הבית שמול חורשת האלונים – אפוק טיימס

הבית שמול חורשת האלונים

בית חשוך, סגור עם תריסים מוגפים שנבנה בשנות ה-90, הפך לבית חם ומלא אור לאחר שזוג ושלושה ילדים ראו את הפוטנציאל הטמון בו. הם פנו למעצבת ענבר מנגד שראתה מיד שהבית בצורתו הנוכחית מסתיר את הנכס החשוב ביותר שלו – החוץ. הם שברו קירות, פתחו חלונות והפכו את חורשת האלונים שבמצפה עדי בצפון, לחלק בלתי נפרד מחיי המשפחה

צילום: טל ניסים

צילום: טל ניסים

הסלון | צילום: טל ניסים

הסלון | צילום: טל ניסים

הסלון ושולחן הקפה הגיעו עם בעלי הבית, והמעצבת הוסיפה את הכריות כדי ליצור קצת יותר עניין. בעלי הבית גם קנו מראה שלא ידעו היכן לשים, והמעצבת חשבה שנכון לתלות אותה בסלון, באופן שתשקף את הנוף שמגיע מבחוץ. המעצבת בחרה לא לשים וילונות שיסתירו את הנוף ואת מסגרת האלומיניום הכהה שמדגישה את החוץ והופכת אותו לציור יפיפה. היציאה הישנה אל המרפסת, שהייתה בעבר במטבח, עברה לסלון. באמצעות יציאה אל הדק אפשר להגיע למדרגות המובילות לגינה.

פינת האוכל | צילום: טל ניסים

פינת האוכל | צילום: טל ניסים

פינת האוכל והאירוח היא הדבר הראשון אותו רואים אורחים הנכנסים לבית. מאחוריה ניצב חלון גדול הממלא את המבקר בהשראה אל מול הטבע המשתקף.

בעל הבית, אנגלי במקור, רצה בית בסגנון מרוקאי וצבעוני. אשתו לעומת זאת, אוהבת סגנון קליל יותר. יחד עם המעצבת הם הגיעו להסכמה על סגנון עיצוב שנוטה לפרובנס. כך למשל, לקחה המעצבת את פינת האוכל שהייתה להם, החליפה את הכיסאות ויצרה אווירה קלילה יותר בצבעים בהירים.

המטבח | צילום: טל ניסים

המטבח | צילום: טל ניסים

המטבח שנמצא מימין לכניסה, היה בעבר קטן ותחום עם מזווה בשטחו. בעקבות רצונם של בני הזוג להוסיף אי, ושל המעצבת לפתוח את החלל, הם החליטו להוציא את המזווה ולהגדיל את המטבח. במקביל, המעצבת ניסתה למתן את הנישות הרבות בכל חלל הבית. כך היא חשבה לסגור את הנישה ליד המטבח וליצור ארון מזווה במקום זה שקדם לו. את הנישה השנייה, שבעבר הייתה היציאה הישנה למרפסת, היא סגרה ויצרה חלון.

קיר הבריקים שבמטבח (מטבחי “סמל”) משלב משרביות. בעבר היו שם שלושה חלונות שהיה קשה לנקות, שהמעצבת החליטה להחליף במשרביות. אלו הופכות, עם בוא הערב, בעזרתו של ספוט התלוי לידן, לסוג של גופי תאורה. בארון המזווה קיים אותו רעיון של הספוט ובערב גם הוא הופך לתאורת אווירה. גופי התאורה בבית נקנו בחנות התאורה והריהוט “סוהו” שבחיפה.

יחידת הורים | צילום: טל ניסים

יחידת הורים | צילום: טל ניסים

יחידת ההורים הייתה גם היא קטנה מאוד. היה בה חדר ארונות צפוף מאוד עם יציאה מצד שמאל למרפסת. המעצבת תחילה הכניסה את המבואה ליציאה למרפסת, לתוך חדר ההורים. לאחר מכן, היא הורידה את כל קירות המחיצות למקלחת (ויצרה מחיצות שקופות במקומן), מהלך שהגדיל את החלל באופן משמעותי. היא ביטלה את חדר הארונות והחליטה לשלב את הארונות בחדר (נגריית שי אלי מזר), כשהיא שמה את המיטה במרכז החדר.

הסידור החדש איפשר למקם את המיטה מול החלון הצרפתי הגדול שיצרה, ולמלא את רצונם הגדול של בעלי הבית להתעורר בבוקר אל מול הנוף הירוק והיפה. 

לפניות והצעות לכתבת אדריכלות ועיצוב: [email protected]

 

הירשמו לחשבון ניסיון

ותוכלו לקרוא את כל הכתבות למשך 24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!