איך לפרק ארגון טרור באמצעות קמפיין שיווק

כיצד הצליחה חברת פרסום לגרום לאנשי ארגון טרור לנטוש אותו ולחזור לקהילה שממנה באו. ראיון בלתי צפוי עם נשיא חטיבת העיצוב של החברה

כדורי הפלסטיק שיישלחו לטרוריסטים, ומסביבם חיילי צבא קולומביה ואנשי משרד הפרסום שעיצבו את הכדורים. | תמונה: משרד הפרסום Lowe SSP3

כדורי הפלסטיק שיישלחו לטרוריסטים, ומסביבם חיילי צבא קולומביה ואנשי משרד הפרסום שעיצבו את הכדורים. | תמונה: משרד הפרסום Lowe SSP3

ממשלת קולומביה לא מצליחה כבר 60 שנה למגר את ארגון הטרור המרקסיסטי פאר״ק שמנהל נגדה מלחמת אזרחים עקובה מדם. פאר״ק (שמו של הארגון בספרדית שפירושו ״הכוחות המזויינים המהפכניים של צבא העם של קולומביה״) ביצע מאז שנוסד מאות פיגועים המוניים, חטף לשם כופר אלפי אנשים, ביניהם מדינאים, שופטים, עיתונאים, שוטרים וחיילים, וכיום הוא מממן חלק גדול מפעולות הטרור שלו באמצעות סחר בסמים.

בשנים האחרונות ממשלת קולומביה החליטה לנסות מהלך חדש ומפתיע מעבר למאבק הצבאי המתמשך – לפנות לאנשי הגרילה באמצעות כלי שיווק ופרסום – ולשכנע אותם לנטוש את ארגון הטרור ולחזור לקהילה הנורמלית שממנה באו. האם זה יכול לעבוד?

חיילים אורזים את הכדורים שיישלחו למקומות שונים בקולומביה

חיילים אורזים את הכדורים שיישלחו למקומות שונים בקולומביה

חיילים מפזרים את כדורי הפלסטיק הזוהרים בעשרה נהרות בקולומביה | תמונות: משרד הפרסום Lowe SSP3

חיילים מפזרים את כדורי הפלסטיק הזוהרים בעשרה נהרות בקולומביה | תמונות: משרד הפרסום Lowe SSP3

כשמעצב צריך לתקשר עם טרוריסט

חוסה מיגל סוקולוף סקר במבט מהיר את עובדי משרדו שישבו מסביב לשולחן המאורך, תולים בו עיניים בציפייה דרוכה. הוא כינס אותם לישיבת חרום מיוחדת. העובדים במשרד הפרסום השני בגודלו בבוגוטה, קולומביה, ששמו Lowe SSP3 היו רגילים שסוקולוף, נשיא חטיבת העיצוב, מכנס אותם אחת לשבוע. בדרך כלל הם היו דנים באסטרטגיות חדשות של עיצוב מוצרים לכל מגוון הלקוחות שלהם: חברות נפט, תיירות, מכוניות, טלפונים ניידים ועוד. אבל הלקוח הפעם היה מיוחד במינו: משרד ההגנה של ממשלת קולומביה.

״הם שואלים האם אנחנו יכולים לעזור להם לפתח אסטרטגיה של תקשורת עם חברים בארגון הגרילה פאר״ק״, אמר סוקולוף לאנשי הצוות המופתעים. ״הם חושבים שאם אנחנו יודעים איך לעצב מוצרים עבור חברות מכוניות או פיננסים, אולי נוכל לעצב גם אסטרטגיה של תקשורת עם טרוריסטים בארגון פאר״ק, לשכנע אותם לעזוב את ארגון הטרור ולחזור לחיות חיים נורמליים בתוך הקהילות שלהם״.

העובדים המופתעים הסכימו באופן גורף לקחת על עצמם את האתגר. אבל איך מדברים עם טרוריסטים? מה ישפיע עליהם? אני שואלת את סוקולוף בראיון שקיימתי איתו. ״כאשר קיבלנו את ההצעה מממשלת קולומביה, לפני חמש שנים, גם אנחנו לא ידענו״, הוא משיב.

הירשמו לחשבון ניסיון

ותוכלו לקרוא את כל הכתבות למשך 24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

במילוי הפרטים ולחיצה על כפתור אני מאשר/ת קבלת דיוור פרסומי ותוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה מאת אפוק טיימס ישראל. אנחנו לא אוהבים ספאם. לכן מתחייבים לא להעביר את פרטיך לגורם שלישי כלשהו.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!