התעמלות לסוף השבוע: תרגיל בעמידה לשיפור היציבה

עקב עמידה וישיבה שאינן זקופות, שרירי בית הזה שלנו נחלשים.התרגיל השבוע יעזור לכם לפתוח את אזור בית החזה

27/05/2010 קטרינה בר-אילן - אפוק טיימס
הקטן אותהגדל אותהדפסE-mail הגשת הכתבה

נשימה
עמידה זקופה: נסו להתשמש בטבע כהשראה לעמידה זקופה ויציבה – צילום: Photos.com
בחיי היום-יום אנו שוכחים לשבת או לעמוד זקוף. בעקבות כך שרירי בית החזה שלנו מתקצרים ושרירי הגב נחלשים. אנו עלולים להרגיש כתוצאה מכך תופעות לוואי שונות כמו קשיי נשימה או כאבי גב. תרגיל השבוע מלווה בנשימות ועוזר לפתוח את אזור בית החזה. הוא אינו דורש מאמץ פיזי רב, אך הוא דורש מודעות רבה לגוף ותורם רבות לשיפור היציבה.

דגשים לביצוע התרגיל

· עימדו ברגליים מקבילות. דמיינו שכפות רגליכם משתרשות לתוך הקרקע ומתוך ההשתרשות אתם צומחים במעלה הגוף כלפי מעלה.

· שימו לב שההתארכות מתרחשת בתחומי השרירים ולא בתחומי המפרקים (אין צורך לנעול ברכיים).

· הבטן נאספת פנימה ובית החזה נפתח.

· הכתפיים מסתובבות מעט לאחור ולמטה. השכמות מושכות מטה לכיוון האגן ומתקרבות זו לזו.

· הראש נוטה מעט לאחור אך העורף נשאר ארוך.

· שימרו על קו ישר: אוזניים מעל הכתפיים, כתפיים מעל האגן, אגן מעל הקרסוליים.

· שימרו על אנרגיה נגדית בתוך הגוף – הראש מושך כלפי מעלה אל השמים, כפות הרגליים מושכות כלפי הקרקע והגוף מתארך ללא מאמץ מיותר של השרירים (התארכות ללא כיווץ שרירים).

· הקפידו על נשימות ארוכות ואיטיות וכוונו את הנשימה לחלל בית החזה כך שהצלעות יתרחבו לצדדים.

הישארו בתנוחה זו כ-2 דקות

תרגילי התעמלות נוספים בפינה הקבועה של "התעמלות לסוף השבוע": התעמלות

כתבות נוספות במדור סגנון
עוררו עניין השבוע

עוד כתבות נצפות...

חדשות-ראשי סגנון התעמלות לסוף השבוע: תרגיל בעמידה לשיפור היציבה

-->
Feedback Form