"הטירוף מוביל את כרכרת האהבה"

מה קרה כשרישום נדיר הופיע בבית המכירות כריסטי'ס

רישום הכנה לפרסקו "הטירוף מוביל את כרכרת האהבה", של ג'וזפה בזולי. פחם, על ארבעה גיליונות של נייר חום | תמונה: Christie's

רישום הכנה לפרסקו "הטירוף מוביל את כרכרת האהבה", של ג'וזפה בזולי. פחם, על ארבעה גיליונות של נייר חום | תמונה: Christie's

היה זה יום ככל הימים בבית המכירות הפומביות "כריסטי'ס" בניו יורק, שעה שפוריו רינלדי, מומחה לרישומים עתיקים, הביט שוב ברישומים הקסומים של אמנים ידועים כמו ג'ורג'ו וסארי וג'יובאני טיופולו. הוא ידע שעמד להגיע רישום חדש למשרדו באותו יום, אבל לא תיאר לעצמו שהוא יופתע כל כך לראותו.

"מה זה?" שאל את השליח. "זה הרישום שאמרו לי להביא לכאן", ענה. רינלדי חתם על המסמך, פתח את הרישום והגיב בהתרגשות: "זה הציור הענק ביותר שראיתי מימיי"!

רינלדי ידע שציירי הרנסנס נהגו ליצור רישומי הכנה בגודל טבעי (Cartoon) לפרסקאות שעבדו עליהן, אבל הוא עצמו, למרות שהיה מומחה, ורבים אחרים כמוהו, מעולם לא ראו רישומים שכאלו, כיוון שרוב הציירים היו זורקים את רישומי ההכנה שלהם מיד לאחר שסיימו את הפרסקו או אפילו במהלך העבודה. והנה מול עיניו, רישום שהשתמר מאות שנים והוא נדיר ויפהפה.

כיוון שרישומי ההכנה נועדו להיות כלי עזר הם נותרו לא חתומים, ורינלדי, שלא זיהה את סגנון הצייר, החל לחפש אחר רמזים שיובילו אותו לפענח את התעלומה.

פוריו רינלדי, מומחה לרישומים עתיקים בבית המכירות הפומביות כריסטי'ס | תמונה: Christie's

פוריו רינלדי, מומחה לרישומים עתיקים בבית המכירות הפומביות כריסטי'ס | תמונה: Christie's

הוא הבין מיד שהרישום עוסק באהבה. הוא זיהה בציור את קופידון, אל האהבה במיתולוגיה הרומית, יושב בכרכרה ועל כתפו תלויה, כמו תמיד, אשפת חיצים. אלא שהחיצים חסרים. הוא אוחז בקשת שלו, אבל המיתר של הקשת חסר.

הירשמו לחשבון ניסיון

ותוכלו לקרוא את כל הכתבות למשך 24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

במילוי הפרטים ולחיצה על כפתור אני מאשר/ת קבלת דיוור פרסומי ותוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה מאת אפוק טיימס ישראל. אנחנו לא אוהבים ספאם. לכן מתחייבים לא להעביר את פרטיך לגורם שלישי כלשהו.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!