מט עצמי – אפוק טיימס

מט עצמי

(מאמר שלישי ואחרון בסדרה)
תכנון לטווח קצר מול תכנון לטווח ארוך

תמונה:תמונה: Thomas Coex/AFP/Getty Images

תמונה:תמונה: Thomas Coex/AFP/Getty Images

לחוסר איזון יש מחיר. בפוליטיקה, בכלכלה, בחברה, בטבע, בחיים העסקיים, בחיים האנושיים. בכל אחד מפסיפסי חיינו יש סכנה של חוסר איזון והוא תמיד יגבה מאיתנו מחיר.

בחיים העסקיים של פירמה מתקיים לעתים קרובות חוסר איזון בין ההנהלה הבכירה לבין העובדים מהשורה. בנושאי שכר, למשל, יש חוסר איזון בין כוחו של בעל השליטה או המנכ"ל לבין הדירקטוריון. יש גם חוסר איזון בין הדאגה לטווח הקצר לבין אסטרטגיה לטווח הארוך. בהקשר הזה אדון הפעם.

העידן הנוכחי של הקפיטליזם, יחד עם החדשנות הכל כך מקיפה ומהירה המתלווה אליו, והטבע האנושי, חוברים יחד כדי לגרום לפירמה העסקית ולמנהליה לדאוג קודם כל לטווח הקצר, ולעתים קרובות מאוד זה בא על חשבון הטווח הארוך.

זהו עידן שבו התרבות הקלוקלת של וול-סטריט מחלחלת לכל השווקים הפיננסים, וזוהי תרבות המקדשת את הטווח הקצר בדמות השורה התחתונה. אוי לה, לחברה ולמניה שלה, ולעתים גם למנכ"ל שלה, שהחמיץ את תחזית הרווח בסנט אחד או שניים. אוי לה גם לחברה שהנמיכה את תחזית ההכנסות או את תחזית הרווח שלה לרבעון הקרוב, או לשנה הקרובה. החדשנות הטכנולוגית ושפע המידע הזורם למשקיעים בזמן אמת, יחד עם האפשרות שיש להם להגיב בזמן אמת לכל ידיעה חשובה או לא חשובה, ובתוספת העובדה שהרגשות, ולא ההיגיון הקר, הן שמנחות את דרך פעילותם – כל אלה גורמים להם לאמץ אסטרטגיה לטווח קצר.

צבי סטפק

צבי סטפק

ברמת הניהול של הפירמה, ברמת המנכ"ל, אין זה פשוט כלל להימנע מהזנחת הטווח הארוך, שכן היצור האנושי באשר הוא, משחר לידתו, מחפש את הסיפוק המידי, את מה שיביא לו תוצאות חיוביות ומהר ככל האפשר. הוא מחפש את מה שיזכה אותו בהערכת הסובבים, ובבגרותו, אותו ילד או ילדה שצמחו להיות מנכ"ל ממשיך לחפש את זה.

גם הנסיבות החיצוניות, ולא רק הפנימיות לוחצות עליו לפעול באותו כיוון. הקדנציה שלו היא בדרך כלל בת ארבע עד שש שנים. הוא חרד לשמו, לתפקידו הבא, והוא צריך להראות תוצאות טובות בטווח הזמן הזה שאיננו ארוך במונחי פירמה. אם הוא ידאג היטב להתפתחות העסקית של הפירמה מעבר לטווח הזה, ויפעל נכון, מישהו אחר מן הסתם יזכה בתהילה וגם בתגמול הכספי.

הירשמו לחשבון ניסיון

ותוכלו לקרוא את כל הכתבות למשך 24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

במילוי הפרטים ולחיצה על כפתור אני מאשר/ת קבלת דיוור פרסומי ותוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה מאת אפוק טיימס ישראל. אנחנו לא אוהבים ספאם. לכן מתחייבים לא להעביר את פרטיך לגורם שלישי כלשהו.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!