מנוע רכב טוחן מים

התבשרנו כבר על מנוע המופעל באמצעות אנרגית השמש ועל מנוע המופעל על ידי אוויר דחוס. כעת הגיע תורם של המים לשמש "דלק למנוע". עד שפתרונות אלו יכבשו את השוק, ולאור העלייה במחירי הדלק, מעדיפים האמריקנים להשתמש בתחבורה ציבורית

18/07/2008 צ'ובה צ'אואו ומרלן-אביבה גרינפטר - אפוק טיימס
הקטן אותהגדל אותהדפסE-mail הגשת הכתבה

מנוע מים
רכב "מנוע המים" – צילום: באדיבות חברת ג'נפקס
ג'נפקס, חברת יפנית, עוררה פליאה וגם ספקנות כאשר הציגה ב-12 ביוני באוסקה מערכת היודעת להפוך מים לחשמל. כמו כן מסוגלת המערכת להניע רכב חשמלי מבלי להזדקק לטעינת לילה.

לאפוק טיימס יפן נמסר שחברת ג'נפקס תציג בקרוב לעיתונות הזרה את ישימות המנוע. המערכת שפיתחה החברה נקראת WES – Water driven energy system

לנצל את המימן שבמים

החברה לא גילתה את כל רזי המערכת החדשה ורק ציינה שהשיטה מתבססת על אלקטרודה עשויה מקרומית (membrane) המשתמשת במימן של המים כדי ליצור חשמל. עד היום השיטות שפותחו כדי להפוך מים לחשמל השתמשו במימן בצורה של גז. השיטה החדשה יודעת לנצל את המימן ישירות מהמים, מסביר יון אונישי, מנהל המוצר מטעם ג'נפקס. "מספר חברות המאמינות בנו כבר מתכננות ייצור המוני", מוסיף אונישי. לדבריו ייצור מוגבר יוזיל את המערכת מ-18,000 דולר ל-5,000 דולר.

ג'נפקס הציגה באוסקה רכב של חברת טקאוקה בו הושתלה המערכת הניסיונית. 

חברת טויוטה אף היא משדרגת את מכונית הפריוס ההיברידית מתוצרתה כדי להפכה לירוקה. החברה מתכוונת להוסיף על גג המכונית פנלים פוטו-וולטאיים כדי לנצל את אנרגיית השמש להפעלת מערכת מיזוג האוויר ברכב.

מעדיפים את הרכבת בארה"ב?

מספר הנוסעים המשתמשים בתחבורה ציבורית בשלושת החודשים הראשונים של השנה בעיר דנוור בארה"ב עלה בשמונה אחוזים לעומת שנה שעברה. בניו יורק מדברים על עלייה של 6.8 אחוזים בנסיעה ברכבת התחתית ואילו בחלק של מדינות הדרום, העלייה במספר המשתמשים בתחבורה ציבורית מגיע ל-10 אחוזים ואף ל-15 אחוז.

בעבר תושבי ארה"ב ראו את מחיר גלון הדלק עולה בהתמדה ולא שינו את הרגלי הצריכה שלהם בנושא תחבורה. עתה הם נכנעו. המעבר למכוניות קטנות יותר היה איטי, אבל כנראה שמחיר של כמעט ארבעה דולרים לגלון בנזין כבר מזעזע את הצרכנים ובעיקר את כיסם. כך יותר ויותר עוברים התושבים גם במדינה העשירה בעולם לנסיעות באוטובוסים וברכבות.

המחיר איננו הגורם היחיד ההופך את התחבורה הציבורית למועדפת, יש עוד כמה סיבות. השימוש ההולך וגובר במחשבים הניידים ובתקשורת האלחוטית הוא סיבה טובה להשאיר את הרכב ליד הבית, כך זמן הנסיעה מנוצל גם לעבודה. מחסור במקומות החנייה במרכזי הערים והעלייה החדה במחיר החנייה אף הם גורמים שלא ניתן להתעלם מהם.

רווחי חברת הרכבות אמטראק בעלייה

במאי השנה רשמה חברת הרכבות אמטראק, הפועלת בוושינגטון, עלייה גם במספר הכרטיסים שנמכרו וגם ברווחים שלה. קווי רכבת רבים ליעדים בעלי טווח רחוק, כבר מכרו את כל הכרטיסים לתחילת הקיץ, ולא יוכלו לספק את הביקוש הגואה, אומר נציג החברה.

אולי הדבר יסייע לחברה לראות סוף סוף מאזן חיובי. בשנת 1997 העביר הקונגרס האמריקני חוק מאיים ביותר לגבי חברת הרכבות, לפיו החברה תפסיק להתקיים אם עד שנת 2002 לא תגיע לאיזון מבחינה כלכלית. אך גם אחרי שנת 2002, המשיך האוצר האמריקני להזרים סכום המוערך בכמיליארד דולר לשנה כדי לכסות את הפסדי החברה.
עוררו עניין השבוע

עוד כתבות נצפות...

חדשות-ראשי איכות הסביבה מנוע רכב טוחן מים

-->
Feedback Form