מה אם ההחלטות הכי קשות מתקבלות בתוך… שלוש שניות

מדוע לפעמים לא צריך לשקול מצבים מורכבים לעומק

תמונה: Fotolia

ארבעים נבדקים התבקשו להחליט איזו מבין ארבע המכוניות הם רוצים לקנות. לכל מכונית היו כ-12 נתונים, ובחלוף ארבע דקות הם התבקשו לבחור אחת. החוקרים חילקו את הנבדקים לשתי קבוצות: למחצית מהנבדקים הם אִפשרו להתרכז ולשקול את הנתונים בכובד ראש, ול-20 האחרים הם יצרו “רעש” – הם אתגרו אותם עם חידות מילוליות.

בניגוד למצופה, דווקא אלו שלא יכלו להפנות את תשומת ליבם לנתונים, ונאלצו לענות מתוך “תחושת בטן”, הצליחו לבחור במכונית המיטבית. כ-60 אחוז מהם בחרו בה, בהשוואה לכ-25 אחוז בלבד בקרב אלו שהתאפשר להם להתרכז בנתונים.

דווקא אלו שלא יכלו להפנות את תשומת ליבם לנתונים, ונאלצו לענות מתוך “תחושת בטן”, הצליחו לבחור במכונית המיטבית

אבל כאן לא נגמר הסיפור. במקביל ל-40 הנבדקים, הובאו 40 אנשים נוספים שהשתתפו בניסוי זהה כמעט לחלוטין, למעט הבדל אחד – הם קיבלו מהחוקרים רק ארבעה נתונים לגבי כל אחת מהמכוניות – כלומר התלבטותם הייתה פשוטה יותר. מתברר שבמקרה כזה שיקול הדעת המודע במצב מרוכז הניב תוצאות מוצלחות יותר מתחושת הבטן (Dijksterhuis, Bos, Nordgren, +1, 2006).

רוצה לקבל תוכן איכותי היישר למייל שלך מדי שבוע?

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו ובתור התחלה קבלו גישה לכתבה זו ולכל הכתבות באתר ל-24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

הנך מאשר/ת קבלת תוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה ודיוור פרסומי מאת אפוק טיימס ישראל בעמ. אנו מתחייבים לא להעביר את הפרטים שלך לשום גורם אחר, ולשלוח לך רק תוכן רלוונטי.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!