישראלית.

אביזקר בוחרת כעת לעצב כמות מוגבלת וייחודית של פריטים, בטווח מידות רחב, הקפדה על גזרות מחמיאות, בדים באיכות גבוהה (כגון פשתן, ויסקוזה) וייצור שהוא מאה אחוז ישראלי.

השלב הבא, היא אומרת, הוא למצוא “בית״ סטודיו אליו הלקוחות תוכלנה להגיע, ובימים אלו היא עמלה על קולקציית חורף 2016.

צילום: יח״צ

צילום: יח״צ

החן של חנה

מפעל הפיס השיק השנה לראשונה פרויקט חדש שמטרתו לתמוך במעצבי אופנה ישראלים, והזמין מעצבי אופנה להגיש הצעות לעיצוב קולקציית הלבשה חדשה, הכוללת לפחות עשר מערכות לבוש.

מבין הזוכים בלט המותג HANNAH המשתייך לדור חדש של מותגים המעדיפים לאתגר את קהל הלקוחות, מבלי להתחנף אליהם. הקולקציה משלבת פרשנות בין מראה מינימליסטי לפוטוריסטי, הנשען על חייטות גברית, חומרים טכנולוגיים ואיזון עדין שבין הפונקציונלי לקישוטי.

בעלי המותג, הזוג ני  וניר גואטה, בוגרי המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר למדו ועבדו במותגים איכותיים אחרים. ניר התמחה אצל אלי טהרי בניו יורק, ובסיום התקבל לעבוד בבית האופנה הנחשב מרג׳יאלה וכן ברשת בנטון האיטלקית. רותם התמחתה ברשת מרקס אנד ספנסר הבריטית בלונדון, כשאת הפרקטיקה רכשה בתור מנהלת הסטודיו של מעצבת האופנה המקומית פזית קידר.

בעיצובים של הזוג, החולק אסטתיקה משותפת, ניתן לראות משחק בין הגברי לנשי ובין נקודת המבט שלו לשלה, ויש בהן הרבה מהעולם המחויט הגברי ומגישת הלבוש הפרגמטית־קשוחה, אך גם עדינות, שמתבטאת בשימוש בקפלי פליסה ובבדים שקפקפים עם נפילה רכה. הדיאלוג בין השניים יוצר בגדים אורבנים, מינימליסטים, רוקיסטים עם פרשנות נקייה ועכשווית, כזו שנראית נצחית, ולו בזמן הזה.

בימים אלו פתחו הזוג סטודיו באבולעפיה 25 בתל אביב, ומתכוונים להשיק את קולקציית חורף 2016.

צילום: גלעד בר שלו

צילום: גלעד בר שלו

דיאלוג עיצובי גברי אותנטי

הקולקציה של סמאר עסאף ״שופוני יא נאס״, שנוצרה כפרויקט גמר במחלקה לעיצוב אופנה של המרכז האקדמי ויצו חיפה, שילבה בתחכום בין זהויות שונות של הלבוש המודרני והלבוש הערבי המסורתי, הטמיעה בעידון ביקורת חברתית נוקבת, ובתוך כך הפכה את המעצבת הצעירה להבטחה גדולה.

הקולקציה משקפת את הרעיון של עסאף ליצור דיאלוג אמיתי ומורכב סביב המתח שבין השופוני הגברי הערבי לבין זה המערבי הקלאסי-שמרני, באופן משוכלל ומעודן. הקולקציה מאתגרת את הצופה דווקא משום שאינה תיאטרלית מדי או שואפת לניסוח חד משמעי ומצליחה להתמודד עם ערבוב השימושים ופיצול האישיות.

“גדלתי בשנות האלפיים, בחורה ערבייה שגרה בחיפה. הדברים האלו נטמעים בי בצורה שהיא לא מובנת מאליה. זה נמצא בתת מודע שלי, כל הקטע של המסורת, אבל באופן אחר, כי הזהות שלנו השתנתה. אנחנו דור שחי את המודרניזציה אבל עדיין מחפש את השורשיות שלו״.

השוק גם ככה קשה. מדוע בחרת לעצב לגברים?


“כי יש פה איזו אמירה. במגזר וגם פה בישראל יש תפיסה שמי שאוהב אופנה הוא בטח גיי או אחר. אם אצליח לשנות בסנטימטר את תבניות החשיבה האלה, אצליח לעשות משהו משמעותי.״

הבאזז הקיים סביבה הניע אותה לנסות את מזלה מעבר לים, ובקרוב היא מתכננת לטוס ללונדון.

הירשמו לחשבון ניסיון

ותוכלו לקרוא את כל הכתבות למשך 24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

במילוי הפרטים ולחיצה על כפתור אני מאשר/ת קבלת דיוור פרסומי ותוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה מאת אפוק טיימס ישראל. אנחנו לא אוהבים ספאם. לכן מתחייבים לא להעביר את פרטיך לגורם שלישי כלשהו.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!