לא על התזרים לבדו – הכל על הרחבת עסק קיים

הרחבת עסק קיים והגדלתו ללא הכנה מוקדמת או מבלי לבדוק שהעסק מוכן לכך עלולה להזיק. אופן ביצוע התהליך מחייב התנהלות נכונה וכך העסק יכול להעלות על דרך המלך להצלחה. אז איך כדאי לעשות זאת בזהירות, בהדרגה, ותוך תכנון קפדני ומדוקדק?

תמונה: Shutterstock

עסקים רבים מגיעים לנקודה בה נראה שהם נתקלים בתקרת זכוכית. אפילו אם העסק מצליח, מוכר את מוצריו ומרוויח מהם – מחזור המכירות נשאר פחות או יותר קבוע והעסק מתקשה להתרחב. יתרה מזאת, לעתים קרובות בעל העסק מאמין שיש לו פוטנציאל לתת יותר ממה שהוא נותן, אבל הוא לא בהכרח יודע איך לעשות זאת. כדי שנוכל להרחיב את העסק, נצטרך כמובן להשקיע כספים, ודבר זה יכול להתאפשר בזכות מספר מקורות מימון – כמו מימון לעסקים מגופים פיננסיים המורשים לכך. אם כך, איך נדע מתי הזמן הכי טוב להרחיב את העסק? מה צריך להכין לקראת זה? מהן המשמעויות שחשוב לקחת בחשבון? מה השינויים שחשוב להיערך אליהם ועוד? עכשיו תגלו איך לוקחים עסק ועוזרים לו לגדול בצורה חכמה ויעילה.

אין חכם כבעל הניסיון – התייעצו עם בנקאי

להתנהלות של הלקוחות העסקיים יש גם השלכות על אופי הקשר בינם לבין הבנקאים. כיום, הלקוחות פעילים יותר בערוצים ישירים, ולכן תפקידו של הבנקאי הוא להתמקד יותר בייעוץ, וכך הוא יכול להעמיק את הקשר האישי עם הלקוח, לבקר בעסק וללוות אותו ברגעים החשובים. כפי שבעלי עסקים מתייעצים בנושאים מקצועיים עם עורך הדין או רואה החשבון, הם יכולים למצוא מענה גם בהתייעצות עם בנקאי עסקי שיוכל לספק גם פתרונות מימון לעסקים. בנקאי כזה נחשף במהלך עבודתו למגוון רחב של עסקים, בגדלים ובתחומי פעילות שונים, ותחת שמירה על עקרונות הסודיות הבנקאית, הוא יכול לתרום עצות מועילות מהידע שצבר, כשבעל העסק מתלבט, למשל, על מהלך עסקי חדש כמו הרחבת העסק.

היום הכל ברשת – פתחו חנות אונליין

אם בניתם עסק שעובד רק במקום עצמו, זה הזמן להעלות אותו גם לאינטרנט ולהתחיל למכור ולשווק את המוצרים שלכם גם שם. את המוצרים שלכם תוכלו למכור דרך אתר, שלאחר הקמתו יאפשר ללקוח לבחור מוצרים ולבצע את כל תהליך הרכישה ברשת. כדי לשווק את השירות הזה תוכלו להשתמש בשני כלי הרשת הבולטים ביותר כיום: גוגל ופייסבוק. בגוגל תוכלו לפרסם בתשלום מודעות שיפנו למוצר שלכם את מי שיעשה חיפוש על מושגים הקשורים אליו. בפייסבוק תוכלו לפתוח עמוד מסחרי, אליו תעלו פוסטים המציגים את מוצרי העסק – שם גם תוכלו לנהל קמפיינים של פרסומות. בשני המקרים, אלו דרכי פרסום שאפשר ללמוד ולעשות באופן עצמאי, כשם שאפשר לשכור בעל מקצוע שמכיר את התחום על בוריו ויוכל לעשות לכם את העבודה ביעילות המקסימלית, תמורת עמלה כמובן. חשוב לציין שבהעדר מקורות מימון לא תוכלו להשתמש בכלים אלו שכן שימוש בהם עולה כסף, כפי שכבר ציינו לעיל.

תודה לכם ניצנים – הרחבת קהל היעד וכוח האדם

הרחבת הפעילות של העסק היא הרחבת מאגר הלקוחות. עסק שמצליח להגדיל את מעגל הלקוחות זוכה להתעניינות מצד משקיעים, מקבל קרדיט מהבנק וחברות האשראי וגם מעלה את ההכנסות. עם זאת, חשוב להיזהר ממצב בו מהלכי פרסום להרחבת קהל הלקוחות באים על חשבון שימור לקוחות קיימים. עסק צריך קודם כל לשמור על הלקוחות הקיימים שלו ולהשתמש בהמלצות שלהם על מנת לגייס חדשים. הרחבה של קהל הלקוחות דורשת ברוב המקרים גיוס כוח אדם, כאשר הדגש הוא על כמות ולאו דווקא על איכות. מצד שני, רצוי למצוא את האיזון המתאים בין גיוס עובדים שמתאימים לעסק לבין שמירה על תקציב נכון שמשאיר מרווח לטעויות ושינויים.

אם כן, למדנו כיצד ניתן להרחיב את העסק שלנו בעזרת שלושה כלים יעילים ופשוטים שיכולים לקדם אתכם לכדי הצלחה משגשגת. חשוב מאוד לעקוב אחר המידע החיוני שרכשתם ולעשות בו שימוש מושכל ונבון כדי שגם אתם תוכלו להניב פירות מהעסק שלכם בקרוב. זכרו, זהו אחד השלבים המרגשים בחייו של כל עסק, ולכן חשוב ביותר לעשות אותו ביסודיות ובחוכמה. אם אתם מסתבכים, חוששים, מוטרדים או סתם לא בטוחים איך לגשת למשימה, אל תהססו להיעזר באיש מקצוע שיעזור לכם להתמודד עם האתגר ולצלוח אותו בהצלחה.

רוצה לקבל תוכן איכותי היישר למייל שלך מדי שבוע?

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו ובתור התחלה קבלו גישה לכתבה זו ולכל הכתבות באתר ל-24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

הנך מאשר/ת קבלת תוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה ודיוור פרסומי מאת אפוק טיימס ישראל בעמ. אנו מתחייבים לא להעביר את הפרטים שלך לשום גורם אחר, ולשלוח לך רק תוכן רלוונטי.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!