15 מיקרו-טרנדים: הכוחות הקטנים שמובילים ל”ערעורים” הגדולים הבאים

בפוליטיקה, בחברה, ביחסים בין-אישיים ובעסקים

מיקרו טרנדים הם שינויים קטנים העושים הבדלים גדולים בחברה. חלקם נוצרים בעקבות התפתחויות מפתיעות ולא רגילות, ואחרים הם טרנדים שאנחנו כבר מכירים אבל צוברים תאוצה או מתבססים בחברה באופן שמגדיל או משנה את השפעתם.

בכתיבתנו ניסינו להיתמך כמה שיותר במספרים ובמחקרים כדי לתעד את השינויים ואת המקור שלהם, ואז לחזות השלכות אפשריות. ככל שצללנו עמוק יותר לנושאים, ראינו קווי מתאר של מגמות ברורות יותר. עם זאת חלק מהמגמות מנוגדות זו לזו ופועלות בכיוונים הפוכים באותו הזמן. בעוד קיים הטרנד של חזרת המסורות, התא המשפחתי ממשיך להשתנות; בעוד עולה השפעתם של מתנגדי ההפלות, מתחזק הדיון על זכויות האישה. אפשר לראות את זה קורה גם בתחומים אחרים: בעוד שקבוצה אחת מבקשת יותר טכנולוגיה ומתמכרת למסכים, אחרים מחפשים רק שקט; בעוד שיש אנשים שאינם יכולים לשבת כמה שניות ולצפות בפרסומת בטלוויזיה, אחרים עושים בינג’ כל הלילה.

הקיטוב בין שני הכוחות גדל ולעתים מייצר בלבול לגבי ערכיה של החברה והכיוון שאליו אנו נעים. מדובר במאפיין של הטבע האנושי – שבו כל תנועה בכיוון אחד מעוררת השראה בקבוצה אחרת ללכת בכיוון ההפוך. רק באמצעות הבנת מורכבות ההתפתחויות נוכל להבין את העולם טוב יותר.

בכתבות שלפניכם לא תמיד הצגנו הסבר למיקרו-טרנד או לשינוי שאנו חווים. פשוט כי לא תמיד ברורה הסיבה לתוצאה שרואים. כמה מהטרנדים הם גם תולדה של סדרה מורכבת מאוד של תהליכים ושינויים. המטרה היא להבין טוב יותר את המגמות השולטות בחברה שלנו ומה אנחנו צריכים לעשות כדי לרסן כמה מהסכנות שהמגמות האלה מבשרות.

רוצה לקבל תוכן איכותי היישר למייל שלך מדי שבוע?

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו ובתור התחלה קבלו גישה לכתבה זו ולכל הכתבות באתר ל-24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

הנך מאשר/ת קבלת תוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה ודיוור פרסומי מאת אפוק טיימס ישראל בעמ. אנו מתחייבים לא להעביר את הפרטים שלך לשום גורם אחר, ולשלוח לך רק תוכן רלוונטי.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!