רוצים להצליח בחיים? הגיע הזמן לגלות את המתנה שלכם

צילום: רונן כרם

צילום: רונן כרם

מכירים את זה שבתור ילדים האמנתם שיש בכם משהו ממש מיוחד ויום אחד העולם עוד יגלה אתכם?

אז מי ומה זה שיטת The Gift?

אודליה, ספרי לנו מי את ומהי שיטת שיטת The Gift?
"אהלן, אני אודליה יקיר, מייסדת שיטת The Gift, המאמינה שכל אדם נולד עם מתנה ייחודית שהוא בא לתת לעולם. השיטה עוזרת לנו לא רק להאמין שיש לנו מתנה, אלא גם לזהות ולממש אותה. אומנם נולדנו עם המתנה שלנו ואנחנו חיים אותה בכל מקרה, אבל עצם הזיהוי שלה יאפשר לנו למנף אותה, כלומר להשפיע על חיים של כמה שיותר אנשים ולהנות מהדרך".

אז ממה מורכבת המתנה שלנו (ה- Gift שלנו) ולמה כדאי לנו לזהות אותה?
"המתנה שלנו מורכבת מכשרון (חוזקה) או מספר כישרונות שלנו. מה שהופך את אותו הכישרון למתנה שלנו, היא התשוקה. כאשר יש לנו בנוסף לכשרון גם תשוקה לאותו התחום, היא זו שעוזרת לנו להתמיד וכך הכישרון הגולמי הופך למיומנות. תיזכרו שכל זמרת מצליחה או כדורגלן ישראלי שמשחק בחו"ל עבדו מאוד קשה כדי להצליח.
מיומנות נותנת לנו ייחודיות, אותה ייחודיות שווה כסף. ככל שנהיה יותר ייחודיים ובמקביל גם נענה על צורך קיים וממשי בשוק, נוכל לקבל יותר עבור המתנה שלנו: הכרה, סיפוק וגם תגמול כספי. לתת את המתנה שלנו לאחר היא המשמעות, המהות והצמיחה שלנו בעולם. ככל שאנחנו נותנים יותר, אנחנו מקבלים יותר בחזרה.
למימוש המתנה שלנו בעולם ישנם ארבעה מעגלי השפעה על חיינו, רגשי – תחושת מימוש עצמי והעדר תחושת החמצה; כלכלי – רווחה כספית; חברתי – מושכת אנשים דומים לחיינו וכך נוצרת הפרייה הדדית; וזוגי – בחירת בני זוג שמשרתים את מימוש המתנה שלנו.
מחקרים מראים שבערוב ימינו, מה שיעיד על תחושת סיפוק גדולה טרם עזיבתנו את העולם, היא לא בהכרח כמות הבתים שרכשנו, גם לא הסטטוס החברתי ותתפלאו, אפילו לא גודל המשפחה הגרעינית שיצרנו, אלא דווקא כמות האנשים עליהם נשפיע במהלך חיינו. ככל שניגע ביותר אנשים, כך נרגיש שלמים ומסופקים יותר.
לא סתם השורש נ.ת.נ הוא היחידי בעברית שניתן לקרוא גם מהסוף להתחלה. כל נתינה היא בהכרח קבלה".

האם אנחנו חייבים להיות מתוגמלים כלכלית על המתנה שלנו?
"אומנם אנחנו לא חייבים לבחור להתפרנס מהמתנה שלנו, אם כי זוהי שאיפה טבעית של רובינו. במידה ונבחר שלא להתפרנס ממנה, אזי גם עיסוק בה כתחביב ייתן לנו זריקת אנרגיה וישפיע לחיוב על תחומים אחרים מהם נבחר להתפרנס.
מציאת המתנה שלנו אינה אומרת בהכרח שפע כלכלי במיידי, משום שלמרות שזיהינו אותה יתכן ואנחנו לא יודעים כיצד לתרגם אותה לערך כספי. מציאת המתנה שלנו ועשיית הפעולות הנכונות בהחלט יאפשרו לנו גם לשפע כלכלי, בגלל שאנחנו נמצאים במקום החזק שלנו ולכן קל לנו יותר לתת ערך ייחודי".

האם יש לנו יותר ממתנה אחת?
"שאלה שאני תמיד נשאלת בהרצאות ובסדנאות שלי, היא האם יש לנו יותר ממתנה אחת והאם היא יכולה להשתנות עם השנים?
אחת ההבחנות שכדאי לעשות היא לשים לב להבדל בין חוזקה למתנה. המתנה שלנו היא מכלול של כמה חוזקות שלנו.
יצירתיות, למשל, היא חוזקה. לעומת זאת, היכולת ללמד ילדים אנגלית בעזרת משחק קלפים שיצרנו, היא מתנה. למה? כי לקחנו את החוזקה, שהיא יצירתיות, ועשינו איתה משהו שאיפשר לנו לתת ערך ייחודי לעולם.
המתנה שלנו בדרך כלל מורכבת מכמה חוזקות (ותשוקות) שלנו ולכן בעיניי, קיימת מתנה אחת המורכבת ממספר חוזקות שונות. המתנה שלנו היא חלק בלתי נפרד מאיתנו, נולדנו איתה והיא משתכללת ומשתפרת עם השנים בהתאם להשקעה שלנו ולרמת המודעות העצמית שלנו. לכן, שחקן שהופך לפוליטיקאי (כדוגמת נשיא ארה"ב לשעבר רונלד רייגן), לא בהכרח משנה את המתנה שלנו, אלא משכלל אותה. הוא מרחיב את המתנה שלו, היכולת לרתק אנשים, מעולם הטלוויזיה לעולם הפוליטיקה. המתנה שלנו רוצה לעבור אבולוציה עם השנים, להתפתח ולגדול בהתאם לחוזקות נוספות שנזהה וניצוק לתוכה".

האם המתנה שלנו יכולה להשתנות עם השנים?
"לפעמים אנחנו שומעים סיפורים על, למשל, רופאי ילדים שהפכו לסופרים, כמו הסופר האמריקאי ממוצא אפגאני, חאלד חוסייני, שכתב את רב המכר "רודף העפיפונים", ותוהים איך המתנה שלהם השתנתה בכזאת קיצוניות?
אני טוענת שהיא לא השתנתה ושאותם רופאים השכילו להשיג את תשומת לב הילדים החולים על ידי כך שהם סיפרו להם סיפורים והתחבבו עליהם תוך כדי הטיפול. לכן, המתנה היא אותה מתנה ורק עברה ממגרש משחקים אחד לשני".

צילום: תקווה מהבד

צילום: תקווה מהבד

האם כל תשוקה שלנו היא בהכרח גם כשרון שלנו?
"לרב כן, אבל לא בהכרח. חלק גדול מאיתנו לא באמת יודע מה הוא יכול לתת, כלומר במה אנחנו טובים באמת, מהם הכישרונות הטבעיים שלנו. לכולנו יש את החברה או החבר ששנים מנסים לפרוץ כזמרים ולא נעים לנו להגיד להם: "תקשיבו, זה לא ה-Gift שלכם, נסו בישול!"
לכאורה אין בעיה שנעסוק במקצוע שיש לנו תשוקה אליו אבל פחות כשרון, רק שעם הזמן זה עלול להכניס אותנו לתסכולים כשלא נשיג התקדמות משמעותית. לכן כן מומלץ למצוא את נקודת המפגש בין כשרון לתשוקה.
יותר "גרוע" מאלה שאינם יודעים במה הם טובים, הם אלה שחושבים שהם לא טובים בכלום. בכל פעם כשאני שואלת בהרצאה או בסדנה שלי – "תגידו, במה אתם טובים?" כמעט מחצית מהאנשים מסתכלים עליי כאילו ביקשתי מהם להתפשט. החצי השני פשוט מתפשט".

כיצד זיהוי המתנה שלנו עוזר לנו להצליח בשוק העבודה?
"בעולם חסר הוודאות של ימינו, ה-"Gift" שלנו, זה הדבר כי בטוח ויציב שיש לנו, לממש את המתנה שלנו זו כבר לא מותרות של עידן הניו אייג', אלא כורח המציאות. צורת המימוש משתנה מאדם לאדם בהתאם לתקופות שונות בחייו, בשלות רגשית, מבנה אישיות וסדרי עדיפויות. מה שיפה לגלות הוא שיש לא מעט אנשים שבוחרים לממש את המתנה שלהם בגדול דווקא עם הפרישה ממקום העבודה ויציאה לפנסיה.
בואו נסתכל רגע על שוק העבודה, אם לפני 40 שנה אנשים נקלטו בארגון ממשלתי מיד אחרי שירותם הצבאי ונשארו שם עד הפנסיה, הרי שהיום האופציה כמעט ולא קיימת, קביעות כבר לא ניתנת בקלות ובנינו, רובינו לא ממש רוצים לעבוד 40 שנה באותו המקום. כמה כבר אפשר לאכול כל יום סטייק?
בנוסף, חברות הייטק קמות ונסגרות כל יומיים, ארגונים עוברים קיצוצים ואפילו לעבוד בענקית כמו "טבע" זה כבר לא כזה טבעי, דווקא זיהוי המתנה שלנו יעניק לנו עוגן כלכלי ורגשי ויאפשר לנו לבחור בעבודה ולא להיבחר. במקום לחפש עבודה עם שעות נוחות ומשכורת סבירה, חפשו עבודה שתתאים ל-"Gift" שלכם ותדגישו אותו בקורות החיים".

_DSC5043

שכירים או עצמאיים?
"נניח שה-Gift שלכם היא היכולת לגרום לאנשים להאמין לכם. זו בהחלט מתנה נדירה ויקרה מפז. בתקופות שונות בחיים תוכלו לבחור לעבוד כאנשי מכירות כשכירים, או דווקא להיות אנשי המכירות של העסק שלכם, ואולי בכלל תחליטו ללכת לפוליטיקה או לעריכת דין בגלל אותה יכולת שכנוע.
אנחנו רואים איך אותה המתנה יכולה לשמש אותנו בתחומי עיסוק שונים, כעצמאיים או כשכירים ולאפשר לנו יציבות כלכלית יחד עם תחושת סיפוק.
אנשים שהמתנה שלהם היא לספר סיפור יוכלו להתנייד מעולם העיתונות לעולם השיווק או היזמות, ששם המשכורות נוטות להיות גבוהות יותר. אין היום חברה מצליחה בלי סיפור טוב מאחוריה ולכן יכולת כתיבה היא מוצר חשוב ונדרש.
היופי באבולוציה של התפתחות המתנה שלנו הוא שכל מקום עבודה שנהיה חלק ממנו יעזור לנו לפתח אותה (עד שכבר לא ואז…). לכן, כדאי להסתכל על מקום העבודה הנוכחי שלנו ולשאול את עצמנו, איזה חוזקות הוא מפתח אצלי? איפה הוא מאתגר אותי? מה אני יכול לקחת מכאן חוץ מחבילת דפי A4?
אני זוכרת את התקופה שבה עבדתי כאשת מכירות בחדר כושר במקביל ללימודיי. היום בדיעבד, אני יודעת להגיד כמה אותן שנתיים פיתחו אצלי את ההבנה איך לדבר אל הרגש ולא אל ההיגיון ואיך לפצח התנגדויות של לקוח כמו גם איך לפתח את שריר הארבע ראשי".

למה כדאי לארגונים לעודד את העובדים לממש את המתנה שלהם?
"כולנו יודעים שאחד הדברים המתסכלים בעולם הוא לראות פוטנציאל אנושי לא ממומש (לכולנו הייתה את אותה המורה בתיכון), וכולנו היינו רוצים לחיות בעולם אוטופי שבו כל אחד נותן לאחר את המתנה שלנו (נכון?!)
לא רק אינדיבידואלים מבינים את זה, אלא לאחרונה גם יותר ויותר ארגונים מפנימים שאחד הפרמטרים העיקריים שמשאירים עובד טוב בחברה לאורך זמן (אחרי הכסף…) היא תחושת המימוש העצמי.
ככל שעובד מרגיש ממומש יותר, תורם יותר, לומד יותר ובאופן כללי מצליח להביא לידי ביטוי את המתנה שלו בארגון, כך הוא יהיה פרודוקטיבי יותר. לכן, כדאי לארגונים לזהות את המתנה של העובד ולתת לו אפשרות לבטא אותה. מימוש עצמי מדורג רביעי ברשימת הגורמים המשפיעים על הישארות עובדים במקום העבודה. אז נכון שקודם חשוב לנו כרטיס "תן ביס", אבל היי! גם מימוש עצמי!
במקביל, יש אנשים שמעדיפים לא להתפרנס מהמתנה שלהם, אבל עצם העובדה שהם עוסקים בה כתחביב, משפרת את התפוקה שלהם במקום העבודה.
באותה מידה שלעובדים שווה לממש את המתנה, כדאי לארגונים לשאול את עצמם, אילו חוזקות אני מזהה בעובד שאינן באות לידי ביטוי בתפקיד הנוכחי שלו וכיצד אני יכול לעזור לו לבטא אותן בארגון? אם זה טוב לעובד, זה טוב לעסק שלכם.
ובכלל, כארגון, האם עצרתם לאחרונה לשאול את עצמכם מה ה-Gift של העסק שלכם? בעוד שבארה"ב לכל ארגון יש "יעוד", בארץ עדיין מוותרים על החקירה הזו שיכולה לשפר את הדימוי הציבורי והערך הכלכלי שלכם כארגון".

שאלת סיכום – גיליתם את המתנה אבל אתם עדיין לא מצליחים?
"תראו, מציאת המתנה שלנו אינה בהכרח פרויקט קל, אבל יותר קשה מהזיהוי שלה הוא המימוש שלה. כל כך הרבה פחדים, חסמים ואמונות מעכבות נמצאים בנינו לבין חיים מלאי תשוקה וסיפוק. הגיל שלנו, השפה, או מצבנו הכלכלי, נתפסים בעיניים שלנו כמכשול שלרב לא באמת מכשיל אותנו. אותם פחדים מונעים מאיתנו לצאת לדרך ומשאירים אותנו שנים באזור "הנוחות", וזה לא שזאת בעיה גדולה להישאר באזור הנוחות, רק שזהו האזור היחידי שאי פעם תכירו.
אלא אם כן יש לנו מישהו או משהו שמראים לנו את הדרך.
אז אם אתם רוצים לגלות את המתנה שלכם לפי שבעת שלבי הגילוי של שיטת "The Gift " וללמוד להתגבר על אמונות מעכבות כדי לממש אותה ובגדול, אתם מוזמנים להצטרף לאחת ההרצאות והסדנאות של השיטה ברחבי הארץ ובעולם.
בהרצאות ובסדנאות אני מלמדת כיצד לזהות את המתנה, ללמוד איך הכי נכון לכם לממש אותה בעולם, לבנות תוכנית פעולה ולהציג אותה נכון לעולם כך שהוא ירצה לקבל אותה.
"באנו ללמוד את מה שבאנו ללמד", המשפט הזה הוא אחד מכללי היסוד של השיטה. את כל מה שעברתי על בשרי אני מעבירה הלאה כדי לעזור לכם להבין שהדבר היחידי שעומד ביניכם לבין המתנה שלכם, הוא אתם. אז מי אתם בלי הפחדים שלכם?"

לרכישת כרטיסים לכנס הקרוב, ב-27.4.18 בבית ציוני אמריקה, ת"א:
http://page.nomind.co.il/odelya
© כל הזכויות שמורות לאודליה יקיר
אודליה יקיר, מייסדת השיטה, היא אשת תקשורת, עיתונאית מזה 15 שנים, כותבת טורים אישיים ופובליציסטית, מנחת טלוויזיה ויזמית, שמקדישה את היום יום שלה לעזור לאנשים לגלות ולממש את המתנה שלהם. אודליה מרצה בארץ ובחו"ל, בעברית ובאנגלית, על הדרך שבה היא גילתה את המתנה האמיתית שהיא באה לתת לעולם. ההרצאות שלה מלאות בהשראה, בכלים מעשיים ובהומור, כיאה למישהי שהיא גם שחקנית וקומיקאית.
בימים אלה היא שוקדת על כתיבת ספר הדרכה בנושא. בנוסף, היא מומחית לעמידה מול קהל ולשילוב הומור בנאומים.
להזמנת הרצאה לארגונים ולעדכונים על ההרצאות הקרובות לקהל הרחב, בקרו באתר שלנו www.odeliayakir.co.il
תנו גם בלייק בדף הפייסבוק : https://www.facebook.com/odeliayakir/?pnref=lhc
שילחו לנו מייל [email protected] או צרו איתנו קשר טלפוני: משרד – 036969395, נייד 054-2473080

מוזמנים גם לשלוח שוקולדים, אל תתביישו. אני אוהבת מתנות.
לרכישת כרטיסים לבוקר של מתנות –  כנס The Gift:
http://page.nomind.co.il/odelya

 

הירשמו לחשבון ניסיון

ותוכלו לקרוא את כל הכתבות למשך 24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

במילוי הפרטים ולחיצה על כפתור אני מאשר/ת קבלת דיוור פרסומי ותוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה מאת אפוק טיימס ישראל. אנחנו לא אוהבים ספאם. לכן מתחייבים לא להעביר את פרטיך לגורם שלישי כלשהו.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!