לעשות עסקים ולהיות מאושר

בן יקיר התייחס למחלה שקיבל כאל מתנה. מאז הוא למד שיעורים רבים על החיים. "צריך ליהנות מהדרך, אבל בדרך למטרה מסוימת"

19/12/2011 פולינה גורביץ' - אפוק טיימס
הקטן אותהגדל אותהדפסE-mail הגשת הכתבה

בן יקיר
בן יקיר: ״שם בהודו כאיש היי-טק עם אגו הייתי סוג של בן אדם אחר. ישבתי שם שנה לבד. לא לבד – הייתי עם עצמי״ – צילום: תקווה מהבד/אפוק טיימס
לו הייתי מצלצלת ליקיר לפני שש שנים הייתי תופסת אותו במשרד מואר אור פלורסנטים בגורד שחקים בתל אביב עסוק במרדף אחרי הדיל הרווחי הבא. אך כשצלצלתי אליו לפני הריאיון היה לו חשוב שנפגש לא יאוחר מ-16:30, כי זו השעה שבה הוא יוצא מהמשרד. ראיתי מולי אדם שמח, אופטימי ושלו. בריאיון לאפוק טיימס סיפר בן יקיר, מנכ"ל ובעלים של פורטל Eat Well ומנהל השיווק של הוצאת פוקוס, על המסע המרתק שעשה בתקופה הזו, מסע של חיבור לאני האמיתי שלו, למה שבאמת חשוב לו.

הדרך הזו התחילה במה שהוא מגדיר כ"מתנה מהשמים" - דלקת המעי הגס. "המחלה הזאת הייתה מאוד משמעותית, סבלתי הרבה, אבל במקום להגיד 'אלוהים, למה אני חולה, למה אני?' אמרתי 'וואלה! תודה רבה על המחלה. נתת לי מתנה מדהימה. אני יכול להבריא ממנה ולעשות ממנה כסף'".

יקיר, בעל תואר ראשון במנהל עסקים, היה למשך תקופה ארוכה מנהל שיווק אמביציוזי מוכוון מטרות. רוב הזמן הוא עבד בחברות היי-טק בשיווק פתרונות תוכנה. "עבדתי המון בסטרס ועבדתי מלא שעות. לא היה לי זמן לכלום, אפילו שידעתי לנהל את הזמן".

בגיל 29 דרך החיים הובילה אותו להודו, שם באופן ספונטני נשאר במשך שנה שלמה. בזכות הזמן שלקח לעצמו הוא התפנה להסתכל פנימה, להתחבר לעצמו, ולהבחין גם בדרך ולא רק במטרה שבסופה. "שם בהודו כאיש היי-טק עם אגו הייתי סוג של בן אדם אחר. ישבתי שם שנה לבד. לא לבד – הייתי עם עצמי, יותר נכון".

"מה שהיה הכי יפה שגיליתי שם, זה שהמטרה היא ליהנות מהדרך, זה משהו שהרגשתי אותו ממש בוער בעצמי. שבחיים לא צריך רק להגיע למטרות, צריך ליהנות מהדרך, ליהנות מהכאן ועכשיו, וזה לא היה כמו עוד סיסמה. ממש הרגשתי את זה".

"כשחזרתי לארץ כתבתי לי את זה על הלוח במטבח: 'המטרה היא ליהנות מהדרך', ולא הורדתי את זה במשך שנה. יום אחד באמצע הלילה קמתי ופשוט הלכתי ללוח הזה ומחקתי הכול, וכתבתי משפט כזה: 'המטרה היא ליהנות מהדרך, בדרך אל המטרה'. למה? כי ישבתי שנה בבית ולא ידעתי מה אני עושה. לא היו לי שום מטרות בחיים. רק נהניתי מאותו יום, מאותו מפגש, מאותו אוכל. הלכתי לקיצוניות אחרת. ואז אמרתי: צריך ליהנות מהדרך, אבל בדרך למטרה מסוימת".

הסוד לעבודה מספקת

בניסיון למצוא מרפא למחלתו עסק יקיר בתזונה בריאה ובבישול בריא: לקח סדנאות על בישול בריא, עשה מגוון דיאטות מיוחדות ולמד הרבה על התחום. "ברגע שהצלחתי להרגיש יותר טוב, אמרתי: 'זו מתנה שקיבלתי, בוא ניתן אותה לאחרים'. אבל גם עשיתי מזה ביזנס, כי אני איש עסקים, אני איש שיווק שכבר עוסק בזה הרבה שנים".

כך ב-2008 בשיתוף עם הוצאת פוקוס לספרי תזונה בריאה הקים יקיר את הפורטל האינטרנטי Eat Well. היום הפורטל זוכה ל-60 אלף גולשים בחודש ומכיל כ-17 אלף דפים. זו השנה השלישית ברציפות שבן יקיר ושאול טל, מנכ"ל פוקוס, מקיימים יחד את כנס "אוכלים בריא" בתיאטרון גבעתיים. כאלפיים משתתפים הגיעו השנה לכנס. היום Eat Well מקיים סדרות של הרצאות בתחום התזונה הבריאה עם מגוון של אנשי מקצוע מובילים.

"אני אוהב את העבודה שלי. אני נהנה ממנה. אני גם חושב שזה סוג של יצירה ואמנות".

"שיווק זה יצירה ואמנות, בהחלט. אני יזם, אני איש שיווק, ויש לי חזון מאוד מובהק ומאוד ברור - לעלות את מודעות האנשים לתזונה בריאה".

"בעוד חמש שנים תהיה רשת מסעדות של Eat Well, יהיה מרכז תזונה Eat Well, יהיה קייטרינג בריא Eat Well. יהיו הרבה דברים. זה לא יהיה רק אתר אינטרנט".

"בילדות אף אחד לא אמר לי מה לאכול ומה לא. אני רוצה לחנך. לחנך בבתי ספר, בגני ילדים. שילמדו מה זה בישול בריא, מה זה 'בריא' בכלל".

"אני לא מחפש למכור, אני מחפש לתת ידע. ב-Eat Well, אני לא מוכר כלום. אני אומר: 'במקום ללכת לרופאים, לקנות תרופות, בואו תראו בעצם איך אפשר לאכול יותר בריא ולהיות יותר בריאים'".

"יש הרבה אנשים שלא מחוברים לסוג של חזון ומחפשים לעשות כסף או דברים אחרים. ברגעי משבר או כשלא הולך כל כך הם לפעמים מתבלבלים, שואלים את עצמם האם אני במקום הנכון, אולי אני אלך למקום אחר והם לא ממוקדים. אני לא שם".

"אם עכשיו תציעי לי עסקה של 50 אלף דולר בתחום אחר. גם אם יש לי אפס השקעה, אני לא נכנס, זה לא מעניין אותי. אין לי מקום. אני שם את ההארד-דיסק שלי בתחום הזה של בריאות ותזונה וטוב לי שם. בגלל זה גם אנשים מאוד אוהבים לשתף איתי פעולה".

"אני לא לוקח סיכונים, אלא מתקדם לאט לאט. אני אוהב ליהנות מהדרך. בגלל זה גם Eat Well הוא כל הזמן בעלייה מתונה, אין לי עליות וירידות. אני לא מחפש את הפיקים בחיים, לא מחפש להיות מיליונר או עשיר מעסקה. אם מחר יציעו לי למכור את Eat Well אני לא רוצה. זה הבייבי שלי. אני לא איש עסקים שמחפש רק כסף. יש פה משהו שהוא מבפנים, זו האהבה שיש לי לתחום. זו המתנה שיש לי מהתחום".

אהבה ופחד – מה בריא יותר לעסק

"אחת מהמתנות שקיבלתי בהודו זה ההבנה שהמחשבות שלנו בעצם מתחלקות לשניים: לאהבה ופחד".

"זאת אומרת, כשהמחשבה טובה זה בא מאהבה, מחשבה שיש לי ביטחון, שאני מאמין בעצמי, שטוב לי, שאני מאושר, שאני מודה על מה שיש לי, שמחר יהיה יום יפה, שאני אתחתן ויהיו לי ילדים. ויש מחשבות של פחד, של לא טוב לי, אני לא מרגיש טוב, אני בודד, אני לא בטוח. זה הכול עניין של פחד".

"מהרגע שגיליתי את זה אני כל הזמן עושה את העבודה הזאת ממקום של אהבה, ולא לתת לפחד לשלוט בחיים שלי. בגלל זה אני אופטימי ומשתדל להיות חיובי".

"אני משתדל להסתכל על המחשבות שלי כמו על מקרן שקופיות, ולהחליף את השקופית הזאת כשהיא באה. להבין שכרגע יש לי מחשבה של פחד והיא תעבור, ומחר יש יום אחר, ועוד חמש דקות יהיה משהו שונה. אני אומר 'בוא נתקדם קדימה, מה זה יעזור עכשיו הפחד, מה זה ייתן?'"

"ברגע שיש לך פחד ואתה מפחד מכסף, ואם זה יצליח, אם להביא עוד עובדים, אם להשקיע, כשאתה בררן, סקפטי וכו' בעסקים, אז אין לך מקום לכוח. מתי יש לך כוח? כשאתה מקבל פידבקים טובים, ואתה רואה פוטנציאל, ואתה רואה את הגדילה. כשאתה נמצא בהרמוניה ובשקט יש לך מקום לחלום ולעוף קדימה. אז אתה עושה את העסקים".

תגיות: בן יקיר, EATWELL
כתבות נוספות במדור כלכלה
עוררו עניין השבוע

עוד כתבות נצפות...

חדשות-ראשי כלכלה לעשות עסקים ולהיות מאושר

-->
Feedback Form