כך תהפכו את סיעור המוחות ליעיל יותר

תמונה: Fortune Live Media/Flickr

תמונה: Fortune Live Media/Flickr

ספורטאים עושים חימום לפני שהם יוצאים לפעילות ספורטיבית. אולי אפשר לעשות גם חימום למוח, לפני פעילות יצירתית, כמו סיעור מוחות למשל.

פרופסור לי ת'ומפסון ועמיתים מבית הספר לניהול באוניברסיטת Northwestern, ארה"ב, בדקו השערה מפתיעה: האם סיעור מוחות יהיה מוצלח יותר אם המשתתפים יתחממו בעזרת סיפורים מביכים?

המשתתפים בניסוי היו 93 מנהלים מכל סוגי החברות ומכל התעשיות, שהתחלקו לשתי קבוצות. בקבוצה אחת כל ממשתתף סיפר על מקרה מביך שקרה לו בחצי השנה האחרונה. בקבוצה השנייה כל משתתף סיפר על רגע של גאווה שחווה.

"צפינו באנשים משוחחים ביניהם. אלה שהתבקשו לספר סיפורים מביכים, בהתחלה חששו והתגוננו. אבל אז, תמיד היה מישהו שקפץ ואמר, 'אוקיי, אני אתחיל'. ואחרי כמה דקות כולם פרצו יחד בצחוקים רועמים", כותבת תומפסון במאמר על הניסוי. "לאנשים בקבוצה השנייה דווקא לא הייתה בעיה לספר את הסיפור שלהם, והם נראו נינוחים יותר. עם זאת, הם צחקו יחד רק מעט, ורק הנהנו בראשם מדי פעם לשם נימוס".

עשר דקות לאחר מכן, כל המשתתפים התבקשו לעשות סיעור מוחות בנושא מסוים. מידת ההצלחה של סיעור המוחות נמדדה על פי שני קריטריונים: מספר הרעיונות שעלו, ועד כמה הם מגוונים. התוצאות הראו שהקבוצה שבה סיפרו סיפור מביך העלתה 26 אחוז יותר רעיונות בהשוואה לקבוצה השנייה, והרעיונות שלהם השתייכו ל-15 אחוז יותר קטגוריות. ת'ומפסון מסיימת את המאמר שלה עם המלצה: "התחילו את סיעור המוחות עם סיפור מביך, שכל אחד מהמשתתפים מספר. אף על פי שזה מרגיש לא נוח, התוצאה תהיה מגוון רחב יותר של רעיונות יצירתיים".

המחקר התפרסם ב-Harvard Business review

הירשמו לחשבון ניסיון

ותוכלו לקרוא את כל הכתבות למשך 24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

במילוי הפרטים ולחיצה על כפתור אני מאשר/ת קבלת דיוור פרסומי ותוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה מאת אפוק טיימס ישראל. אנחנו לא אוהבים ספאם. לכן מתחייבים לא להעביר את פרטיך לגורם שלישי כלשהו.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!