כל הטיפים לשנ"צ המושלם

שנת צהריים תורמת לגוף ולמוח ובעזרתה אפשר להפחית סיכוני תחלואה ותמותה. עם זאת, שינה נכונה בשעות הצהריים דורשת התאמות ובמאמר הבא נסביר לכם איך להכין את החדר ואפילו מה לאכול

תמונה: Pixabay/CCO

שנת צהריים תורמת לבריאות הגוף והמוח ומגבירה את יכולת הריכוז והחשיבה. בניגוד למה שנהוג לחשוב, תנומה קצרה בשעות הצהריים גם לא פוגעת בשנת הלילה ויש מקרים שמראים שהיא מסוגלת להפחית ב-37% את הסיכון לתמותה ממחלות לב. כמו כן, בחלק מהעולם כמו במדינות סין וטייוואן נהוגה בחוק שנת צהריים של 2-3 שעות והספרדים הפכו את הסיאסטה הזו לחלק בלתי נפרד מהתרבות שלהם.

מצד שני, לא מספיק להיכנס למיטה בצהרי היום כדי להרוויח את היתרונות של השנ"צ. רגע לפני שאתם נרדמים, הנה כמה טיפים שישפרו עבורכם את איכות השינה והחיים:

1. התאימו את החדר לאופי השינה

החדר שאליו אתם נכנסים כדי לנמנם בשעות הצהריים צריך להיות מותאם למאפיינים של השינה. חדרי שינה רבים ממילא חשוכים יותר בהשוואה לחדרים אחרים בבית, אך בצהריים יש לזה חשיבות מיוחדת. בנוסף, זכרו שלחדר יש השפעה על משך השינה – ההמלצה היא לישון חצי שעה-שעה מקסימום ולא לעבור את הרף הזה כדי שלא להתעורר בחוסר ריכוז.

אם למשל אתם לא רוצים לישון יותר מדי, עליכם לפתוח את החלון ולתת לאור הטבעי להיכנס. האור משפיע על השעון הביולוגי וחשיפה אליו במהלך שעות הצהריים תתרום להרגשת הנמרצות שלכם כשתקומו. במידה ואתם לא מצליחים להירדם באור מלא, השתמשו בתריסים כדי להחשיך מעט את החדר אך אל תגיעו למצב של אפלה מוחלטת.

2. הרחיקו רעשים

הקושי העיקרי בתנומת צהריים נעימה נובע מרעשים. בין אם מדובר ברעשים שמגיעים מתוך הבית, מבחוץ או מהטלפון הנייד, יש דרכים להרחיק אותם. השאירו למשל מכשירי חשמל מחוץ לחדר והכניסו אליו רק שעון מעורר. בקשו מהילדים התחשבות, סגרו חלונות והשתמשו באטמי אוזניים. מצאו את הדרך להשיג שקט גם בשעות הצהריים וכך תוכלו לקצר את משך הזמן שעובר מהרגע שתיכנסו למיטה ועד שתירדמו.

מבחינת שעות, השינה האידיאלית היא בין 14:00-16:00 וזאת בגלל ששינה מאוחרת יותר עלולה להפריע לשנת לילה טובה. למזלכם, אלו גם השעות שבהן נהוג ממילא לשמור על שקט וברוב שכונות המגורים יקפידו על זה.

3. התאימו את התפריט

רצוי לא להיכנס לשנת צהריים על בטן מלאה. בדיוק כמו בלילה, מומלץ לא לישון רעבים אבל צריך לאכול ארוחה קלה בלבד. ארוחה טובה שתמנע עומס במהלך השינה תכלול ירקות, פחמימות ומעט חלבונים ולא יהיו בה שומנים ומאכלים מעובדים.

למעשה, התפריט המומלץ לשנ"צ זהה לתפריט שמתאים לאורח חיים בריא. מהבחינה הזו, החלפה של התפריט היא הזדמנות מעולה לשפר את איכות החיים גם בלי קשר לשנת הצהריים.

רוצה לקבל תוכן איכותי היישר למייל שלך מדי שבוע?

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו ובתור התחלה קבלו גישה לכתבה זו ולכל הכתבות באתר ל-24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

הנך מאשר/ת קבלת תוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה ודיוור פרסומי מאת אפוק טיימס ישראל בעמ. אנו מתחייבים לא להעביר את הפרטים שלך לשום גורם אחר, ולשלוח לך רק תוכן רלוונטי.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!