אסטרטגיה של מדע בדיוני – כיצד גוגל וסמסונג חושבות על טכנולוגיות חדשות? – אפוק טיימס

אסטרטגיה של מדע בדיוני – כיצד גוגל וסמסונג חושבות על טכנולוגיות חדשות?

סופרים אינם אמורים להמציא טכנולוגיות חדשות או לחזות את העתיד, נכון? – לא נכון

הסופר ז'ול וורן, בספרו "20 אלף מיל מתחת למים" מ-1870 כותב על כלי דמוי צוללת שהחלו להשתמש בה רק במלחמת העולם הראשונה | תמונה: US gov-CC-PD

הסופר ז'ול וורן, בספרו "20 אלף מיל מתחת למים" מ-1870 כותב על כלי דמוי צוללת שהחלו להשתמש בה רק במלחמת העולם הראשונה | תמונה: US gov-CC-PD

מאה שנה לאחר שז'ול ורן כתב על הצוללת שעדיין לא הומצאה, ועשרות שנים אחרי שאסימוב כתב על הרובוט שהיום הוא עובדה קיימת, השחקנים הגדולים בעולם מתחילים להבין שכדי להמציא את הדבר הבא, אין זה מספיק שייעזרו במהנדסים ובאנשי שיווק גאונים, וגם לא בטכניקות של סיעור מוחות ובשינוי התרבות הארגונית בחברה. אלא דרושה אסטרטגיה אחרת, יצירתית יותר – אותה יובילו אנשים בעלי דמיון מפותח, למשל, סופרים ואמנים.

אתה מתעסק עם רעיונות שעדיין לא נוסחו. לפעמים אלו טכנולוגיות שאנחנו לא בטוחים מה הן ואיך הן עובדות

חברות כמו אינטל, גוגל, הרשי, פורד, פפסי ואחרות מעסיקות סופרי מדע בדיוני ואמנים כדי שיסייעו להן לחשוב על העתיד – המקום בו יהיו עוד כעשור או שניים והמוצרים שירצו לפתח.

באמצעות סיפורים בדיוניים המדמיינים את עתיד החברה, סופרי המדע הבדיוני משפיעים יותר מאי פעם על קצב הפיתוח ופריצות הדרך הטכנולוגיות של החברות.

בסרט דו"ח מיוחד עם טום קרוז מ-2002, גיבור הסרט משתמש בטכנולוגיית מסך אוויר אינטראקטיבית שהיום קיימת באמצעות משקפיים מיוחדות | תמונה: Displair

בסרט דו"ח מיוחד עם טום קרוז מ-2002, גיבור הסרט משתמש בטכנולוגיית מסך אוויר אינטראקטיבית שהיום קיימת באמצעות משקפיים מיוחדות | תמונה: Displair

אחד האנשים ש"חוזה את העתיד" עבור החברות הגדולות באמצעות סיפורים הוא ארי פופר. פופר שאב השראה מאנשים כמו סופר המדע הבדיוני ארתור סי. קלארק, שהעלה לראשונה את רעיון לוויין התקשורת ב-1945 – כעשור לפני שהומצא – והקרדיט על המצאתו ניתן לו.

כשנשאל קלארק ב-1960 כיצד תיראה שנת 2000, הוא ענה שהמהפכה הגדולה ביותר תהיה תקשורת הלוויינים ש"תאפשר לנו לתקשר זה עם זה בכל זמן ובכל מקום שנהיה". אם קלארק הצליח לחזות את העתיד 40 שנה קודם, האמין פופר, ייתכן שסופרי מדע בדיוני נוספים יכולים לעשות כך גם כן. הוא הקים את חברת Sci-fi, העובדת כיום עם חברות כמו "פורד" ואינטל ומחברת עבורן סיפורי מדע בדיוני המבשרים על עתידן. כך הן יכולות להבין אילו אפשרויות גדילה והתפתחות קיימות עבורן, או איזה מוצר עתידי כדאי להן לייצר.

הירשמו לחשבון ניסיון

ותוכלו לקרוא את כל הכתבות למשך 24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

במילוי הפרטים ולחיצה על כפתור אני מאשר/ת קבלת דיוור פרסומי ותוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה מאת אפוק טיימס ישראל. אנחנו לא אוהבים ספאם. לכן מתחייבים לא להעביר את פרטיך לגורם שלישי כלשהו.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!