איך עברנו מניסיון להשיג מזון, לצפייה בתוכניות בישול

פסיכולוגיה חברתית

תמונה: Fotolia

לאורך רוב ההיסטוריה הקדיש האדם הממוצע את מרבית יומו להשגת מזון שיסייע לו לשרוד. באמצע המאה ה-19 כ-90 אחוז מהאמריקנים, למשל, היו חקלאים, והאדם הממוצע בילה כ-70 שעות שבועיות בעבודה. אולם בשנים הבאות המצב החל להשתנות ומספר שעות העבודה צנח משמעותית.

כיום האדם הממוצע במדינות המערב משקיע רק כ-40 שעות שבועיות בממוצע בעבודה (Hubermann & Minns, 2007). כלומר, יש לו 30 שעות עודפות בכל שבוע, ביחס לאבותיו מהמאה ה-19. איך הוא מבלה אותן?

בעיקר בצפייה בטלוויזיה. אמריקנים, למשל, צופים בטלוויזיה כ-34 שעות בממוצע בשבוע (Mefiametrie, Eurodata TV). במילים אחרות, האדם עבר מהשקעת זמנו בהשגת מזון, לבזבוז זמנו בצפייה בתוכניות בישול (8 מתוך 10 אנשים בוגרים בארה"ב, למשל, צופים בתוכניות בישול, על פי Harris Poll).

מדוע רוב האנשים בוחרים לבזבז את זמנם בצפייה פסיבית בטלוויזיה? אחת הסיבות לכך היא שהמוח שלנו מותש מעודף הבחירות שאנחנו נאלצים לבצע בחיים המודרניים. "אתה עושה בין 10 ל-40 אלף החלטות ביום", כותב ד"ר רוברט פוזן, מרצה בבית הספר למנהל עסקים בהרווארד, בספרו Extreme Productivity (2012). בעגה המקצועית מכנים את זה "עייפות החלטות" (Decision Fatigue). מה הפלא שבערב אנחנו רוצים רק לצנוח לכורסה בפסיביות של בטטה?

רוצה לקבל תוכן איכותי היישר למייל שלך מדי שבוע?

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו ובתור התחלה קבלו גישה לכתבה זו ולכל הכתבות באתר ל-24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

הנך מאשר/ת קבלת תוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה ודיוור פרסומי מאת אפוק טיימס ישראל בעמ. אנו מתחייבים לא להעביר את הפרטים שלך לשום גורם אחר, ולשלוח לך רק תוכן רלוונטי.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!