עסקים מיוחדים - אומנות בזכוכית ותכשיטים

שימוש בזכוכית ליצירת תכשיטים

26/12/2009 שפי ספרן-כרמי - מיוחד לאפוק טיימס
הקטן אותהגדל אותהדפסE-mail הגשת הכתבה

זכוכיתשם העסק

סיון בן שימול - אומנות בזכוכית ותכשיטים.

www.sivanglass.co.il

הרעיון של העסק

שימוש בזכוכית כחומר גלם לשם יצירת אומנות שימושית: תכשיטים, כלים, יודאיקה, תאורת גן וחפצי נוי שונים.

איך זה עובד?

העבודה בזכוכית מתחלקת לשתי שיטות עיקריות:

ויטראז' - חיבור הזכוכית באמצעות נחושת וברזל.

פיוזינג - התכה בתנור בטמפרטורות גבוהות (900 מעלות).

הזכוכית יכולה להגיע במספר צורות: כפלטות (שקופות, לבנות או צבעוניות), כאבקה, כחומר גרוס או במקלות דקיקים. לעתים משתמשים בעבודה רק בסוג אחד של זכוכית ולעתים משלבים כמה סוגים המאפשרים יצירה ושילוב של רמות שקיפות שונות וצבעים שונים.

כל עבודה בנויה משכבות של זכוכית: שכבת בסיס ועליה שכבה נוספת של הדוגמה.

לאחר חיתוך לגודל ולצורה הרצויים מכניסים את השכבה הראשונה לתנור מיוחד (900 מעלות). לאחר מכן יש לקרר כדי לא לסדוק או לשבור את הזכוכית. השלב הזה בלבד לוקח 16 שעות.

בשלב השני מניחים את הפלטה השטוחה בכלי חרס מיוחד שהוא קעור (יש גדלים שונים), מתיכים בחום כך שהזכוכית מומסת ונוזלת לתוך כלי החרס. כך נוצרת הצורה הקעורה. גם תהליך זה לוקח כ-16 שעות.

האנשים שמאחורי העסק

סיון בן שימול, עובדת סוציאלית בעלת תואר שני עם התמחות בילדים בסיכון וניסיון של 15 שנה בלשכות הרווחה.

מסלול החיים של המשפחה התנהל בנוחות עד שלפני 6 שנים נפגע בעלה של סיון בתאונת דרכים קשה ביותר מה שחייב טיפול יומיומי.

העבודה בלשכות הרווחה, הצורך בסיוע צמוד של הבעל וההכרח בשיקום המשפחה, הביאו את המשפחה כולה להחלטה שזהו! כדי לשמר את האנרגיות של סיון עליה לעבוד במשהו שיטפח את נשמתה ויעצים אותה. וכך הגיעה סיון לעולם הזכוכית.

השפה הרהוטה וההתלהבות שבה סיון מדברת על יצירותיה, והחיבור העמוק ליצירה משתקפים היטב ביצירות.

תוכנית עסקית

אף על פי שהעסק קיים כבר 4 שנים, לא קיימת תוכנית עסקית מסודרת. במשך תקופה ארוכה תגובות כמו "איזה יופי", "איזה כלי מדהים", היוו את הכוח המניע עבור סיון, אבל בשפה פשוטה: עם הערכה ופרגון לא הולכים לסופר...

קהל היעד הוא נשים, כאלו שאוהבות שיהיו ברשותן מוצרים ייחודים ולא מסחריים.

עיקר ההשקעה הוא ברכישת התנור המיוחד להתכת הזכוכית, כלי העבודה וחומרי הגלם.

ההוצאות וההכנסות נרשמות, אך אין יעדים ברורים וצפי להחזר על ההשקעה.

פעילויות שיווקיות לא ממש נעשו והלקוחות מגיעות (כן, הן בעיקר נשים) מפה לאוזן, דרך האתר ובאמצעות נטוורקינג (רישות עסקי).

נקודות חוזק

1. עבודות ייחודיות - כל מוצר הוא אחד מסוגו. On of a kind

2. ניתן להזמין מוצר בהזמנה אישית.

3. אורך החיים של מוצרי הזכוכית ארוך ביותר (בהנחה כמובן שהם לא נשברים) במובן זה שהמוצרים נראים מצוין גם אחרי שנים של שימוש.

4. תמהיל מוצרים עשיר: מגוון של כלים, תכשיטים, תאורת גן, אבזור לבית, כלי נוי.

5. מחירים נוחים, למרות ההשקעה והייחודיות.

נקודות תורפה

1. העדר של תוכנית עסקית מפריע להתקדמות ולהתפתחות העסק.

2. חומרי הגלם יקרים.

3. העדר סטודיו מרווח מחוץ לבית, דבר שמונע מסיון לקיים סדנאות, להציג את מוצריה בגלריה ולקדם את מכירת מוצריה.

*אם אתם חושבים שחייבים להכיר את העסק שלכם, כיוון שהוא ייחודי, שונה או כזה שנוצר לאחר שינוי מהותי שעשיתם בחיים - אתם מוזמנים לפנות אלי בכתובת:shafysk@gmail.com

שפי ספרן-כרמי (MBA) מרצה לשיווק ועוסקת בייעוץ וליווי שיווקי לעסקים קטנים. לאתר האינטרנט: www.shafy.co.il

כתבות נוספות במדור כלכלה
עוררו עניין השבוע

עוד כתבות נצפות...

חדשות-ראשי כלכלה עסקים מיוחדים - אומנות בזכוכית ותכשיטים

-->
Feedback Form