מחשבות על נטוורקינג

האם מידת הפופולאריות שלנו בגיל יסודי ובתיכון יכולה להעיד על ההצלחה שלנו בחיינו הבוגרים? מתברר שכן, טוען פרופ' מיטש פרינשטיין, מחבר הספר Popular, שחקר את הנושא והגיע למסקנות מעניינות

תמונה: באדיבות ד"ר טניה מנון

תמונה: באדיבות ד"ר טניה מנון

חוקרים מצאו שאנו נוטים ליצור קליקות צרות של חברות עם אנשים שהם שכפולים של עצמנו: הם דומים לנו במראה והם חושבים ומתנהגים כמונו. הקליקות האלה נוחות לנו, אבל מונעות מאיתנו להכיר אנשים חדשים ולפגוש בהזדמנויות חדשות. דרך טובה יותר להרחיב את מעגל החברים שלנו היא לבחון את ההרגלים היומיומיים שלנו. אנחנו אולי רוצים מעגל חברתי רחב ועשיר יותר, אבל נשארים תקועים באותו מעגל צר, בגלל הרגלים בלתי מודעים שיש לנו. הנה כמה טיפים להתגבר על הרגלים אלה, ולהרחיב את המעגל החברתי שלנו, כפי שהצגתי בהרצאה שלי בטד X.

1. השתמשו יותר ב"תודה". אם מישהו ביקש ממך עזרה מקצועית, עזרת לו ובהמשך הוא הודה לך, זהו עוגן להרחבת מעגל החברים. במקום רק לומר "בכיף", או "אין על מה", כדאי להוסיף "אני יודע שאתה היית עושה אותו דבר בשבילי". רוברט ציאלדיני, שפיתח את תורת ההשפעה, מסביר שזו יכולה להיות תזכורת עדינה לכך שאתה עשוי לבקש ממנו טובה בעתיד. אבל זה עובד גם בכיוון ההפוך. אם מישהו עזר לך, במקום רק לומר "תודה", אמור, "אשמח לעזור לך בעתיד", או "אשמח לשתף איתך פעולה גם בעתיד".

2. חפשו אדם שיוכל להסביר על החברה שלכם. בתחילת שנת הלימודים, כל הסטודנטים שלי מתחילים עם מעגל חברים רחב: הם מדברים עם כולם, יוצאים כולם יחד להפסקת צהרים, ומבלים עם כולם. אבל כעבור מספר שבועות מתגבשות קליקות של חברים קרובים, והם מתחילים להרגיש לא נוח בחברת אחרים. אם אתה מרגיש תקוע באותו מעגל, למשל במקום העבודה שלך, חפש אדם מרכזי בכל אחת מהמחלקות האחרות בחברה, שהקרבה אליו והשיחות איתו יעזרו לך לשפר את ההבנה כיצד החברה שלך בנויה וכיצד היא פועלת.

3. התאמנו במיומנות של הסתגלות. חפשו במכוון אנשים עם דעות שונות משלכם בנושאים שונים: גידול ילדים, בילויים, פוליטיקה, תחביבים, ושוחחו איתם מבלי להיכנס לריבים ולשיפוטיות. למשל, אחד הסטודנטים שלי בחו"ל סיפר לי שהוא נהג להקדיש שעות ארוכות ללמוד את הפוטבול האמריקני כי "זה מה שאנשים כאן אוהבים, והייתי צריך למצוא דרך לתקשר איתם".

4. השתמש במנוע חיפוש חברתי רחב יותר. מנוע חיפוש חברתי הוא האופן שבו אנחנו מסננים חברים. למשל נסה לקשור שיחה, או לצאת להפסקת צהרים עם אדם שאתה בקושי מכיר ואף פעם לא שוחחת איתו.

התובנה המרכזית במחקר על נטוורקינג היא שאתה הוא דמות המפתח ברשת שלך. אם אתה מקיף את עצמך באנשים שממש דומים לך, אינך יכול לצמוח, ללמוד, להשתנות ואתה הופך להיות גרסה קיצונית יותר של עצמך. הכוונה אינה להיות תוקפני או יותר מדי מתחשבן בבחירת חברים. זו פשוט הצעה להתבונן ולהרהר במעגל החברים שיצרת לאורך חייך, ולפעול מתוך יותר התכוונות להרחבת המעגל החברתי שלך.


* ד"ר טניה מנון מלמדת בבית ספר למנהל עסקים ב"אוהיו סטייט יוניברסיטי".

הירשמו לחשבון ניסיון

ותוכלו לקרוא את כל הכתבות למשך 24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

במילוי הפרטים ולחיצה על כפתור אני מאשר/ת קבלת דיוור פרסומי ותוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה מאת אפוק טיימס ישראל. אנחנו לא אוהבים ספאם. לכן מתחייבים לא להעביר את פרטיך לגורם שלישי כלשהו.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!