איך עברנו מניסיון להשיג מזון, לצפייה בתוכניות בישול

פסיכולוגיה חברתית

תמונה: Fotolia

לאורך רוב ההיסטוריה הקדיש האדם הממוצע את מרבית יומו להשגת מזון שיסייע לו לשרוד. באמצע המאה ה-19 כ-90 אחוז מהאמריקנים, למשל, היו חקלאים, והאדם הממוצע בילה כ-70 שעות שבועיות בעבודה. אולם בשנים הבאות המצב החל להשתנות ומספר שעות העבודה צנח משמעותית.

כיום האדם הממוצע במדינות המערב משקיע רק כ-40 שעות שבועיות בממוצע בעבודה (Hubermann & Minns, 2007). כלומר, יש לו 30 שעות עודפות בכל שבוע, ביחס לאבותיו מהמאה ה-19. איך הוא מבלה אותן?

בעיקר בצפייה בטלוויזיה. אמריקנים, למשל, צופים בטלוויזיה כ-34 שעות בממוצע בשבוע (Mefiametrie, Eurodata TV). במילים אחרות, האדם עבר מהשקעת זמנו בהשגת מזון, לבזבוז זמנו בצפייה בתוכניות בישול (8 מתוך 10 אנשים בוגרים בארה"ב, למשל, צופים בתוכניות בישול, על פי Harris Poll).

מדוע רוב האנשים בוחרים לבזבז את זמנם בצפייה פסיבית בטלוויזיה? אחת הסיבות לכך היא שהמוח שלנו מותש מעודף הבחירות שאנחנו נאלצים לבצע בחיים המודרניים. "אתה עושה בין 10 ל-40 אלף החלטות ביום", כותב ד"ר רוברט פוזן, מרצה בבית הספר למנהל עסקים בהרווארד, בספרו Extreme Productivity (2012). בעגה המקצועית מכנים את זה "עייפות החלטות" (Decision Fatigue). מה הפלא שבערב אנחנו רוצים רק לצנוח לכורסה בפסיביות של בטטה?

הירשמו לחשבון ניסיון

ותוכלו לקרוא את כל הכתבות למשך 24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

במילוי הפרטים ולחיצה על כפתור אני מאשר/ת קבלת דיוור פרסומי ותוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה מאת אפוק טיימס ישראל. אנחנו לא אוהבים ספאם. לכן מתחייבים לא להעביר את פרטיך לגורם שלישי כלשהו.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!