“הגורואים” החדשים של המנהלים

מנהלי הייטק עם פילוסופים אישיים – הטרנד שסוחף חברות בעמק הסיליקון ושורשיו בתרבויות קדומות

ד”ר לידיה אמיר

כמעט בכל חברה גדולה יש מנהל קשרי לקוחות, מנהל תרבות ארגונית ומנהלי רווחה הדואגים לאושרם של העובדים. בשנים האחרונות התחיל טרנד חדש של “מנהלים פילוסופים” העובדים בתוך הארגון ומייעצים בענייני פילוסופיה. המגמה רק הולכת ומתחזקת.

הטרנד כבר ברור בחברות עמק הסיליקון – שם גוגל ומיקרוסופט התחילו להעסיק פילוסופים ביתיים. “הפילוסופים האלו נכנסים בהדרגה לעולם העבודה ומועסקים כ’פקידים פילוסופיים ראשיים’ (CPO – Chief Philosophy Officer). הם אחראים לעזור למנהלי החברות להתמודד עם שאלות כמו ‘מהם חיים מוסריים וטובים?’ ‘איך אני יכול להיות בוס טוב?’ או ‘מה צריכה להיות מטרת העסק שלי?'”, מסביר פרופ’ כריסטיאן וולגטלין מבית הספר הגבוה לעסקים Audencia שבצרפת, בריאיון למגזין Forbes ב-2018.

הפילוסופים האלו נכנסים לעולם העבודה ומועסקים כ’פקידים פילוסופיים ראשיים’ המסייעים למנהלי החברות להתמודד עם שאלות על מהות החיים ואיך להיות בוסים טובים יותר

עוד מסביר וולגטלין, כי העניין של עמק הסיליקון בפילוסופיה התחיל באוניברסיטת סטנפורד, בתוכנית לימודית בשם Symsys שהחלה לפעול ב-1986 ונועדה להכשיר את הדור הבא של מנהיגי הטכנולוגיה. התוכנית שילבה קורסים שעסקו בקשרים שבין בני אדם לעולם, בין בני אדם לטכנולוגיה דרך מדעי המוח, פילוסופיה, פסיכולוגיה ועוד. מבין בוגרי התוכנית אפשר למצוא את מריסה מאייר, לשעבר מנכ”לית יאהו, את רייד הופמן מייסד שותף של לינקדין ואת מייק קריגר, מייסד שותף של אינסטגרם.

רוצה לקבל תוכן איכותי היישר למייל שלך מדי שבוע?

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו ובתור התחלה קבלו גישה לכתבה זו ולכל הכתבות באתר ל-24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

הנך מאשר/ת קבלת תוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה ודיוור פרסומי מאת אפוק טיימס ישראל בעמ. אנו מתחייבים לא להעביר את הפרטים שלך לשום גורם אחר, ולשלוח לך רק תוכן רלוונטי.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!