תהיי יפה, ומה תאכלי?

הגנטיקה אולי משובחת, אבל כאשר הלבוש הוא צמוד ומינימלי ועיני כולם נשואות אל עבר הגוף שלהן, תירוצים כמו ״אכלתי המבורגר לארוחת הצהריים״ לא ייסלחו בעולם האופנה והזוהר הנוקשה. לכן דוגמניות ושחקניות לא פעם בוחרות לפני תצוגה בדיאטת בזק, או כפי שלא פעם מכנים אותה, ״דיאטת שטיח אדום״.

חלי ממן, כוהנת הדיאטות ומנהלת קבוצות תמיכה לאורח חיים בריא, מגיבה על כמה מהדיאטות האלה ומסבירה כי חשוב שלצד המראה המצודד נשמור גם על גופנו. ״כדי להראות זוהרות וחיוניות עכשיו ובעתיד, חשוב דווקא להקפיד על תפריט בריא ומאוזן, שכולל את כלל מרכיבי המזון. ארוחות מגוונות, מזון ביתי, שתיית מים ופעילות גופנית הם אלו שיעזרו לנו להראות במיטבנו״, אומרת ממן.

תמונות: Getty Images

אדריאנה לימה – דיאטת אבקת הביצים

דוגמנית ויקטוריה׳ס סיקרט אדריאנה לימה בת ה-32 הצליחה לגרום דאגה לרבים כאשר סיפרה לפני כשנתיים בראיון ל״דיילי טלגרף״ הבריטי על ההכנות שלה ושל חברותיה לתצוגות ההלבשה התחתונה של המותג. היא סיפרה שמדי יום היא שותה 19 כוסות מים (3.8 ליטר) ותשעה ימים לפני התצוגה היא מפסיקה לצרוך אוכל מוצק ושותה רק שייק חלבונים הכולל אבקת ביצים.

חלי ממן מגיבה:

לקחת: ״טוב, היא מקפידה על שתייה מרובה של מים…״

לזרוק: ״לגוף צריך להקשיב. כמות השתייה צריכה להיות מתאימה לצרכים. שתייה עודפת במשך זמן ארוך, אפילו של מים, עלולה בהחלט להזיק. כמות השתייה המומלצת מבוטאת על ידי הגוף בצבע השתן. אנחנו לא גמלים, הגוף לא אוגר כמות עודפת של נוזלים.

״הגוף זקוק למזון כפי שהוא מגיע מהטבע, אנחנו לא אמורים לבלוע קפסולות או לשתות שייקים של חלבונים – אנחנו אמורים לאכול אוכל. האוכל מהטבע מגיע בהרכבים הנכונים ובמידות המתאימות של כלל הרכיבים שפועלים ביחד לטובתנו״.

ג׳ניפר אניסטון – דיאטת Zone

ג׳ניפר אניסטון חיה כבר שנים על פי הדיאטה הזאת. העיקרון הוא לנסות לשמור על איזון בין פחמימות (40%), שומנים (30%) וחלבונים (30%), במטרה לאזן גם את האינסולין והגלוקגוז, לצורך חילוף חומרים מהיר ובריא יותר. לג׳ן זה עובד מצוין.

חלי ממן מגיבה:

לקחת: ״סוף סוף דיאטה שמכילה גם פחמימות, גם שומנים וגם חלבונים. אכילת המגוון מספקת לגוף את כל הדרוש לו. רק חשוב לאכול גם בכמויות מתאימות, לגוון בהם ולבחור בצורה נכונה: מעולם הפחמימות להעדיף דגנים מלאים. מעולם החלבונים להעדיף את אלו הרזים יותר – קטניות, מוצרי חלב דלי שומן וחלקים רזים של עוף ובשר. בעולם השמנים להעדיף את השמנים מהצומח. וכתמיד – לגוון״.

לזרוק: ״את המחשבון. ולהתחיל להקשיב לגוף״.

נעמי קמפבל – דיאטת מיצים

במשך עשרת הימים שקדמו להופעתה של נעמי קמפבל על מסלול התצוגה של ורסאצ׳ה בשבוע אופנת העילית שהתקיים בפריז בקיץ האחרון, לא נכנס מזון לפיה של דוגמנית העל בת ה-43. בראיון למגזין של אתר האופנה Net a Porter גילתה קמפבל כי לקראת התצוגה שתתה מיצים טבעיים בלבד שהורכבו מאננס, גזר וג׳ינג׳ר. ״עשיתי את זה כדי לנקות את הגוף ולהרגיש טוב עם עצמי״, סיפרה הדוגמנית.

חלי ממן מגיבה:

לקחת: ״טוב שלפחות בחרה במיצים טבעיים ולא במים בלבד או במשקה אנרגיה.״

לזרוק: ״נעמי מספרת שהיא מרגישה טוב עם עצמה כרגע, אבל ההימנעות ממזון למשך כל כך הרבה זמן ושתית מיץ טבעי בלבד מזיקות לה. כשהגוף לא מקבל את מגוון רכיבי התזונה הדרושים לו, הוא בתחילה משתמש במעט המאגרים שיש לו, ולאחר מכן הוא מפרק את עצמו – את השריר, את העצם ואת המאגרים שנותרו לו, כדי לספק לעצמו אנרגיה ולחיות״.

מייגן פוקס – דיאטת חמשת הגורמים

השחקנית והדוגמנית היא גרופית נלהבת של הדיאטה הזו. הרעיון, בטח כבר הצלחתם להבין, מבוסס על המספר חמש. אוכלים חמש ארוחות קטנות ביום, מתאמנים חמישה ימים בשבוע, ובכל אימון משלבים סדרה של חמישה תרגילים.

חלי ממן מגיבה:

לקחת: ״נשמע נהדר – לאכול מספר ארוחות קטנות על פני היום ולבצע פעילות גופנית – זו בהחלט תבנית נכונה להצלחה. רק חשוב שהארוחות באמת יהיו מספקות ומאוזנות ושהפעילות הגופנית תהיה מותאמת לגוף״.

לזרוק: ״אולי זו דרך לרזות מהר, אבל זה נשמע כמו יותר מדי עבודה…״

מירנדה קר – דיאטת סוג דם

הנחת היסוד של התזונה לפי סוג הדם היא שמזונות מסוימים מתאימים יותר לאנשים בעלי סוגי דם מסוימים. לדוגמנית מירדנה קר סוג דם A, מה שאומר שהיא חיה לפי דיאטה צמחונית העשירה בירקות אורגניים, מיצים טריים, דגים וקטניות.

חלי ממן מגיבה:

לקחת: ״המזון האורגני גדל בצורה טבעית יותר והוא מכיל פחות חומרים מזיקים. לכן, איפה שאפשר טוב לנסות ולבחור בו״.

לזרוק: ״דיאטת סוג הדם יכולה להגביל אותך ממוצרי מזון מסוימים. חשוב לגוון ולאכול מזונות מכלל קבוצות המזון כדי לספק לגוף את כל הדרוש לו״.

הירשמו לחשבון ניסיון

ותוכלו לקרוא את כל הכתבות למשך 24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

במילוי הפרטים ולחיצה על כפתור אני מאשר/ת קבלת דיוור פרסומי ותוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה מאת אפוק טיימס ישראל. אנחנו לא אוהבים ספאם. לכן מתחייבים לא להעביר את פרטיך לגורם שלישי כלשהו.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!