עולם צעיר חדש: איך תראה תעשיית הביטוח הפונה לבני דור ה-Z – אפוק טיימס

עולם צעיר חדש: איך תראה תעשיית הביטוח הפונה לבני דור ה-Z

1.3 מיליון בני דור ה-Z מתבגרים ומחפשים ביטוח שמדבר בשפה שלהם. יותר מידע דיגיטלי נגיש וקליט עם טאץ׳ אנושי בשלב הרכישה עם ערך חברתי ברור – עשויים להפוך את דור המסכים מאיום להזדמנות עסקית

shutterstock_610254248בשנים האחרונות סצנת הביטוח רותחת. מתעשייה מנומנמת של חברות ענק עתירות מספרים, מסמכים ואנשים בחליפות אפורות, היא הפכה לעולם דיגיטלי צבעוני ומגוון. עוד ועוד סטארטאפים, המנוהלים על ידי יזמים בני דור המילניאלז ועבור המילניאלז, מתסיסים את התחרות בשוק הביטוח ומובילים שיתופי פעולה עם חברות ענק ברחבי העולם. הם מציעים דרכים חדשות ומרתקות למכור ביטוח, לצמצם סיכונים כדי להקטין את עלויות הביטוח, ואפילו ממציאים סוגים חדשים של ביטוח.

דור המסכים

בעוד שבני דור המילניאלז (דור ה-Y) כבר מתחילים להתבגר ולהקים משפחות, להתבסס בשוק העבודה, ולהוות צרכנים משמעותיים יותר של ביטוחים, בני דור ה-Z מתחילים בעצמם להפוך לבוגרים צעירים וזה בדיוק הזמן להבין איך נכון לפנות אליהם. בני דור ה-Z הם ילידי אמצע-סוף שנות ה-90 שכבר נולדו לתוך עולם דיגיטלי ולא מכירים מציאות אחרת. לכן לא פלא שהם מכונים ״דור המסכים״ או ״דור הפלזמה״. בישראל ישנם כ-1.3 מיליון צעירים בני דור ה-Z. הבוגרים מבין בני דור ה-Z כבר בראשית שנות ה-20 שלהם ותוך שנים ספורות יהפכו לצרכנים משמעותיים גם של ביטוחים.

בני דור המסכים הם כמובן digital natives כמו המילניאלז, והציפיות שלהם מחברות הביטוח מבוססות על עולם שבו מכשירים רבים הם מכשירים חכמים המנטרים את הסביבה שלנו ומוסרים לנו מידע והטכנולוגיה מאפשרת לחזות אירועים בדיוק גבוה יותר ולצמצם סיכונים למחלות ותאונות אפשריות. אך ישנם גם הבדלים בין בני דור המסכים לדור המילניאלז, המצריכים היערכות ואסטרטגיה שיווקית שונות כשרוצים לפנות לקהל דור ה-Z ולהציע להם הצעות מחיר לביטוח רלוונטי.

בני דור ה-Z יותר ריאליסטיים מהמילניאלז האופטימיים וממוקדים יותר בעתיד. צעירים אלה בעלי מודעות גבוהה יותר לכסף כבר מגיל צעיר. הם מעדיפים איכות על פני כמות ומגלים הרבה פחות נאמנות למותגים. הם הרבה יותר מוכווני מטרה ומודדים את המוצרים והשירותים שהם צורכים לפי כמות הערך שהם יספקו עבורם כדי להשיג את המטרה – רווחה כלכלית.

אבולוציה של ציפיות צרכניות

דור המסכים מצפה לשירות לקוחות דיגיטלי – כל דבר אחר נראה להם פחות טבעי ומסורבל להחריד. בדיוק מאותה סיבה הם גם מצפים לזמינות מלאה 24/7. המובייל הוא ערוץ התקשורת המועדף עליהם לצורך קבלת מידע והם מצפים לקבל את כל המידע בצורה נגישה במקום אחד, גם לפני הרכישה. בני דור ה-Z נוטים לבצע מחקר מקדים מקיף למדי לפני כל רכישה, כאשר המיומנויות הדיגיטליות הגבוהות שלהם מאפשרות להם לסרוק ולסנן כמויות גדולות של אינפורמציה במהירות כדי לאתר את המידע הרלוונטי עבורם. אותם צעירים דיגיטליים יבצעו השוואת ביטוחי רכב, סלי קניות לבית, השוואות בין מוצרי חשמל ועוד. בין היתר, הם נעזרים בהמלצות של מקורות שהם מעריכים כאמינים, ומקדישים בממוצע כ-8 שניות לכל פריט מידע לפני שמחליטים אם להעמיק בו או לעבור הלאה.

את התוכן שלהם מעדיפים בני דור ה-Z לצרוך במנות קטנות וקליטות, בעיקר בצורה ויזואלית והומוריסטית, כאשר הפלטפורמה המועדפת עליהם היא ענקית הווידאו youtube. מדובר בדור יצירתי ויזמי יותר מקודמיו והם מחפשים מטרה חברתית שיוכלו להתחבר אליה וליצור משהו משלהם שישתלב במהלך רחב יותר. הערך שהמותג מייצג חשוב בעיניהם הרבה יותר מהמותג עצמו, בו יש להם פחות אמון. שליטה בתוכן ובבחירות שהם עושים נתפסת בקרב דור המסכים כהעצמה אישית והם מצפים שהחברות ישתפו פעולה עם הצרכנים. למרות זאת, הם דור הרבה פחות משתף מהמילניאלז והרבה יותר מודע לחשיבות לשמירת פרטיות המידע שלהם.

אבל לא הכל השתנה

על אף המיומנות הדיגיטלית הגבוהה, אחרי שקיבלו את כל המידע הרלוונטי כולל הצעת המחיר אונליין ובאופן אוטומטי, דווקא את הרכישה עצמה מעדיפים בני דור ה-Z לבצע מול נציג אנושי טלפונית, בשיחת וידאו או בפגישה פנים אל פנים. יתכן שהעדפה זו נובעת מגילם הצעיר, מחוסר הניסיון ברכישת מוצר מורכב יחסית כמו ביטוח ומחוסר הביטחון בקבלת החלטות רכישה בסכומים גבוהים אונליין.

מה שבטוח זה שעולם הביטוח משתנה

כפי שזה נראה כעת, בשנים הקרובות נראה הרבה יותר חידושים דיגיטליים בענף הביטוח. נראה וודאי הרבה יישומים מבוססי בינה מלאכותית שינטרו את ההתנהגות שלנו כדי להתריע בפני מצבים מסוכנים שעלולים להוות סיכון ביטוחי. אך גם בינה מלאכותית שתשמש לפילוח ואיתור לקוחות פוטנציאליים, זיהוי  תחומי העניין והמאפיינים שלהם והצעת מידע רלוונטי והצעת מחיר לביטוח מתאים בצורה משוכללת יותר ויותר. התקשורת עם הלקוחות תעשה במידה רבה בערוצים הדיגיטליים בצורה מהירה ופשוטה ככל שניתן, ולצידם יישמר מקומו של הנציג האנושי שיכול לסייע ולכוון בעת הצורך, גם אם מרחוק. חברות הביטוח יצטרכו למצוא דרכים יצירתיות כדי לשווק את הערך שהן מציעות ללקוחות ולייצר תוכן מעניין, נגיש וויזואלי. חברות שישכילו להתאים את עצמן במהירות ולהציע לצרכנים שלהן פלטפורמה לביטוי אישי ולהעצמה אישית עשויות למצוא הזדמנות עסקית מעניינת דווקא בקרב בני דור המסכים הצעיר.

הירשמו לחשבון ניסיון

ותוכלו לקרוא את כל הכתבות למשך 24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!