הרטיטי את לבי

בתיאטרון הקאמרי

28/12/2007 עליס בליטנטל - מיוחד לאפוק טיימס
הקטן אותהגדל אותהדפסE-mail הגשת הכתבה

הרטיטי את לבי
מירב גרובר ורמי ברוך ב"הרטיטי את לבי"
למקה, גיבור הצגתו החדשה של התיאטרון הקאמרי "הרטיטי את לבי", הוא התגלמות אותלו בגירסתו של חנוך לוין. גבר שאהבתו האובססיבית חסרת התקווה לזמרת הנערצת, מביאה אותו לקנאה עד טירוף שהופכת אותו לסמרטוט לרגליה.

הבימאי הצעיר אודי בן משה מביים בכישרון רב את הקומדיה המרירה ושומר על רוח שאר מחזותיו של לוין שעיקרם אחד: האכזבה מהמין הנשי שמביאה לתיאורן כקריקטורה. רמי ברוך נושא על כתפיו את רוב הטקסט במחזה בכישרון רב, ומכיוון שיש במחזה יותר מונולוגים מדיאלוגים, זו כמעט הצגת-יחיד. במונולוגים המעטים האחרים, בולטות שאר הדמויות במשחק מעולה: מירב גרובר בתלבושות הסקסיות המעוצבות בידי עפרה קונפינו - היא ממש דיווה, קורנת קסם חודר, וסקסיות מתובלת בהילה של הערצה הסובבת אותה. גדי יגיל ממש מהפנט בשלמות הופעתו, במימיקה, בהבעות הפנים גם כשהוא שותק, ומהווה תרומת ענק לתיאטרון הקאמרי; ג'יטה מונטה כאשתו, היא המטרה האולטימטיבית לביקורתו של לוין – עצלה, תמיד עייפה מרוב שהיא נחה; אסף פריינטא בקולו הנהדר והופעתו המרשימה כטרובדור - המחזר של הזמרת, מעורר רצון לשמוע אותו עוד ועוד.

ככל שהדרמה מתפתחת, נופלות המסכות ומתבררת האמת. הזמרת אינה דיווה, חרף הופעתה המהממת של גרובר, אלא מלצרית-מזמרת. "השופט" למקה" - בסך הכול שפט בתחרות יופי מקומית. אהבה – בכלל לא שרתה אי פעם בין השניים. המחזרים של הזמרת (פריינטא, רובי מוסקוביץ וזיו קלייר) – פעם הם אירופים, פעם – בלקניים, ופעם כושים. ופשוניאק (יגיל) ו"ככה ככה" אשתו (מונטה) חיים יחדיו באומללות המסמלת את חיי הנישואין אליבא ד'לוין. ההצגה מתרוממת לפסגות עם המוסיקה הנהדרת של קרן פלס, המבוצעת בידי סלעית להב וניב קאופמן, והקהל הישראלי מקבל את מה שהוא אוהב מלוין – אפשרות לצחוק על עצמו ועל חולשותיו.

כתבות נוספות במדור תרבות
עוררו עניין השבוע

עוד כתבות נצפות...

חדשות-ראשי תרבות הרטיטי את לבי

-->
Feedback Form