שומאכר ליום אחד

אקזוטיקה מוטורית איטלקיה על אדמת אנגליה הקרירה. יצאנו לבדוק איך זה מסתדר

rockingham

צילומים: טל אבן, KTPhot

לונדון. את פניי קיבל אותו זרזיף גשם כל-עונתי, "דריזל" בשפת המקומיים.

היא יפה, לונדון. ערב רב של סגנונות וטעמים, מראות ואירועים.

מרחק של כמה תחנות בתחתית מלב הסוהו התוסס, ממופעי הרחוב והחנויות המיוחדות בקובנט-גארדן ומכיכר לנקסטר השוקקת, ניתן למצוא את ונציה הקטנה, עם סירות מנוע ארוכות ונוף מיוער ופסטורלי.

אך הקרירות הזו אינה מאופיינת רק במזג האוויר המקומי. לונדון ותושביה מוכרים בקרירותם הבריטית, המעונבת, ולא רק בבית המלוכה.

אך העובדה הפחות צפויה ומוכרת היא, שפסיעה החוצה מלונדון, מגלה גן עדן מוטורי.

במרחק של עד שלוש שעות נהיגה מהעיר, ניתן למצוא כעשרים מסלולי נהיגת מרוצים, מתוך כשלושים הפזורים ברחבי אנגליה, חוקיים ותקניים, בהם ניתן לנהוג כמעט בכל אקזוטיקה מוטורית שאתם יכולים לדמיין.

אז החלטתי לבדוק איך זה עובד. הזמנתי סיבוב של 10 ק"מ בפרארי, על המסלול ב-Rockingham.

יומן מסע

את הכרך הגדול עזבנו, אשתי ואני, עם אחד הרכבים החמודים שניתן למצוא בחברות ההשכרה המקומיות.

rockingham

צילומים: טל אבן, KTPhot

מיני קופר S ידני. קבריו. ההגה ממוקם בצד הימני, ולמרות שבאנגלית המשמעות של ימין היא right, זה מרגיש לגמרי wrong. שמים בראשון (ההילוך המרוחק ביותר מהנהג), ויוצאים לדרך.

לונדון סואנת. ומסועפת. ואם לא די בכך, גילינו כעבור זמן לא רב, שהג'י פי אס הנייד שקבלנו לא עובד. שיגעון.

ניווט ידני עם מפות, כמו פעם, הוציא אותנו מהעיר לאחר זמן לא מבוטל. מצפינים.

ככל שהכבישים נהפכים מהירים, הקופר הזו, סוכרייה של ממש, מתגלה כרכב מהנה ביותר, מעין אפריטיף למה שמחכה בהמשך.

השילוב של גג מופשל ונוף ירוק מסביב מרומם רוח. תנסו את זה.

*    *    *

מגיעים. המרחבים העצומים של המקום הזה, נדמה שאינם נגמרים. מראה המקום פסטורלי להפליא, ורעם המנועים שנשמע יותר ויותר ככל שמתקרבים למתחם, נדמה כאילו שאינו קשור.

Rockingham ממוקמת כשעתיים נסיעה צפונה ללונדון, ובה נמצא אחד ממסלולי הנהיגה המהירים באנגליה. במקום מסלול אובאלי ארוך, מעל 4 ק"מ, ואחד פנימי, עם פניות מעניינות, שאורכו כמעט 2.5 ק"מ. מסלול זה הינו אחד מבין שישה, המתופעלים על ידי חברת The Racing School.

במקום מתקיימות הדרכות נהיגה, גם לבני נוער מגיל 11 (!), חבילות נהיגה ברכבי-על, נהיגת ראלי, פורמולה, דריפטינג, החלקות כוח, וניתן גם להצטרף לנהגי מסלול מקצועיים כנוסע. COOL.

בשער הכניסה מחכה לנו שומרת אדיבה במיוחד, ובנימוס בריטי חינני מפנה אותנו לחניון האורחים.

נכנסים לאולם הכניסה, המזכיר טרמינל של שדה תעופה.

מדובר בפס ייצור של חוויות נהיגה, מתוזמן ומתופעל בדיוק רב המעורר התפעלות.

אני מציג את הוואוצ'ר של החוויה שהזמנתי, ומייד מציעה לי זו שמטפלת בי, שוב- בנימוס אנגלי קריר מעט, לרכוש במקום חוויות נוספות, על בסיס מקום פנוי, למספר סיבובים ברכבים שונים.

"הלמבורגיני והאריאל-אטום אינם זמינים לך, SIR", "אבל האאודי R8, 911 טורבו, אסטון מרטין DB9, ניסאן GTR וה-V8 דווקא כן. וכן, תוכל להזמין סיבובים נוספים בפרארי".

הרגשתי כמו ילד שנתנו לו 20 פאונד, וביקשו שיבחר צעצוע אחד לאחר סיבוב של שעה בהמליז.

"אקח את ה-V8, please" ציינתי, מנסה להסתיר את ההתרגשות הילדותית.

rockingham

צילומים: טל אבן, KTPhot

בכריזה הזמינו את כל הנהגים ומלוויהם להתקבץ ליד המעבר לשטח הפיטס (המתחם המנהלתי), חניית הרכבים וחדרי ההדרכה. לאחר הקראת שמות, ומעבר תת קרקעי, מתחת לחלק מהמסלולים, מגיעים לחדרי ההדרכה.

ההדרכה הקצרה מועברת על ידי נהג מרוצים, באופן מקצועי ומשעשע למדי.

מייד לאחר התאמת הקסדות, הנהגים מתפצלים לטורים לפי סוגי המכוניות.

קשה לי להסביר את זה, אבל יש משהו מאד סקסי כשקוראים לך להתייצב בטור של נהגי הפרארי.

לאחר מספר הקפות באלפא ג'ולייטה, נהוגה על ידי מדריך, אנו לומדים את המסלול, קווי הבלימה, פנייה, האצה, תוך שהוא מדגים מה קורה כשפונים מוקדם מדי או מאיצים מוקדם מדי. ולא לדאוג, דונמים של שטחי שוליים ודשא מקיפים את המסלול.

מניעים

הרכב הראשון בו נהגתי היה דווקא ה-V8. חיכיתי למפגש איתו. לא פחות מאשר לפרארי.

ה-V8 הוא הכינוי המקומי לרכב שרירים שמקורו אמריקאי – אוסטרלי. שת"פ של שברולט עם הולדן האוסטרלית, ונקרא "Lumina CSV championship". לרכב מנוע בן 6 ליטרים,425 כ"ס, V8 כמובן, הנעה אחורית, ללא בקרת משיכה או אחיזה. כן. ללא בקרות.

הרכב הזה, שהגיע לאנגליה כל הדרך מבחריין, כולל כלוב התהפכות, חגורות 5 נקודות רתמה, גיר ידני והגה, תודה לאל, שמאלי.

מניעים. וואוו. הסאונד הזה. הרגשתי כמו מל גיבסון במקס הלוחם בדרכים.

והאוטו הזה יודע לנסוע. יודע להוציא את הטוסיק בפניות. יודע להוציא ממני צהלות שמחה שאולי מעט הבהילו את הצנון הבריטי שלידי.

וזה נגמר מהר מדי. או אז דילגתי לפרארי. הסוס הצוהל ניצב לפניי על ההגה, ולידי (השמאלית) נופל מוט ההילוכים בתיבה המחורצת הכל- כך מזוהה עם פרארי.

זו היתה ה-360. לא החזקה ביותר כיום. אבל זו פרארי. 400 כוחות סוס ו4.5 שניות למאה. ואתה במסלול מרוץ ללא הגבלות מהירות. המנוע הזה, שמטפס במעלה הסל"ד, מייצר שריקה ייחודית וממכרת, ולא בא לך שזה ייגמר.

אבל בשלב מוקדם מהצפוי והרצוי, אתה מקבל הנחייה מהמדריך להיכנס חזרה לפיטס.

"אתה זוכר איך קוראים לי?", חייך אלי, בפעם הראשונה, אותו מדריך צנוני ששהה איתי ברכב, "מתנצל", חייכתי, "ג'ון סטיוארט, בדיוק כמו כתב החדשות האמריקאי". סינן בסיפוק.

רציתי לספר לו, שהרבה יותר היה מתאים לפרארי נהג בשם דונאטלו. אבל התאפקתי.

rockingham

צילומים: טל אבן, KTPhot

בסוף המסלול, מחכה תעודה ולמעוניינים, ניתן לרכוש (במחיר מופקע למדי) תמונות שצולמו על ידי הצלמים המקומיים. אבל כפי שעיניכם רואות, קשה לעמוד בפיתוי הזה.

סיום מסלול

חשוב לציין, שהחוויה הזו כוללת בבסיסה אימון לנהיגת מרוצים נכונה, ולכן המדריכים אף מציינים, שלא מן הנמנע שהנהגים המלווים ירצו להתערב מעט בנהיגה – בבלימה (יש להם דוושה נוספת), קווי סיבוב (על ידי נגיעות בהגה), והנחייה לגבי מועד העברת הילוכים. ככל שהם עוזרים פחות, אם בכלל, אתה בכיוון הנכון לנהיגה ספורטיבית נכונה.

כמו כן, אנגליה בורכה בימי גשם רבים, וחשוב לבדוק סמוך למועד החוויה, עד כמה שניתן, מהו מזג האוויר הצפוי.

חזרתי מותש אך מרוצה. כל חובב התחום המוטורי ימצא פה מענה לחלומו הפרטי.

הרגשתי קצת כמו מה שמרגיש חתן בערב כלולותיו. הכל היה יקר מדי, קצר מדי, ודי מתיש, אבל זו חוויה של פעם בחיים.


קצת מחירים:

* חוויית נהיגה ברכבי על 115-300 פאונד

(נהיגה ברכב אחד עד ארבעה)

rockingham

צילומים: טל אבן, KTPhot

* סיבוב נוסף ברכב בו נהגת – 25 פאונד.

* 5 ק"מ נוספים ברכב נוסף – 45 פאונד.

(על בסיס מקום פנוי במועד החוויה)

* 10 ק"מ נוספים ברכב נוסף – 75 פאונד.

(על בסיס מקום פנוי במועד החוויה)

* נהיגה 20 דקות ברכב עם מושב אחד – 60 פאונד

(single seater)

* 3 הקפות כנוסע ליד נהג מרוץ באבארט 500 – 30 פאונד.

* 2 הקפות כנוסע ליד נהג מרוץ ב-V8 – 40 פאונד.

* חווית נהיגה לילד (גיל 11 עד 16) – 85 פאונד.

* נהיגת ראלי/ דריפטינג/ 4X4/ החלקה: (10 דקות) – 25 פאונד. (20 דקות) – 45 פאונד.

* תמונה מודפסת + CD עם התמונה – 25 פאונד.

* צילום וידאו בתוך הרכב בעת נהיגה – 30 פאונד.

www.racing-school.co.uk

www.rockingham.co.uk


הכותב ניהל בעבר את מותגי היוקרה יגואר ואלפא רומיאו, והינו הבעלים של Even Better, ייעוץ וקניינות פרימיום. לתגובות [email protected]

 

הירשמו לחשבון ניסיון

ותוכלו לקרוא את כל הכתבות למשך 24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

במילוי הפרטים ולחיצה על כפתור אני מאשר/ת קבלת דיוור פרסומי ותוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה מאת אפוק טיימס ישראל. אנחנו לא אוהבים ספאם. לכן מתחייבים לא להעביר את פרטיך לגורם שלישי כלשהו.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!