הכלב, מכשיר השמיעה שנזלל, והילד שהפך למיני קואוצ'ר

הכלב זלל לילד את מכשיר השמיעה היקר. מה שקרה אחר כך הפך אותו למפורסם

הכלב של בריידן

הכלב של בריידן

חיות מחמד הן יצורים סקרניים. פעמים רבות הן מחטטות בדברים שבהם הן לא אמורות לגעת. לפעמים אנחנו שומעים רעש מוזר שמגיע מפינת החדר, ומגלים שהכלב לועס משהו כמו ספר או נעל. לרוב זה לא ממש מזיק, אבל לפעמים חיית המחמד מתעסקת עם חפץ יקר ערך שקשה למצוא לו תחליף.

זה מה שקרה לבריידן בייקר, בן העשר, כשראה את הכלב שלו לועס לו את מכשיר השמיעה.

בריידן מפורת' וורת' שבטקסס, ארה"ב, למד שיעור חשוב – לא להשאיר את החפצים שלו על הרצפה, אחרי שצ'ואי (צ'ואי באנגלית – לועס) זלל פעמיים את מכשיר השמיעה שלו. בפעם השנייה הסתקרן בריידן ושאל את אמו, אשלי ויליאמס בייקר, כמה עולה מכשיר שמיעה כזה.

בריידן בייקר

בריידן בייקר

"הם עולים בין 3,500 ל-6,000 ועד 8,000 דולר", היא אמרה לו, לפי רשת הטלוויזיה ABC. "אנחנו לא יכולים להרשות זאת לעצמנו, לא כל אחד יכול להוציא סכומים כאלו".

התשובה הדהדה אצל בריידן, שנזקק למכשירי שמיעה מאז היותו ילד. "זה היה כמו אתגר: מה אתה הולך לעשות לגבי זה?" הוא שאל את עצמו.

לבריידן היה רעיון, הוא פתח דף למימון המונים במטרה לגייס מהציבור כסף למכשירי שמיעה המיועדים לאנשים שאינם יכולים להרשות זאת לעצמם. הקמפיין עלה ביוני 2017. בריידן ואמו יצרו קשר עם יצרנית מכשירי השמיעה "אוטיקון" (Oticon) וקבעו לעצמם יעד: לגייס 1,000 דולר.

עם החברים החדשים בגוואטמלה | תמונה: GoFundMe/Ashley Williams-Baker

עם החברים החדשים בגוואטמלה | תמונה: GoFundMe/Ashley Williams-Baker

כשפרסם בריידן וידיאו בפייסבוק, התגובה שקיבל הייתה יוצאת מן הכלל. "התעוררנו בבוקר המחרת וכבר היו לנו 400 דולר, אמרה אמו של בייקר. "אבל עדיין לא היה לי מושג מה הולך לקרות עם זה…"

התרומות הצטברו במהירות. אחרי חמישה סרטונים שפרסם בריידן, הסכום שגייס עלה ל-11,000 דולר. בריידן ואמו הוזמנו להנהלת "אוטיקון" בניו ג'רזי כדי להעביר הרצאה. כשהם הגיעו לשם באוגוסט, הסכום שנאסף עבר את ה-15,000 דולר.

"ככל שיצרנו עוד סרטוני וידיאו, יותר ויותר אנשים שמעו על זה", אמרה האם, "זה כלל כמעט את כל הקהילה של פורת' וורת' וכל מי שאני מכירה".

בראיון לרשת ABC סיפר בריידן שקיבל השראה לכך מתכניתה של אלן דג'נרס, מנחת הטלוויזיה האמריקנית. באופן מפתיע, מישהו בתכנית צפה בראיון והתקשר לבריידן כדי להזמין אותו להופיע בתכנית.

התשובה הייתה כמובן "כן" ובריידן ההמום נפל מהכיסא. התכנית שודרה באוקטובר 2017, כשבריידן כבר הספיק לגייס מעל 23,000 דולר לקמפיין שהמשיך וגדל. דג'נרס הפתיעה אותו וביקשה שיכניס את ידו לתוך קופסת צ'יריוס, אבל כשהכניס את ידו הוא הוציא ממנה מזומן בסך 20,000 דולר שהיו מיועדים לקמפיין שלו.

חודש לאחר מכן מלאו לבריידן 11, והוא החליט לחגוג בדרך הכי טובה שהכיר. בכסף שגייס אפשר היה לקנות 150 מכשירי שמיעה. אבל במקום לתת אותם רק לאנשים הגרים קרוב, הוא רצה לנסוע ברחבי העולם ולתת אותם לאנשים במדינות שונות.

התחנה הראשונה שלו הייתה גוואטמלה, שם הוא רצה לחגוג את יום ההולדת שלו. זה היה טיול מדהים בו פגש אנשים שבפעם הראשונה בחייהם שמעו מוסיקה ורקדו לצליליה בזכות המכשירים. בחודש יוני בריידן מתכנן טיול לזמביה.

בינתיים הוא ממשיך לתמוך באנשים כבדי שמיעה בעולם. בינואר הקמפיין שלו חילק מכשירי שמיעה ל-450 אנשים במוזמביק. "זה מטורף, חשבתי שזה יימשך שבוע ימים ואקבל כמה תרומות. לא האמנתי שזה ירחיק לכת עד כדי כך", אמר בריידן.

עד כה גייס בריידן כמעט 75,000 דולר לקמפיין והוא לא מתכנן להפסיק בזה. אבל איך אומרים? עם הכסף בא התיאבון. מטרתו היא להגיע ל-100,000 דולר ויותר. בינתיים הוא הפך למיני קואוצ'ר. "תמצאו את המטרה שלכם ותעשו איתה משהו", כתוב על הטי שירט שהוא יצר וצייר בעצמו.

הירשמו לחשבון ניסיון

ותוכלו לקרוא את כל הכתבות למשך 24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

במילוי הפרטים ולחיצה על כפתור אני מאשר/ת קבלת דיוור פרסומי ותוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה מאת אפוק טיימס ישראל. אנחנו לא אוהבים ספאם. לכן מתחייבים לא להעביר את פרטיך לגורם שלישי כלשהו.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!