מוזילים את עלויות האינטרנט

אינטרנט

מוזילים את עלויות האינטרנט – צילום: sxc.hu

אחרי שעשינו סקר שוק והצלחנו לקצץ משמעותית את עלויות הסלולר שלנו, אנחנו, הצרכנים, באמת מרגישים חזקים יותר. השוק החופשי משחק לטובתנו. עכשיו, כשהעצמה בידיים שלנו, הגיע הזמן לבדוק באילו עוד שירותים אפשר לקצץ בעלויות. הגיע תורם של שירותי האינטרנט.

אין סיבה שנמשיך לשלם את אותו המחיר ששילמנו לפני שנה, נכון? יצאתי למסע לבדוק אם הבשורה הגיעה גם לספקיות שירותי האינטרנט והתשתית. המסע ארוך, והוא עוד לא נגמר, אבל המסקנה הראשונה שלי היא שבארץ "שוק חופשי" בא בניחוח "שוק הכרמל". בלי להתמקח – תשלם יותר.

הנה רק דוגמה אחת להמחשה: אחרי שיחה לא קצרה מצליחה נציגת השירות לאשר לי מחיר מוזל של 90 ש"ח בחודש. חוסר שביעות רצון ניכר בתגובתי. "אתה שוקל להתנתק?" שואלת אותי הנציגה, כאילו מעודדת אותי להשיב בחיוב. "אה… בעצם… כן, למה לא". "אני מעבירה אותך לקשרי לקוחות".

כאן במחלקת קשרי הלקוחות נפתחים בפני אפשרויות חדשות לגמרי. אחרי שיחה לא קצרה אנחנו מגיעים להסכמה על 75 ש"ח בחודש. "זה באמת המחיר הכי טוב שלכם?" אני שואל, רק כדי לוודא. "טוב, אני לא אשקר לך", אומר הנציג, "לקוחות חדשים מקבלים מחיר של 65 ש"ח בחודש". לקוח חדש משלם פחות, מסתבר. אני מתאכזב. "אז אני מבין שאני, בתור לקוח ותיק, לא יכול לקבל את המחיר הזה", אני אומר בטון של השלמה עם המציאות העגומה. "לא לא, אני אתן לך את המחיר הזה, אין בעיה", מעודד אותי הנציג. זה מרגיש כמו "שיטת מצליח" – "כן, יש לנו מחיר מחירון, אבל אם נצליח להוציא מהלקוח עוד 30-20 שקל – מה רע?"

לאחר שיחות ארוכות עם נציגי שירות ומכירות בשלל חברות הגעתי ללא מעט תובנות. אז הנה התובנה הראשונה שקיבלתי בתחילת המסע: להמשיך להתעקש. שבע דקות חסכו לי יותר מ-40 שקלים בחודש. תובנה שניה: לאיים להתנתק.

תובנה שלישית: לקוחות חדשים משלמים פחות. גלו כמה משלמים לקוחות חדשים (פשוט תתקשרו בתור לקוחות חדשים ותשאלו), ואל תוותרו עד שתקבלו את אותו המחיר. לפעמים, כפי שרמז לי אחד מנציגי השירות, צריך להתנתק באמת, ואז לחזור. אבל זה משתלם.

נציג מכירות אחר נתן לי טיפ נוסף: אם אני רוצה אינטרנט במהירות מהירה, כדאי לי להתחבר במהירות נמוכה, ורק לאחר מכן להתקשר לשדרג. "מדוע?" שאלתי בהפתעה. מסתבר שספקיות האינטרנט מעוניינות להגדיל את הרווחיות מלקוחות קיימים, ולכן ששות לשדרג לנו את מהירויות הגלישה במחירים אטרקטיביים אפילו יותר מאלה של לקוחות חדשים.

יש נקודה אחת שחשוב מאוד לזכור: היום כבר אין התחיבות. אפילו לא לחודש. אפילו לא לשבוע. אתם יכולים להתחבר היום ולהתנתק מחר, ותשלמו על יום אחד בלבד, כלומר, על החלק היחסי של החודש שבו השתמשתם בשירות. כך שאם אתם רוצים להתנסות באינטרנט במהירות גבוהה – תוכלו לנסות זאת לכמה ימים ולראות אם מתחשק לכם להמשיך. אם אתם רוצים לבדוק ספקית אינטרנט אחרת, תוכלו פשוט לנסות אותה למשך כמה ימים, ולהתנתק.‪

היחידי שמתחייב כאן הוא נותן השירות: הוא מחויב לשמור על המחיר שהציע לך למשך שנה שלמה. לקראת סוף השנה הוא מחוייב להודיע לך שהמבצע עומד להסתיים, ושמחירים עומדים להשתנות. לצרכן הנבון הייתי מציע לרשום ביומן את המועד הבא שבו עליו להתקשר לנותן השירות ולחדש את המבצע.

אז איך לבחור ספקית אינטרנט? מי מציע את המחירים האטרקטיביים ביותר? ומי נותן את איכות האינטרנט הטובה ביותר? על זה תוכלו לקרוא בגיליון הבא שלנו.

Leave a Reply

הירשמו לחשבון ניסיון

ותוכלו לקרוא את כל הכתבות למשך 24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

במילוי הפרטים ולחיצה על כפתור אני מאשר/ת קבלת דיוור פרסומי ותוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה מאת אפוק טיימס ישראל. אנחנו לא אוהבים ספאם. לכן מתחייבים לא להעביר את פרטיך לגורם שלישי כלשהו.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!