ארץ הסניקרס – אפוק טיימס

ארץ הסניקרס

מייקל ג׳ורדן שהתחיל את הסנסציה על נעלי Air Jordan שעשויות להגיע ברשת למחיר של 21000$ עבור נעליים במהדורה מוגבלת | תמונה: John Phillips/Getty Image

מייקל ג׳ורדן שהתחיל את הסנסציה על נעלי Air Jordan שעשויות להגיע ברשת למחיר של 21000$ עבור נעליים במהדורה מוגבלת | תמונה: John Phillips/Getty Image

הם עומדים בתור מסודר מחוץ לחנויות בכל רחבי ארה״ב ומחכים. חלקם הגיעו בלילה, הנחושים ביותר עומדים בתור כבר שלושה ימים, לעתים בקור מקפיא. בשעה שדלתות החנויות נפתחות, הצעירים פושטים על המדפים, לפעמים אפילו הולכים מכות. בתוך דקות הם מרוקנים את המדפים מהשלל שלמענו עמדו במשך שעות ארוכות. לא מדובר במכשיר האייפון החדש ביותר, כי אם בנעלי התעמלות במהדורה מוגבלת.

ה״סניקרהדס״ הם אספנים של נעלי התעמלות במהדורה מוגבלת, שיצרו באינטרנט סצנה מרגשת של בורסה ססגונית המכונה ״שוק הנעליים המשני״. הבורסה הזו, שקיבלה דחיפה עם עליית האינטרנט בשנות ה-90, מתווכת בין סוחרים זריזים עם סבלנות רבה, לאספנים אובססיביים עם הרבה כסף. רק שבמקום סוחרים מעונבים בחליפות המחזיקים בכרטיס מכירה או קנייה, תמצאו נערים מנפנפים בנעליים כעורות בשלל צבעים, צועקים שמות של נעליים, מידות וצבעים.

תמונה: Handout/Handout

תמונה: Handout/Handout

ובורסה כמו בבורסה. בעודם עומדים בתור, ומיד אחרי שקנו את הזוג המבוקש, הם מתעדכנים בתנודות השוק ומנסים להעריך את הרווחים הצפויים באמצעות אתרים המוקדשים לנושא, כמו flightclub.com ו-stockx.com. האתרים כוללים דירוגים של הנעליים המבוקשות ביותר, ניתוח מגמות השוק על פי המכירות ב-12 החודשים האחרונים, כמו גם תחזיות ושלל כלים מקצועיים המתייחסים לכל זוג נעליים.

תופעת ה״סניקרהד״ נולדה ב-1985, כשנייקי השיקה את הנעליים הראשונות בסדרת אייר ג׳ורדן, ותרבות ההיפ-הופ הצמיחה עולם של אספני סניקרס שמוכנים לשלם מאות ואלפי דולרים. אם חשבתם שלנשים יש המון נעליים, הסניקרהדס מחזיקים לעתים מאות ואלפי זוגות, ונועלים כל אחד מהם כאילו היה תכשיט יוקרה.

אדידס שיתפה פעולה עם הכדורגלן דייוויד בקהאם ליצירת נעליים במהדורה מוגבלת בשם PredatorPulse | תמונה: Junko Kimura/Staff

אדידס שיתפה פעולה עם הכדורגלן דייוויד בקהאם ליצירת נעליים במהדורה מוגבלת בשם PredatorPulse | תמונה: Junko Kimura/Staff

בין הסניקרהדס תוכלו למצוא שחקני כדורסל ומפורסמים כמו מארק וולברג, ג׳רי סיינפלד, פול גורג׳ ודרון וויליאמס. כיוון ששמם של ספורטאים נקשר ישירות עם אותן נעליים, לא מן הנמנע ששיתופי פעולה עם חברות הנעליים יובילו לנעליים ממותגות. המפורסם שבהם הוא שיתוף הפעולה בין מייקל ג׳ורדן לנייקי.

בתרבות הסניקרס שהתפתחה, הדבר הראשון שאנשים שפוגשים אותך עושים זה להסתכל על רגליך. מה שאתה נועל אומר הרבה על האישיות שלך. נעלי ספורט בצבע כתום בוהק יכולות לרמוז על אישיות צעקנית. צבע נעליים תואם ללבוש מפגין תשומת לב לפרטים. אבל לא מדובר רק במראה. בראש ובראשונה עומד עניין הנוחות. אחרי זה מגיע הסגנון: קווים, שרוכים, רצועות, רוכסנים. וחשבתם שרק נשים עושות ביג דיל מכל העניין הזה.

 

 

הירשמו לחשבון ניסיון

ותוכלו לקרוא את כל הכתבות למשך 24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

במילוי הפרטים ולחיצה על כפתור אני מאשר/ת קבלת דיוור פרסומי ותוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה מאת אפוק טיימס ישראל. אנחנו לא אוהבים ספאם. לכן מתחייבים לא להעביר את פרטיך לגורם שלישי כלשהו.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!