מבחן הספגטי: איך להנהיג צוות לניצחון – המתכון הסודי של ילדים בגן

מה משותף לארגונים המצליחים בעולם? ואיך זה קשור לאסטרטגיה פשוטה שמיישמים ילדים בגן? הסופר דניאל קויל הצליח לפצח את כישורי שיתוף הפעולה וההנהגה בקבוצות מנצחות

איור: מושיק גולסט

בתחילת שנות ה-2000 ערך המהנדס והמעצב פיטר סקילמן תחרות באוניברסיטת סטנפורד שבקליפורניה, באוניברסיטת טוקיו ובעוד כמה מקומות. קבוצות של ארבעה אנשים התחרו ביניהן על משימה: לבנות את המגדל הגבוה ביותר האפשרי מ-20 יחידות ספגטי (לא מבושל), נייר דבק שקוף באורך מטר, חבל באורך מטר וסוכריית מרשמלו בגודל רגיל.

סקילמן הציב כלל אחד: הסוכרייה צריכה להיות למעלה. אבל החלק המעניין בתחרות לא הייתה המשימה עצמה שארכה 18 דקות בדיוק, אלא המשתתפים: סטודנטים מבתי ספר למנהל עסקים, אדריכלים, מהנדסים ו… ילדים בגן.

ילדי הגן לא חשבו על אסטרטגיה ולא ניתחו את המצב… הם עמדו קרוב והחלו לבנות

הסטודנטים למנהל עסקים התחילו מיד לדבר ולחשוב על אסטרטגיה. הם בחנו את החומרים, העלו רעיונות ותכננו על דף כמה אפשרויות. תהליך העבודה שלהם נראה מקצועי ואינטליגנטי. בסופו הם בחרו אפשרות אחת, חילקו ביניהם משימות והחלו לבנות.

המבוגרים מפסידים לילדים? | תמונה: Allen County (IN) Public Library/CC-BY-NC-ND

גישתם של ילדי הגן הייתה שונה לחלוטין. הם לא חשבו על אסטרטגיה ולא ניתחו את המצב. הם גם לא שאלו שאלות ולא העלו אפשרויות. הם כמעט לא דיברו. הם עמדו קרוב מאוד אחד לשני והחלו לבנות. האינטראקציה ביניהם לא הייתה חלקה או מאורגנת. הם חטפו את החומרים זה מזה, בלי תוכנית או אסטרטגיה. כשדיברו, היו אלו קטעי משפטים קצרצרים: “כאן! לא, כאן!”

רוצה לקבל תוכן איכותי היישר למייל שלך מדי שבוע?

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו ובתור התחלה קבלו גישה לכתבה זו ולכל הכתבות באתר ל-24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

הנך מאשר/ת קבלת תוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה ודיוור פרסומי מאת אפוק טיימס ישראל בעמ. אנו מתחייבים לא להעביר את הפרטים שלך לשום גורם אחר, ולשלוח לך רק תוכן רלוונטי.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!