זיופים של מותגי יוקרה בישראל

הצרכן הישראלי נופל למרבה הצער פעמים רבות קורבן למעשי נוכלות ורוכש מוצרי יוקרה הנושאים סימני מסחר יוקרתיים ומפורסמים בחושבו שמדובר במוצר מקורי. אלא שבמרבית המקרים המוצר שרכש מיוצר במפעל אנונימי בסין שאין לו כל קשר ליוקרה, וכל מלאכתו היא העתקה של מוצרים וזיוף של מותגים.

תמונה של שעון מזויף אשר נמכר בישראל, אליו צורפו תעודות מזויפות ומולם שעונים מקוריים מתוצרת רולקס

תמונה של שעון מזויף אשר נמכר בישראל, אליו צורפו תעודות מזויפות ומולם שעונים מקוריים מתוצרת רולקס

אחת הדוגמאות הבולטות ליצרן של מוצרי יוקרה, היא חברת רולקס, היצרנית המפורסמת של שעוני היוקרה השווייצריים. שעוני רולקס נחשבים לסמל סטטוס עקב האיכות הגבוהה, היוקרה, והאמינות שמשרה המותג.

אין כמעט אדם אשר אינו מכיר את סימני המסחר של רולקס המזוהים עם החברה, כגון לוגו הכתר, או את סדרות דגמי השעונים שהפכו לשם דבר כדוגמת סדרת שעוני ה- Submariner או ה- Daytona.

בשנים האחרונות חלה התקדמות משמעותית ביכולתם של זייפנים ליצור העתקים הנראים לעינו של הצרכן שאינו מומחה כזהים לשעוני רולקס מקוריים. השעונים המזויפים אף נארזים באריזות המשדרות לצרכן אווירה של יוקרה, ואליהם מתלווים מסמכים ותעודות אשר הועתקו – מילה במילה מהמסמכים אותם מצרפת רולקס לשעוני היוקרה המקוריים שלה.

עו"ד איתן שאולסקי, סנפורד ט. קולב ושות' | צילום: ברק משיח

עו”ד איתן שאולסקי, סנפורד ט. קולב ושות’ | צילום: ברק משיח

בישראל ניתן למצוא שעונים מזויפים כמעט בכל מקום: הן אצל סוחרים פרטיים המציעים את הסחורה למכירה באמצעות פרסומות ברשתות החברתיות (לעתים אף מוצגים השעונים המזוייפים כשעוני ”וינטג׳” מיד שניה). שעונים מזוייפים אף נמכרים בחנויות שעונים פרטיות שנראות לגיטימיות לכאורה.

כדי להילחם בתופעה ההולכת ומחמירה, מינתה רולקס ג’נבה נציג בישראל את עורך הדין איתן שאולסקי, והורתה לו לנקוט במדיניות של אפס סובלנות כלפי כל אדם או עסק המוכר או מפרסם שעונים מזוייפים. עורך דין שאולסקי הוא בעל ניסיון של 23 שנים במלחמה בזייפנים ובייצוג של חברות בינלאומיות ומקומיות – ובכללן: רולקס, פראדה, ברברי, אדידס, קולגייט, עמינח, פוקס ועוד.

דוגמא לפרסום שעון רולקס מזויפים ברשתות חברתיות

דוגמא לפרסום שעון רולקס מזויפים ברשתות חברתיות

אתרי הקמעונאות הבינלאומיים כדוגמת eBay, ו-AliExpress, וכן הרשתות החברותיות, לרבות Facebook, ו-Instagram, שינו באופן משמעותי את כמות הזיופים המגיעים לישראל ומוצעים למכירה, לרבות זיופים של שעוני רולקס, אומר עו”ד שאולסקי. כאשר המוצרים המזויפים מגיעים אל הסוחר הישראלי, קל לאותו סוחר להציע את המוצרים למכירה באמצעות פרסומם ברשתות החברתיות וזאת מבלי שיצטרך להשקיע בפרסום, בפתיחה של חנות, בתשלום מיסים, וכו’.

רולקס ג’נבה משקיעה סכומי כסף משמעותיים בהגנה על זכויותיה ובמניעת המשך תעשיית הזיופים באמצעות שיתוף פעולה הדוק עם נציגתה הבלעדית בישראל, חברת אירו-אסיה. עו”ד שאולסקי מסר כי רולקס מגישה למשטרת ישראל עשרות תלונות נגד זייפנים, משתתפת באופן פעיל בפשיטות משטרתיות הנערכות על בתים פרטיים ועל בתי עסק המציעים למכירה שעונים מזויפים, ועומדת על כך שכתבי אישום יוגשו כנגד כל אדם שעוסק במסחר בשעונים מזויפים.

בנוסף רולקס משתפת פעולה באופן שוטף עם רשויות המכס בישראל לשם תפיסת שעונים מזויפים המיובאים לישראל.

אין כל ספק כי רולקס תמשיך להוביל את שוק שעוני היוקרה ברחבי העולם עוד שנים רבות. מעניין יהיה לראות עד כמה השקעתה של רולקס בלוחמה בזיופים תצליח לשאת פרי .

רוצה לקבל תוכן איכותי היישר למייל שלך מדי שבוע?

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו ובתור התחלה קבלו גישה לכתבה זו ולכל הכתבות באתר ל-24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

הנך מאשר/ת קבלת תוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה ודיוור פרסומי מאת אפוק טיימס ישראל בעמ. אנו מתחייבים לא להעביר את הפרטים שלך לשום גורם אחר, ולשלוח לך רק תוכן רלוונטי.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!