לא חייבים ללכת לספא בשביל לשחרר מתחים

מאות אלפי אנשים סובלים ממתח אבל יש מה לעשות כדי לשפר את איכות החיים. החל מעיסוי ביתי ועד מוזיקה – קבלו כמה שיטות מוצלחות

תמונה: Artem Bali/Pexels

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מאוגוסט 2017, כחצי מהעובדים בישראל חווים מתח נפשי. אם לוקחים בחשבון שמדובר על 1.6 מיליון אנשים, מבינים שזו תופעה גורפת שחוצה את גבולות המשרד או העסק. בפועל, גברים ונשים בגילאים שונים מגיעים הביתה עם תחושות של מתח, לחץ וחרדה עד כדי פגיעה מהותית באיכות החיים.

עם זאת, לא חייבים ללכת לספא בשביל לשחרר מתחים ויש דברים שאפשר לעשות באופן יום יומי כדי להירגע בצורה אפקטיבית. הנה כמה מהם:

1. הציבו כורסת עיסוי בסלון

הוצאה חד פעמית על רכישת כורסת עיסוי תהפוך את הסלון שלכם למקום שמעניק תנאים אידיאליים לשחרור מתחים אחרי יום עבודה עמוס. בניגוד לכורסא רגילה שנותנת מענה על צרכים דקורטיביים בלבד, כאן מדובר על כורסא עם טכניקות עיסוי שונות ובהן שיאצו, לישה, טפיחה, נדנוד, הקשה ואפשרויות שילוב מיוחדות.

טכניקות העיסוי המשולבות בתוך הספה יקלו על שרירים תפוסים וירגיעו אתכם ברמה הנפשית והפסיכולוגית. בטווח הארוך, תוכלו להקדיש כמה דקות מדי יום לישיבה על הכורסא ולשלב את העיסוי עם צפייה בטלוויזיה או קריאת ספר. במילים אחרות, מדובר במתכון המושלם לשיפור באיכות החיים.

2. נשמו עמוק

מחקרים מראים שלימוד ותרגול של טכניקות הרפיה משמשים על מדדים של לחץ דם, כאב בחזה, קוצר נשימה, דיכאון וחרדה. בפועל, אחת הטכניקות הנגישות ביותר היא נשימה עמוקה שאותה אפשר לתרגל גם באמצע יום עבודה אינטנסיבי.

נשימה עמוקה כמה פעמים ברצף היא דרך טובה להפיק מתח שכבר הספיק להצטבר בגוף. בזמן נשימה אנחנו מספקים חמצן למוח ולאברים חיוניים, כמו גם נפטרים ממחשבות רעות ומלחיצות. כל מה שצריך לעשות כדי לנשום ולהוריד חרדה הוא לשאוף אוויר באיטיות, להחזיק אותו בריאות למשך 3-4 שניות ולנשוף לאט דרך שפתיים סגורות יחסית.

3. האזינו למוזיקה

שחרור מתחים מתחיל בבחירה נכונה של פעילויות פנאי. כיום כבר ברור שלמוזיקה יש השפעה חיובית על האדם ושבעזרתה ניתן לעודד את מצב הרוח, להקל על חיי היום יום ולהסב הנאה אישית. המוזיקה משמשת לפורקן של עצבים ומתח ואפשר להיעזר בה לתרפיה, כמו למשל בעת עיסוי או לצרכי ריכוז ושיפור הביטחון העצמי.

הסוד הוא לבחור מוזיקה שאתם אוהבים ולהתמסר אליה. בשביל זה אתם צריכים להתבודד למשך כמה דקות ורצוי לעשות זאת במרחק מסוים מבני משפחה או חברים. אם אין לכם אפשרות להאזין למוזיקה בשקט בבית, תמיד אפשר לשלב אותה עם נסיעה ברכב או הליכה רגלית. במידה ותבצעו גם פעילות גופנית, תרוויחו עלייה בהורמון הסרוטונין בגוף ופורקן טבעי ומבוקר של לחצים מיותרים.

רוצה לקבל תוכן איכותי היישר למייל שלך מדי שבוע?

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו ובתור התחלה קבלו גישה לכתבה זו ולכל הכתבות באתר ל-24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

הנך מאשר/ת קבלת תוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה ודיוור פרסומי מאת אפוק טיימס ישראל בעמ. אנו מתחייבים לא להעביר את הפרטים שלך לשום גורם אחר, ולשלוח לך רק תוכן רלוונטי.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!