גאי קוואסאקי:
 ״תתמקדו בתועלת שאתם מביאים, לא במוצר שאתם מייצרים. המוצר הנוכחי שאתם מציעים צריך להשתנות״

גורו השיווק שעזר להפוך את המקינטוש להצלחה כנגד כל הסיכויים והקים חברות רבות בעמק הסיליקון, מספר בראיון בלעדי לאפוק טיימס מה הוא למד מסטיב ג’ובס ומה צריך ללמוד מעמק הסיליקון כדי להצליח

תמונות:kris krüg/Flickr1 ,John G. Mabanglo/AFP/Getty Images

תמונות:kris krüg/Flickr1 ,John G. Mabanglo/AFP/Getty Images

סטיב ג׳ובס היה נחוש לחולל מהפכה באותם ימים של שנות ה-80 המוקדמות, ואף אחד לא יכול היה לעצור אותו. על גאי קוואסאקי, בוגר סטנפורד צעיר ואנרגטי הנושק לשלושים, הוטלה משימה שנראתה בלתי אפשרית באותם ימים.

IBM שלטה בשוק המחשבים האישיים. על מסכיהם השחורים של מחשביה הוצג מלל ירוק, והמשתמשים נדרשו להכיר פקודות טקסטואליות כמו CD או DIR כדי לגרום לדברים לקרות. הם נראו מאיימים מדי ומסובכים מדי בשביל רוב האנשים.

ג׳ובס רצה לשנות את המצב ולייצר את מה שנראה באותם ימים כחלום בהקיץ – מחשב שייכנס לכל בית, וכל אחד ידע להשתמש בו, החל מילדים ועד קשישים. אבל המשימה ההנדסית הייתה קשה. ג׳ובס רצה שלמקינטוש תהיה תצוגה גרפית נעימה ואינטואיטיבית, שהוא יריץ תוכנת ציור ומעבד תמלילים ואפילו ידבר. כל זה במחיר זול מספיק שאנשים פרטיים יוכלו להוציא מכיסם.

אל תעשו סנאפצ׳אט למבוגרים. אתם לא כאן כדי לעשות כסף. אתם כאן כדי לשנות את העולם

כדי להוזיל את המחיר, ג׳ובס התפשר על מעבד זול וכמות זיכרון קטנה (128 קילובייט, פחות מ-0.02 אחוז מהזיכרון של מחשב ממוצע הנמכר בימינו) שהיו נחותים משמעותית ממחשבים אישיים אחרים בשוק. אבל הנחיתות המשמעותית ביותר שהיה על אפל להתגבר עליה הייתה שלא היו עבורו תוכנות זמינות. על קוואסאקי הוטלה המשימה הגורלית לגרום לחברות תוכנה לפתח תוכנות עבור המקינטוש.

״התפקיד שלי, כ׳אוונגליסט ראשי׳, הייתה לגרום לאנשים להאמין בפלטפורמה הזאת, שלא היו לה משתמשים, לא היו לה כלים, ובשביל לפתח עבורה תוכנה היה צריך לקנות מחשב אחר של אפל, ׳ליסה׳, בעלות של 10,000 דולר״.

רוצה לקבל תוכן איכותי היישר למייל שלך מדי שבוע?

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו ובתור התחלה קבלו גישה לכתבה זו ולכל הכתבות באתר ל-24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

הנך מאשר/ת קבלת תוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה ודיוור פרסומי מאת אפוק טיימס ישראל בעמ. אנו מתחייבים לא להעביר את הפרטים שלך לשום גורם אחר, ולשלוח לך רק תוכן רלוונטי.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!