נקודות למחשבה – אפוק טיימס

נקודות למחשבה

תמונה: Fotolia

תמונה: Fotolia

 

התנהגות צרכנים

מחקר: מה לעשות עם התור הארוך בסופר

עמידה בתור בציפייה היא פעמים רבות המתנה מורטת עצבים, אם זה בתור לקופה בסופר, באיקאה או במק'דונלדס. מתברר שהציפייה מעצבנת אותנו אפילו יותר כאשר אנחנו האחרונים בתור. אנחנו מסתכלים מסביב, נדמה לנו שהתור הסמוך מתקדם מהר יותר, ואז מתחילים להתנהג בצורה לא רציונלית, שהתוצאות שלה אינן לטובתנו.

לפי תוצאות ניסוי שערך פרופסור ראיין בול (Ryan Buell) בחנות כלבו, כאשר אנשים הם האחרונים בתור, הסבירות שהם יעברו לתור אחר גדלה פי שניים, אף על פי שבסופו של דבר, בדרך כלל, התוצאה היא שהם יחכו אפילו יותר בתור האחר. נוסף על כך, הסבירות שהם יעזבו לגמרי את המקום גדלה פי ארבע, אף על פי שהם אולי רוצים או זקוקים לשירות או למוצר. תוצאות דומות התקבלו בניסוי אחר במסגרת אותו מחקר, על קניות באינטרנט.

הסיבה להתנהגות הלא רציונלית הזו היא שאנחנו סולדים מלהיות אחרונים בתור, או אחרונים במדרג כלשהו או בהירארכיה. כשאנחנו אחרונים, אנחנו מתחילים לפקפק האם בכלל כדאי להמשיך לחכות בתור הזה. "הסלידה הזאת היא נטייה אנושית אוניברסלית ללא קשר לגיל, למין או לרמת ההשכלה", כותב בול (הרווארד, בית הספר למנהל עסקים 2017). כדי להתגבר על הסלידה הזאת ולהימנע מהתנהגות לא רציונלית, בול מציע להבחין האם באמת התור האחר מתקדם מהר יותר, או שאנחנו פועלים מתוך חוסר הנוחות שאנחנו חשים כאחרונים בתור. הצעה ידידותית אחרת היא לשוחח עם האדם שעומד לפנינו בתור, כך לפחות נעביר את הזמן עד שמישהו יצטרף לתור מאחורינו.

תוצאות הניסוי חשובות גם לבעלי עסקים שמשרתים לקוחות, כיוון שאנשים שהם אחרונים בתור תמיד מרוצים פחות מחוויית הקנייה, גם בהשוואה לאלו שחיכו יותר זמן בתור. וכאשר האחרונים בתור מחליטים לעבור לתור אחר, וכתוצאה מכך מחכים יותר זמן, הם מרוצים אפילו פחות מחוויית הקנייה, שלא לדבר על ההפסד שנגרם להם אם הם מחליטים לעזוב לגמרי. בעלי עסקים מתמקדים בדרך כלל במתן שירות מהיר יותר, אך המחקר הזה מציע להתמקד גם בפיתוח אסטרטגיות שיקלו על תחושת חוסר הנוחות של האחרונים בתור או ימתנו אותה.

 

תמונה: Fotolia

תמונה: Fotolia

עסקים

מחקר: מוצר דיגיטלי נתפס כנחות יותר בהשוואה למוצר פיזי דומה

יצאתם לחופשה משפחתית בהרי האלפים. הצטלמתם ביחד ולחוד, וצילמתם את הנופים הקסומים. אתם רוצים לשמור את התמונות למזכרת, מה תעדיפו, אלבום תמונות או תיקייה דיגיטלית בטלפון? או אולי יצא ספר חדש של הסופר האהוב עליכם, בדפוס וגם באינטרנט. מה תעדיפו, ספר עם כריכה, שאפשר לדפדף בו, או פורמט דיגיטלי באייפד?

הירשמו לחשבון ניסיון

ותוכלו לקרוא את כל הכתבות למשך 24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

במילוי הפרטים ולחיצה על כפתור אני מאשר/ת קבלת דיוור פרסומי ותוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה מאת אפוק טיימס ישראל. אנחנו לא אוהבים ספאם. לכן מתחייבים לא להעביר את פרטיך לגורם שלישי כלשהו.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!