איפה אתם על "סולם התקווה"? – אפוק טיימס

איפה אתם על "סולם התקווה"?

תשכחו מזה שאינטליגנציה, נחישות או מצב כלכלי הם המרכיבים ההכרחיים ביותר להצלחה בלימודים ובחיים. מחקרים אחרונים מראים כי יש מרכיב סודי חשוב יותר

תמונה: Fotolia

תמונה: Fotolia

ארין גרו-וויל הגיעה כמורה צעירה ללמד בבית ספר בלונג ביץ', קליפורניה. היא קיבלה כיתה של תלמידים חסרי מוטיבציה ועניין, רובם ממוצא אפרו-אמריקני והיספני, שהיו עסוקים בעיקר במלחמת כנופיות. כשהיא תפסה יום אחד תלמיד שהעביר בכיתה קריקטורה של תלמיד אחר ממוצא אפרו-אמריקני עם שפתיים ענקיות, היא אמרה לתלמידים שזה דומה לקריקטורות שהנאצים עשו בתקופת השואה.

כאשר התברר לגרו-וויל שאף אחד מהתלמידים לא ידע דבר על השואה, היא שינתה את תכנית הלימודים הרשמית בכיתה, לתכנית בנושא "סובלנות". הילדים צפו יחד בסרטים כמו "רשימת שינדלר" ו"רומיאו ויוליה", וקראו יחד ספרים על בני נוער במקומות שונים בעולם בתקופות של מלחמה.

המורה ביקשה מהתלמידים לכתוב באופן שוטף יומנים אישיים שבהם כתבו על האופן בו התגברו על קשיים ומצוקות בחייהם, בהשראת סיפורים על בני נוער אחרים שהחדירו בהם אופטימיות ותקווה. כל התלמידים בכיתתה סיימו את התיכון בהצלחה, ורבים מהם המשיכו לקולג'.

סיפורה של גרו-וויל מהדהד לסיפורים רבים אחרים על מורים שהצליחו לעורר תקווה ואופטימיות בילדים שהמערכת התייאשה מהם והותירה אותם מיואשים. המורה הידועה ביניהם בישראל בתקופה האחרונה היא "המורה אירנה" מבי"ס ברמלה, שנעשה עליה סרט דוקומנטרי מעורר השראה. השנייה היא מורה לחינוך מיוחד, חן מילר, שנאומה המרגש רץ ברשתות החברתיות.

אבל מהי בעצם תקווה? מי שהתחיל להתעניין בנושא הזה עוד בשנות ה-90 היה הפסיכולוג ריק סניידר, מהזרם של פסיכולוגיה חיובית, שבנה תיאוריה שלמה שמסבירה מהי תקווה. לפי סניידר, תקווה היא סוג של תהליך מחשבתי שבו אנחנו קובעים לעצמנו מטרות, ומתכננים צעדים שיאפשרו לנו להשיג אותן.

הירשמו לחשבון ניסיון

ותוכלו לקרוא את כל הכתבות למשך 24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!