רק אני והמטוס שלי

המטוס הפרטי- אופציה אחרת לתחבורה יעילה, מהירה וזמינה. לימדו מהמומחים

7-small

השעה היתה 16:30 בשדה התעופה סטנסטד בלונדון. ישבנו בתא הטייס של מטוס מנהלים סילוני פרטי גדול, מוכנים וממתינים להגעת בעלי המטוס, שהיה בפגישה בעיר. בשעה 16:45 היינו חייבים להיות באוויר, כדי שאחרי 4 שעות טיסה נספיק לנחות בשדה דב, לפני סיום משמרת בקרית הגבולות של רשות האוכלוסין וההגירה, בשעה 23:00, שאם לא כן – ניאלץ לנחות בנתב"ג. הבוס התקשר והודיע ש"הוא בדרך". השעון תקתק והתקדם לקראת הדד-ליין.

בשעה 16:40 נעצר ליד כבש המטוס הרכב שהביאו מהפגישה בעיר, ונכנס לשטח האווירי, ללא עיכובים בטרמינל. המנועים הונעו, הסענו לתחילת המסלול שהיה סמוך לרחבת החניה, ובשעה היעודה המראנו. בעלי המטוס "בילה" בשדה פחות מ-5 דקות, והגיע בזמן לביקורת הדרכונים בשדה דב… רק טיסה פרטית היתה יכולה לאפשר לבעל המטוס להמשיך את הפגישה ככל שניתן- אולי ההבדל הזה, בין התייצבות לטיסה שעתיים וחצי טרם ההמראה, לבין 5 דקות לפניה, יעשה את ההבדל בסגירת עיסקה חשובה.

טיסה, כדרך תחבורה, הפכה להיות נפוצה מאד. אם בעבר, טיסה לחו"ל היתה אירוע מיוחד ומרגש, היום רבים מנצלים את פריחת התחום ואת המחירים הנוחים כדי לצאת לחופשות כמה פעמים בשנה, או לנצלו לפגישות עסקים פנים אל פנים.

3-small

אך כמו בכבישים, כאשר קצב הרחבת התשתית אינו מדביק את קצב עליית כלי הרכב שעולים על הכביש, כך גם בתעופה: עליית הביקוש הביאה לעומסים גדולים בטרמינלים של שדות התעופה. התחשבות רבה יותר בסביבה ואיכות החיים הביאה לידי סגירת שדות תעופה לתנועות אוויריות בשעות הלילה, וכך הביקוש העולה יוצר "פקקי תנועה" בשדות התעופה הגדולים, בעיקר עוד טרם הטיסה, אך גם עולה בעיכובים כאשר כבר עולים למטוס.

הרצון, בעיקר של חברות התעופה המוזלות (לואו-קוסט), למקסם את רווחיהן, הביא גם לציפוף מושבי המטוסים והקטנתם, על חשבון הנוחות. בעקבות רפורמת השמיים הפתוחים שנחתמה בין ישראל לאיחוד האירופי, ליעדים רבים ניתן להגיע רק בטיסות מוזלות, ללא מחלקות עסקים.

גם הבידוק הביטחוני והתורים לביקורת הדרכונים אינם תורמים לתחושת הנסיעה הנעימה, בפרט לאנשי עסקים שזמנם קצר וכל עיכוב בשדה התעופה, או הצורך להגיע לטיסה שעתיים וחצי עד שלוש לפני ההמראה, מהווים נטל גדול.8

עד למשבר הכלכלי של קיץ 2008, הפתרון של טיסה פרטית צבר תאוצה, והשוק פרח. בחלוף כמעט עשור מאז המשבר, שפגע קשות בתחום התעופה העסקית, הן בשל המצב הכלכלי עצמו, והן בשל האווירה הציבורית העויינת כנגד בעלי המטוסים (שהובלה על ידי נשיא ארה"ב, ברק אובמה- המשתמש הגדול ביותר במטוס פרטי…), המצב משתפר משבוע לשבוע.6-small

טיסה במטוס פרטי היא אופציה מעניינת וטובה, כיוון שהיא נותנת מענה לכל הבעיות הנזכרות למעלה:

  • מטוס פרטי מאפשר לך להמריא ולנחות בשדה קטן (בהתחשב במגבלות המטוס והמסלול), וכך לא להיתקע בתור ארוך של מטוסים להמראה. לדוגמה: שדה התעופה לה-בורז'ה בפריז לעומת שארל דה-גול. מעולם לא התעכבנו בהמתנה להמראה יותר מאשר מאחורי מטוס אחד לפנינו. כך גם בשדה התעופה טיטרבורו בניו ג'רזי- מעבר להאדסון, או שדה התעופה של ווייט פליינס, מצפון לברונקס בניו יורק, במקום לטוס לקנדי או לניוארק העמוסים. ואפילו בארץ- שדה התעופה דב בתל אביב, שמאפשר המראות ונחיתות בינלאומיות לטיסות פרטיות.
  • אינך תלוי בלוח הזמנים של חברות התעופה- ברגע שהמטוס מוכן וכל האישורים הושגו, הינך יכול להמריא לפי נוחותך. כמובן, יש מגבלות של שעות פעילות שדות תעופה, בכל העולם, אך במסגרת השעות הללו, יש יד כמעט חופשית לקביעת מועד ההמראה או הנחיתה. באחת הפעמים המראנו בתוך 3 שעות לטיסה של 3.5 שעות, שבסיומה היתה לבוס פגישה חשובה ביותר, שנקבעה אך באותו בוקר. לו היה תלוי בלוח הזמנים של טיסות רגילות, לא היה יכול להגיע לפגישה במועד, וכלל לא בטוח שפגישה נוספת היתה יכולה להיקבע בלוח זמנים סביר למול הצורך בה.
  • השהייה בשדה התעופה טרם הטיסה יכולה להיות קצרה ביותר- בשדה דב, לדוגמה, בתוך רבע שעה מההגעה לשדה, אתה יכול להיות באוויר. גם בנתב"ג ובשדות בחו"ל, זמן זה עשוי להיות קצר ביותר. הסיבה היא כי לתעופה העסקית יש בדרך כלל טרמינל נפרד. הבידוק הביטחוני וביקורת הדרכונים נעשים שם במהירות וביעילות, לעיתים בזמן שהנוסעים ממתינים בטרקלין המפנק. חברות שרותי קרקע ("הנדלינג") מטפלות בכל הנדרש, מעבירות את הנוסעים בזריזות את כל התהליכים הנדרשים, ומסיעות אותם עד לכבש המטוס, שם ממתין להם שטיח אדום, כשכבודתם כבר מועמסת למטוס. אמנם אין בטרמינלים אלה מתחמי דיוטי פרי גדולים כמו בטרמינלים הרגילים, אך אם תתעקשו על כך- חברת שרותי הקרקע תסיע אתכם לטרמינל הראשי לקניות.
  • רוב חברות התעופה טסות לשדות התעופה הראשיים. כאשר הפגישה או יעד הנסיעה שלך נמצאים רחוק מהשדה הבינלאומי, אתה נדרש עוד לתנועה קרקעית, אם ברכב שכור, באוטובוס, ברכבת או בהסעה. גם לכך יש תשלום בזמן וביעילות. במטוס פרטי, אתה יכול לטוס ישירות לשדה קטן הסמוך ליעדך, מותנה בביצועי המטוס למול אורך המסלול וסביבת השדה (מכשולים, הרים וכד'). גם אם השדה הקטן אינו שדה בינלאומי, ניתן לטוס לשדה הגדול, לבצע בו במהירות תהליך של ביקורת גבולות ולהמשיך משם במטוס לשדה הקטן. כך עשינו כשהיינו צריכים להגיע לעיר הקטנה אלטון, אילינוי, שהשדה בה אינו בינלאומי. נחתנו בסנט לואיס, מיזורי, הסמוכה, עברנו תהליך מהיר של ביקורת דרכונים ומכס, והמשכנו לרבע שעה של טיסה לאלטון, במקום שעת נסיעה.
  • אחרי פיגועי 11 בספטמבר 2001, שהשפיעו עמוקות על תפיסת הביטחון בתעופה, הבידוק הביטחוני בשדות התעופה הפך לסיוט- תורים ארוכים, חליצת נעליים וכמעט התפשטות מלאה, יחד עם מגבלות על מה מותר להעלות ומה לא- כל אלה נחסכים כמעט לחלוטין ממי שטס בטיסה פרטית. זאת ועוד- כאשר הינך מזמין/ה טיסה פרטית, אתה קובע מי עולה איתך למטוס, ולא יושב ומביט לצדדים בחשש, מי המחבל הפוטנציאלי, או מי שלח מזוודה ולא הגיע לטיסה…
  • 9-small

  • מטוסי המנהלים הסילוניים טסים גבוה יותר, ולרוב- מהר יותר ממטוסי הנוסעים הרגילים. המשמעות היא פחות עיכובים עקב צפיפות באוויר, שכן הם טסים מעל התנועה המרובה שמתחתיהם.
  • והדבר האחרון- הנוחות. בטיסה פרטית, בוודאי אם המטוס שלך, אך גם כאשר הינך שוכר מטוס, אתה יכול לבקש את הארוחה האהובה עליך, ולא להסתפק בתפריט הגנרי שחברת התעופה קבעה, בכלים המיניאטוריים ובמגש הקטן שעומד לרשותך. במטוס פרטי, בעיקר בגדולים שבהם, יש מטבחון מחמם, שכולל תנור, מיקרוגל, מכונת אספרסו וגם סטייק פילה הוא בגדר אופציה אפשרית. הדייל/ת במטוס ידאג לכל מחסורכם בכל עת, כלי ההגשה יהיו מפוארים ומפנקים, שולחן ההגשה גדול, ובמטוסים הגדולים יש אפילו שולחן ועידה, שארבעה סועדים יכולים לשבת יחדיו ולנהל שיחה, כבמסעדה. גם השירותים משמשים רק מספר קטן של נוסעים. במטוסים הגדולים יש שני תאים כאלה, מלפנים ומאחור, ואינך צריך/ה להמתין לתורך. במטוסים הבינוניים והגדולים, פרט למושבים המפנקים הנרכנים ל-180 מעלות, יש גם ספה הנפתחת למיטה וחצי, ומאפשרת שינה טובה במהלך טיסת לילה, כך שעם ההגעה ליעד, הינך רענן ליום עבודה או טיול, ולא מכווץ משינה במושב הצר, הצפוף והמוגבל בהרכנתו של מטוס נוסעים רגיל.

אחרי שמנינו את כל היתרונות הללו, ברור שאלה באים עם תג מחיר צמוד. אמנם הוא לא זול, אך כאשר טסים כמה נוסעים, ומשקללים את היתרונות למול המחיר, ההפרש מול טיסה במחלקה ראשונה עשוי להיות לא גדול.

1-small

אנו, בחברת "דרך הסילון", מתמחים בתעופה העסקית. הבעלים והמנכ"ל עצמו הוא קברניט על מטוס מנהלים גדול, ומומחה בניהול מטוסי מנהלים. אנו עובדים אך ורק עם חברות מוכרות ומרושיינות בהפעלת מטוסי מנהלים לטיסות שכורות. ניסיוננו בארגון ותיאום טיסות פרטיות, בכל העולם, מאפשר לכם להיות בטוחים כי הועמד לרשותכם מטוס מפנק, בטיחותי, עם צוות מאומן, מיומן ואדיב, וכי תקבלו תמורה הולמת למחיר. היכרותנו עם היכולות והמגבלות בתחום זה, ייתנו לכם את הפתרון הטוב ביותר לצרכיכם.

בקרו אותנו באתרנו: www.jet-ways.co.il
צרו קשר ב- 03-9384660
ישירות אליי לנייד: 054-7070131
ישירות אליי במייל: [email protected].

הירשמו לחשבון ניסיון

ותוכלו לקרוא את כל הכתבות למשך 24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

במילוי הפרטים ולחיצה על כפתור אני מאשר/ת קבלת דיוור פרסומי ותוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה מאת אפוק טיימס ישראל. אנחנו לא אוהבים ספאם. לכן מתחייבים לא להעביר את פרטיך לגורם שלישי כלשהו.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!