איך לשפר את המערכת החיסונית בעונות מעבר?

הימים חמים, הלילות קרירים, גשמים לפרקים וסופות חול. עונות מעבר מאופיינות בשינויים תכופים במזג האוויר וכן באלרגיות רבות. אילו פעולות פשוטות ויומיומיות יסייעו לכם לשפר את המערכת החיסונית בעונות המעבר? כל המידע ממתין לכם כאן

תמונה: pexels

צריכת נוזלים

גוף האדם מורכב משבעים וחמישה אחוזים של מים. המים תורמים לתפקוד התקין של מערכות הגוף ולמעבר החמצן בין האיברים השונים. מחסור במים מחליש את המערכת החיסונית ופוגע אף במערכות נוספות כמו: מערכת העצבים (ריבוי כאבי ראש) מערכת העיכול ( עצירויות) וברקמת העור (העור יבש יותר ופחות גמיש) צריכת הנוזלים לאדם מבוגר עומדת בין עשר לחמש עשרה כוסות ביום. עדיף מים, או נוזלים טבעיים ללא ממתיקים. את הנוזלים ניתן לצרוך גם באכילה של ירקות ופירות, שייקים וחליטות. הקפדה על צריכה נאותה של נוזלים תורמת לחיזוק המערכת החיסונית.

שינה איכותית

אין זה סוד שהשילוש הקדוש לחיים טובים ומאושרים כולל: תזונה איכותית, חיי חברה ושינה טובה. שינה מספקת אורכת בין שבע לשמונה שעות רצופות, ללא הסחות דעת ובתנאים מספקים. מומלץ למזער הסחות דעת כשעתיים לפני מועד השינה, להתנתק ממכשירים אלקטרוניים, לעמעמם את האורות, ליהנות מפעילות שקטה כמו האזנה למוזיקה רגועה או קריאת ספרים, אכילת מאכלים קלים שיטיבו עם מערכת העיכול וללבוש בגד ביתי מבד טבעי שיאפשר לעור לנשום וימנע הזעה.

צריכה של סיבים תזונתיים

סיבים תזונתיים נמצאים בירקות ובפירות אך בעיקר בעלים ירוקים. ישנם סיבים תזונתיים מסיסים במים וישנם סיבים שאינם מסיסים. תפקידם המרכזי הוא לשמור על תפקוד תקין של מערכת העיכול לרבות פירוק המזון. צריכה קבועה של סיבים תזונתיים תסייע לאנשים הסובלים מבעיות עיכול תכופות או כרוניות ועל מאזן קלורי תקין. זאת, בשל תכונתם להתנפח במגע עם נוזלי הקיבה ובכך לתרום לתחושת שובע.

צריכה של ויטמינים מקבוצת C

ויטמינים מקבוצת C ידועים ביעילותם הרבה בחיזוק המערכת החיסונית. ויטמינים אלו נמצאים בעיקר בפירות ובירקות ירוקים, אבל גם במוצרי דגן מועשרים: לחמים, דגני בוקר וכדומה. קיימת דרך נוספת לצרוך את הויטמין והיא על ידי כדורים עם ויטמין סינטטי, שמתנהג בדומה לצריכת הויטמין מהמקור הצמחי. רבים מהאנשים הצורכים באופן קבוע פירות וירקות נדרשים לתוספת של הויטמין הסינטטי וזאת בשל העבודה שעובר פרק זמן ארוך ממועד הקטיף ועד למועד בו הפרי נצרך, בפרק זמן זה הפרי או הירק מאבדים כמות נכבדת מהוויטמינים. חשוב להיוועץ עם הרופא המטפל בנוגע לאופן הצריכה לרבות המינון והתדירות. כיום ניתן למצוא ויטמינים המתאימים למבוגרים וויטמינים המתאימים לילדים.

תה עם נענע, דבש וג’ינג’ר

זוהי תרופת סבתא ידועה, אך נחשבת לנוגדת חמצון ויעילה במיוחד לשיפור התפקוד של המערכת החיסונית. התה מרווה, הנענע מטהרת, הדבש טוב למערכת הנשימה והג’ינג’ר תורם לניקוי הקיבה ומערכת הדם. השילוב ביניהם יוצר טעם מעודן ומתאים גם עם מים חמימים. המתכון כולל: ענף או שני ענפים של תבלין הנענע, כפית גדושה של דבש טהור (ניתן גם דבש מלכות) וג’ינג’ר בעובי של שלושה ס”מ. על מנת ליהנות מהטעם העשיר מומלץ להמתין כחמש דקות. המשקה המרפא והמטהר בהחלט יכול להיחשב בצריכת הנוזלים היומית שלכם.

לסיכום, באמצעות פעולות פשוטות, כל אחד יוכל לשפר את המערכת החיסונית שלו. לשתייה בכמות מספקת יש תפקיד חשוב בשמירה על מאזן הנוזלים בגוף ותפקוד תקין של כלל מערכות הגוף. שינה מטעינה את הגוף באנרגיה ומאפשרת למערכות השונות לנוח ולבצע את עבודתן ביעילות. צריכה של סיבים תתרום לשמירה על מערכת עיכול תקינה וצריכה קבועה של ויטמינים מקבוצת C לאחר היוועצות עם רופא תחזק את המערכת החיסונים. צריכה של תה עם נענע, דבש וג’ינג’ר תטהר את הגוף. לנו רק נותר לומר לבריאות!

 

רוצה לקבל תוכן איכותי היישר למייל שלך מדי שבוע?

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו ובתור התחלה קבלו גישה לכתבה זו ולכל הכתבות באתר ל-24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

הנך מאשר/ת קבלת תוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה ודיוור פרסומי מאת אפוק טיימס ישראל בעמ. אנו מתחייבים לא להעביר את הפרטים שלך לשום גורם אחר, ולשלוח לך רק תוכן רלוונטי.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!