טרנד היופי הקוריאני

מוצרי היופי מדרום קוריאה הם שלב נוסף בגל התרבות הקוריאנית השוטף את העולם

תמונה: Byoung Wook – Toughkid Kim/CC BY-NC-ND 2.0

הצונאמי הקוריאני התחיל בסוף שנות ה-90. דרמות טלוויזיה מקוריאה המכונות K-דרמה, ומוסיקת פופ K-פופ, התחילו לשטוף את השווקים במדינות רבות באסיה ובכללן סין, יפן, טייוואן, סינגפור והונג קונג. בעזרת האינטרנט, הרשתות החברתיות והיוטיוב, הם החלו להתפשט גם באזורים נוספים בעולם כולל באירופה, בדרום אמריקה, במזרח התיכון וגם כאן בישראל.

הגל הבא היה ה”גאנגנאם סטייל” (2012), הלהיט של הראפר הדרום קוריאני סיי (Psy) שסחף גם את המיינסטרים בעולם המערבי ושבר את שיא הצפיות ביוטיוב (יותר מ-3.3 מיליארד צפיות רק בקליפ המקורי). בעקבות הלהיט הגיעו גם הדרמות. חלק מחובבי הפופ והדרמות, בהם אלפי ישראלים לפי כתבות שפורסמו בעיתונות הישראלית, לקחו צעד נוסף קדימה. הם התחילו לגלות עניין רחב יותר בקוריאה, להתלבש בדרך ייחודית וצבעונית, לשיר בקוריאנית, וללמוד את התרבות והשפה. באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת בר אילן קיים חוג ללימודי קוריאה. באוניברסיטאות חיפה ותל אביב יש קורסים ללימודי קוריאה. לתופעה הזו של הגל הקוריאני יש שם: האליו (Hallyu) – שמשמעותו הגל או הזרם הקוריאני.

רוצה לקבל תוכן איכותי היישר למייל שלך מדי שבוע?

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו ובתור התחלה קבלו גישה לכתבה זו ולכל הכתבות באתר ל-24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

הנך מאשר/ת קבלת תוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה ודיוור פרסומי מאת אפוק טיימס ישראל בעמ. אנו מתחייבים לא להעביר את הפרטים שלך לשום גורם אחר, ולשלוח לך רק תוכן רלוונטי.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!