חופשה בהרי ג'ספר, קנדה

הפארק הלאומי ג'ספר (Jasper National Park) חבוי עמוק בהרי הרוקיס שבמדינת אלברטה, בקנדה. זהו אחד מאתרי הטבע היפים ביותר בקנדה ואתר מורשת של UNESCO. בשנת 2007 חגג הפארק את יובל המאה לקיומו

01/08/2008 טרי ומרטין הירש - מיוחד לאפוק טיימס
הקטן אותהגדל אותהדפסE-mail הגשת הכתבה

ג'ספר - צילום: PHOTOS.COM
הפארק הלאומי ג'ספר (Jasper National Park) שבהרי הרוקיס הקנדיים הוא יעד מצוין להרפתקאות, ויש בו מסלולים רבים שניתן לבחור מתוכם. היעד הראשון שבחרנו היה שיט רפטינג במים לבנים בנהר אטבסקה (Athabaska River). נהנינו מאוד מהריגוש שבמהירות ומהמים שציננו אותנו בחלקים הגועשים, ואילו באזורים השקטים לאורך הנהר סיפק המדריך הסברים מרתקים לגבי הסביבה והטבע.

נרשמנו בקבלה של אכסניית סורידג' (Sawridge Inn), וכאשר נכנסנו ללובי, נדהמנו לגלות חצר פנימית מוארת ושופעת צמחיה וקמין בעל שלושה מפלסים. מעבר לחצר הפנימית יש בריכת שחיה גדולה. המגורים כוללים חדר בעל מיטה רחבה ואמבטיה עם ג'קוזי. בדיוק מה שהיינו צריכים לאחר יום שלם של נסיעה ברכבת בהרי הרוקיס.

העיירה ג'ספר אמנם קטנה, אך יש בה משהו שווה לכל נפש. מסעדות, חנויות וטיולים רגליים בנוף. במסעדת פאפא ג'ורג', הנוף העתיק של ההרים משמש תפאורה לחוויית הסעודה. במסעדת המלון יש מבחר גדול של מנות בית ותפריט יינות מפורט. בערב עשינו סיור רגלי בעיירה, סיום מושלם ליום ארוך ומתיש.

ג'ספר - צילום: PHOTOS.COM
הליכה היא דרך מצוינת להכיר מקרוב את אזור ההר וליהנות מנוף מרהיב. אחר צהריים אחד יצאנו לטיול רגלי בפסגה הגבוהה ביותר בג'ספר, הר אדית' קבל, הקרוי על שם אחות רחמנייה שנודעה במעשי גבורה במלחמת העולם הראשונה. התחלנו בטיפוס ממגרש החנייה יחד עם המדריך. הנקודה הראשונה שראינו הייתה "שלושת הפסגות האחיות", שלושה פסגות הדומות אחת לשנייה ברכס. בעודנו ממשיכים לטפס, הגענו לקרחון אנג'ל – קרחון המזכיר דמות של מלאך בעל כנפיים בעובי 40 מטר. קרח נמס מראש הקרחון, בדומה למלאך המזיל דמעותיו. כאשר הקפנו את ההר והתחלנו לשמוע קולות נפץ רועמים, ידענו שאנחנו קרבים לפסגה. לנגד עינינו ניצב ההר המרהיב ביופיו ופסגותיו המשוננות השתקפו באגם שלמרגלותיו. לפני שהתחלנו לחזור למגרש החניה, התרחשה מפולת קטנה של סלעים בצלע ההר.

למחרת בבוקר עלינו על הרכבל של ג'ספר, היחיד בהרי הרוקיס הקנדיים הכולל מדריך. את פנינו קידם המדריך, שבסבר פנים יפות הצביע על עובדות מעניינות בדרך במעלה ההר. בתחנה העליונה יש שביל לטיול רגלי המוליך לפסגה. כשמטיילים למעלה אפשר לראות חיות בר רבות, כולל סנאי בעל פרווה זהובה ומרמיטה מאפירה. כשהמרמיטה מגיבה לסכנה היא משחררת קול שריקה חדה, ובעקבות זאת קיבל הר ידוע אחר בקנדה את שמו – הר השורקים.

אגם היופי

אגם מלין (Maligne Lake) הוא הגדול והעמוק ביותר בפארק הלאומי ג'ספר. בדרכנו לאגם עצרנו בקניון מלין, שם הלכנו קצת לאורכו כדי לצפות במפלי המים ובנקיקים, ולאחר מכן המשכנו בנסיעה ברכב לאגם מדיסין (Medicine Lake), שם סעדנו במסעדה המשקיפה על רכס הרים וקרחונים מהממים ביופיים. לאחר מכן לקחנו סיור בסירת זכוכית, שם הקפטן מעביר לנוסעים מידע אינפורמטיבי אודות ההיסטוריה הצבעונית של הקרחונים, הגיאולוגיה וחיי הבר באזור. כאשר הגענו למרכז האגם עצרנו באי הרוחות לטיול רגלי קצר, שם צפינו בקצה הצפוני והמרהיב של האגם.