טיפים לאכילה בחוץ

12/06/2011 ד"ר מארק ליפוניס
הקטן אותהגדל אותהדפסE-mail הגשת הכתבה

לאכול לאט
אין צורך לנקות את הצלחת במסעדה והלחזירה כפי שקיבלנו אותה, זה מביא לתוספת של קלוריות - צילום: Photos.com
ארוחה טובה מחוץ לבית היא אחד האתגרים לשמירה על מערכת חיסונית בריאה. בעשרים השנים האחרונות עלה דרמטית גודלן של המנות במסעדות ושל התכולה הקלורית שלהן. וכאילו לא די בכך, רוב המסעדות מעמיסות את המזון בחמאה, שומן, מלח, מונוסודיום גלוטמט, סוכר ו/או קמח לבן, כדי להשביח את טעמו במידה המרבית.

הנה כמה עצות טובות שיש לזכור כאשר אוכלים במסעדה

1. לא על הלחם לבדו יחיה האדם: לחמנייה לפני הסעודה צריכה להוות לכל היותר חמישית מכמות הקלוריות של כל הסעודה; שתי לחמניות מתקרבות כבר למחצית הכמות, במיוחד כשמוסיפים חמאה או שמן.

2. פתח פיך ויאירו דבריך: אתם משלמים למסעדה, ולא להיפך, לכן אל תתביישו. הסבירו בדיוק כיצד מבקשים אתם שתבושל המנה שלכם. תופתעו לגלות את גמישותן של המסעדות, בייחוד כשמבקשים מהן להכין משהו תוך שימוש ברכיבים זולים יותר החוסכים להן למשל חבילת חמאה, בהזמנת דג מאודה במקום צלוי בחמאה.

3. ותרו על המתאבן או הזמינו רק מתאבן וסלט.

4. אל תוותרו על הסלט: אם אתם רעבים במיוחד, הזמינו סלט גדול של עלים ירוקים ללא גבינה כחולה, אגוזי מלך מסוכרים או קרוטונים שנטבלו בחמאה, ובקשו שהרוטב יוגש לחוד. טפטוף הרוטב על הסלט מוביל לצריכת קלוריות נמוכה הרבה יותר.

5. היזהרו משומנים ושמנים: מזונות אלה עתירי קלוריות מכל מזון אחר. רוטבי סלטים, שמן זית, מזון מטוגן, בשר שמן (כולל עור העוף) וחמאה – את כולם יש לצרוך בחסכנות.

6. העדיפו חלבון רזה: העדיפו בשר רזה על פני השמן, והקפידו לא לאכול את השומן הנראה לעין.

7. הזמינו ירקות כתוספת למנה העיקרית: צלחת ירקות בצד המנה העיקרית תסייע למלא אתכם ותוסיף חומרי מזון מצוינים, ידידותיים למערכת החיסונית, מבלי להוסיף קלוריות רבות. אידוי הוא דרך מצוינת ליהנות מירקות טריים – הוא משמר את הטעם הטבעי ואת הוויטמינים.

8. אל תנקו את הצלחת: זִכרו, אין צורך לאכול כל מה שיש בצלחת.אם הגעתם לנקודת המלאות והשובע בקשו מהמלצר לארוז את השאר.

9. קינוח איננו חובה: טוב ככל שייראה, אין הקינוח ידיד בטוח של המערכת החיסונית, אלא אם כן הוא פרי. אך אם חשים אתם צורך בקינוח מתוק, הזמינו אחד לכל השולחן, וקחו לעצמכם מעט; או נסו קפוצ'ינו דל שומן נטול קפאין.

10.אכלו בנחת: זכרו לאכול לאט ולהתענג על כל נגיסה. הניחו את הסכו"ם לאחר כל מילוי של הפה ותנו לידיים לנוח על חיקכם. נסו להיות האוכלים האיטיים ביותר מבין המסובים.

הכתבה היא מתוך הספר "מערכת חיסונית מאוזנת"

הכתבה באדיבות פורטל תזונה בריאה Eatwell

כתבות נוספות במדור סגנון
עוררו עניין השבוע

עוד כתבות נצפות...

חדשות-ראשי סגנון טיפים לאכילה בחוץ

-->
Feedback Form