הג׳וב החדש של סופרי המדע בדיוני

סופרים אינם אמורים להמציא טכנולוגיות חדשות או לחזות את העתיד, אז מדוע יותר ויותר חברות מערביות גדולות כמו ״פורד״ ו״פפסי״ מעסיקות אותם?

תמונה: Fotolia

תמונה: Fotolia

מי מכם שלמד פעם אמנות ודאי התרגל לשמוע כמה משפטים נפוצים, כמו ״אמנות זה לא שימושי״, ״אמנות לא תשלם את החשבונות״ או ״תעשה משהו עם עצמך, תלמד מקצוע אמיתי״. ומנגד, ודאי כבר למד אילו תשובות לענות: ״לא רק הכסף חשוב״ או ״מאיפה אתם יודעים שאני לא אהיה הדה וינצ׳י הבא?״ וש״אמנות זה שימושי לנפש״.

אז זהו, שמסתבר שלא רק לנפש. חברות גדולות כמו אינטל, גוגל, הרשי, פורד, פפסי ואחרות מעסיקות בשנים האחרונות סופרי מדע בדיוני ואמנים כדי שיעזרו להם לחשוב על המקום בו יהיו עוד כעשור או שניים והמוצרים שירצו לפתח.

חברת פפסי באה אלינו ואמרה, ‘אנחנו מוכרים בקבוקי פלסטיק, אבל מודעים לכך שזה בעייתי. תוכלו לעזור לנו ליצור עתיד בלי בקבוקי פלסטיק?׳ וכך עשינו

100 שנה לאחר שז׳ול ורן כתב על הצוללת שלא הומצאה עדיין, ואסימוב כתב על הרובוט שהיום אנחנו לומדים להכיר מקרוב, השחקנים הגדולים בעולם מתחילים להבין שלא מספיקים מהנדסים, ממציאים וחוקרים כדי להמציא את הדבר החדש, אלא דרושים גם אנשים עם דימיון מפותח, חוש עתידני ואולי הכי חשוב – הבנה של מה זה להיות אנושי.

רוצה לקבל תוכן איכותי היישר למייל שלך מדי שבוע?

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו ובתור התחלה קבלו גישה לכתבה זו ולכל הכתבות באתר ל-24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

הנך מאשר/ת קבלת תוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה ודיוור פרסומי מאת אפוק טיימס ישראל בעמ. אנו מתחייבים לא להעביר את הפרטים שלך לשום גורם אחר, ולשלוח לך רק תוכן רלוונטי.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!