קרשנדו של צבעים – אפוק טיימס

קרשנדו של צבעים

לפעמים מחויך, לפעמים מטורף – הבגדים של המעצב הישראלי מאוריסיו פולצ׳ק

תמונה: יותם שוורץ, נטי גולד

תמונה: יותם שוורץ, נטי גולד

האם התבוננתם פעם בהערצה על מפת השולחן או הרהיט המרופד האהוב עליכם, ותהיתם מדוע אינכם יכולים ללבוש הדפס מקסים שכזה? מאוריסיו פולצ׳ק, מעצב בגדי גברים יליד ברזיל, משחק עם הרעיון הזה בדיוק.

בהשראת תרבות הפופ הדרום אמריקנית, הפאנק, אופנת הרחוב והתרבות היפנית, פולצ׳ק יוצר אופנה דינמית ועיצובים לבישים, המעניקים ערך חדש לבגדים ישנים שמשתלבים עם תרבות ההיפ של העיר.

פולצ׳ק אוסף בגדים ישנים. מפרק, חותך, תופר ויוצר בד חדש שממנו הוא מעצב את הבגדים. לכן, כל בגד שתראו על הקולב הוא דגם יחיד כמו יצירת אמנות חד פעמית, שנגזר מתוך המקום המסוים בתוך הבד. היכן שתיפול סכין החיתוך, זו הדוגמה שיקבל הבגד. אפילו מידות אין לו.

תמונה: יותם שוורץ, נטי גולד

תמונה: יותם שוורץ, נטי גולד

״אני לא מתכנן בגד״, מספר פולצ׳ק לאפוק טיימס, ״הוא נבנה תוך כדי התהליך״. ואכן כשמתבוננים בעבודה שלו נראה שזו לא עבודה של השכל, אלא משחק אינסטינקטיבי של צבעים וחומרים. יחד עם תפרים פרומים, או שילוב של סגנון ספורטיבי שנוצר משאריות בד אקראי, נוצר עיצוב שלפעמים נראה מחויך ולפעמים מטורף. ״גם השחור שלי הוא צבעוני כאן״, צוחק פולצ׳ק, שלמרבה הפלא הוא עצמו עיוור צבעים.

ואכן, אפשר לראות בעבודה של פולצ׳ק אופנה בהתהוות – אופנה לגברים שאינם חוששים לצאת לרחוב ולמשוך תשומת לב, כאלו שמחפשים בגד שאין לאף אחד אחר. ״בשבילי, Less is never more״, הוא אומר. ״המטרה שלי היא להרחיב את האופקים המקומיים בכל מה שקשור לאופנת גברים, בדומה למה שקיים בעולם״.

כמו תמיד, השאלה היא כמה זמן זה ייקח והאם ערבוב צבעים עזים ושלל סגנונות, כפי שאפשר לראות בחנות שלו בפלורנטין בתל אביב, הוא משהו שגברים בישראל יכולו לעכל.

תמונה: יותם שוורץ, נטי גולד

תמונה: יותם שוורץ, נטי גולד

פולצ׳ק סיים את לימודיו באוניברסיטת פילדלפיה ולאחר שעבד עם המעצבת איידריאן וויטדיני הוא חזר לברזיל, שם עבד הרבה שנים בכמה מותגים מובילים בסאן פאולו. לפני כמעט עשור, בעקבות הציונות ורגע לפני שהוא תוקע עוד שורש בברזיל, הוא עלה ארצה והיה אסיסטנט של קדם ששון ועיצב גברים ברנואר.

מלבד השימוש החוזר בבגדים, פולצ׳ק הוא גם מיוזמי ״מהפכת האופנה״ בישראל, דרכה הוא מבקש לעורר מודעות למה שקורה בתעשייה האופנה, בעיקר לתנאי העבודה והזיהום הסביבתי שהיא יוצרת. הוא אינו מציע פתרון אבל מספק ללקוחותיו הזדמנות לחשוב היטב לפני קניית בגד, לאחר שהם יודעים מאין הוא מגיע, מי הכין אותו, מאילו חומרים הוא עשוי והאם הם בכלל צריכים אותו. ״אני מאמין גדול באנרגיה של הבגדים. אם בגד נתפר בתוך מצב של סבל או פחד, האנרגיה הזו נמצאת בתוך הבגד, וכשאנחנו לובשים אותו, האנרגיה נספגת לתוך הגוף״. הוא מוסיף שאפילו בימים שבהם הוא מרגיש לא טוב, הוא לא תופר, כדי לא להעביר לאחרים את האנרגיה הזו.


Mauricio pollacsek TLV – רביעיית פלורנטין, רחוב המעון 5 תל אביב

 

הירשמו לחשבון ניסיון

ותוכלו לקרוא את כל הכתבות למשך 24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

במילוי הפרטים ולחיצה על כפתור אני מאשר/ת קבלת דיוור פרסומי ותוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה מאת אפוק טיימס ישראל. אנחנו לא אוהבים ספאם. לכן מתחייבים לא להעביר את פרטיך לגורם שלישי כלשהו.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!