שיעור בנדיבות

סיימון סינק (מתוך ראיון שערכנו איתו)

simon-pick-136 copy-cropped-small "ג׳יימס סינגאל, מייסד שותף של רשת חנויות הסיטונאות קוסטקו (Costco) ומנהלה במשך 30 שנה עד לפרישתו ב-2012, האמין שאם קוסטקו תתייחס לעובדים כמו למשפחה, העובדים יגמלו לה. הוא סירב לקבל את הדעה שכדי להצליח בעסקי הסיטונאות צריך לשמור על שכר נמוך. השכר הממוצע בקוסטקו הוא 20 דולר לשעה, כאשר שכר המינימום הוא 7.25 דולר לשעה, ובחברה הסיטונאית המתחרה, וולמארט, השכר הוא כ-13 דולר לשעה.

“בקוסטקו כ-90 אחוז מהעובדים מקבלים ביטוח בריאות מסובסד מהחברה, ובוולמארט רק כ-50 אחוז מהעובדים מקבלים זאת. סינגאל, וגם היורש שלו, ספגו ביקורות מאנליסטים בוולסטריט שהאשימו אותם שהם 'יותר מידי נדיבים לעובדים'.

"אבל העובדים בקוסטקו גמלו למנהלים על גישתם, באמון ובשיתוף פעולה. במקום להתחרות זה בזה הם דאגו זה לזה, והעלו כל הזמן רעיונות לשיפור תהליכים בעבודה וכך גרמו לעסק להתקדם ולהצליח.

“אם הייתם משקיעים ב-1986 בקוסטקו ובג׳נרל אלקטריק בו-זמנית, הייתם מרוויחים כיום מג׳נרל אלקטריק למעלה מ-600 אחוז על ההשקעה, ואילו מקוסטקו כ-1,200 אחוז. אז נכון, לאורך אותן שנים היו זמנים שבהם ג׳נרל אלקטריק הגיעה לשיא של 1,600 אחוז, אבל זו הייתה נסיעה ברכבת שדים ואי אפשר היה לדעת מתי לתזמן את המכירה לפני שיגיע השפל. בקוסטקו, לעומת זאת, הנסיעה הייתה יציבה יחסית לאורך הדרך, גם בתקופות של שפל בכלכלה.

"דוגמה בולטת לכך היא מ-2009, כאשר השפל הכלכלי פגע קשה בעסקי הסיטונאות ורשתות רבות פיטרו עובדים. בקוסטקו, לעומת זאת, פעלו הפוך: הם העלו את השכר ב-1.50 דולר לשעה למשך שלוש שנים. סינגאל חשב שבתקופה של שפל עובדים זקוקים ליותר עזרה.

"נכון שאי אפשר לומר שבקוסטקו לא היו אף פעם פיטורים. גם שם פיטרו עובדים ב-2010 כאשר המכירות בחנויות מסוימות ירדו מאוד. אבל ההבדל הוא שבקוסטקו הפיטורים הם העדיפות האחרונה ואילו בחברות כמו ג׳נרל אלקטריק זו אסטרטגיה שבשגרה. היום קוסטקו היא חברת הסיטונאות השנייה בגודלה בארה״ב והשביעית בגודלה בעולם, והיא אינה מראה סימנים של נסיגה".

רוצה לקבל תוכן איכותי היישר למייל שלך מדי שבוע?

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו ובתור התחלה קבלו גישה לכתבה זו ולכל הכתבות באתר ל-24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

הנך מאשר/ת קבלת תוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה ודיוור פרסומי מאת אפוק טיימס ישראל בעמ. אנו מתחייבים לא להעביר את הפרטים שלך לשום גורם אחר, ולשלוח לך רק תוכן רלוונטי.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!