“לאפייט” – היסטוריה בקופסת נעליים

רשת הנעליים והתיקים לאפייט חוגגת 81 שנה. זמן טוב להציג את סיפורה המרתק של לאפייט: החל מתחילת הדרך בשנים שלפני קום המדינה ועד היום, מירדן ועד לאיטליה, ובעיקר- דרך משפחה שנעליים הן חלק בלתי נפרד ממנה

לאפייט – החנות הראשונה ברשת, קינג גורג תל אביב, שנת 1938

סיפורה של רשת חנויות הנעליים לאפייט- Lafayette Italy, השזור בתולדות המדינה, התחיל ב-1938, כאשר ויקטור בלס פתח את החנות הראשונה בתל אביב, שאז קראו לה “נעלי בלס”.  כשהוא נעזר בחמור ובידיעת השפה הערבית, הוא שם פעמיו לביירות, שהוגדרה אז כ”פריז של המזרח התיכון”, והביא את מיטב הנעליים למה שלימים תהיה ארץ ישראל. האגדה מספרת גם שאשת הנציב הבריטי קנתה אצלו נעליים.

דוגמנית: Glazyrina Ekaterina | תמונה:Guy Lumer Film

היום מציינת הרשת 81 שנה להיווסדה, מונה שמונה סניפים ומנוהלת על ידי דור ההמשך. רק שהנעליים של היום מיובאות מאיטליה

רשת לאפייט וההיסטוריה שלה, מתחילה לפני שמונה עשורים.
שלומי בלס, 43, בעלי הרשת, הוא דור שלישי בענף. סבו מצד אביו פתח את החנות הראשונה, שאז קראו לה “נעלי בלס” בתל אביב בשנת 1938.

אביו של שלומי בלס, רפי, נכנס בגיל צעיר לעבוד בחנות של אביו וכך גם אחיותיו. שלומי, בנו נכנס להנהלת החברה, כשסיים את לימודיו במנהל עסקים בשנת 1999.

ולאחר גם אליק אחיו. לאחרונה, גם האחיות הצעירות, התאומות אלינור ואליאנה, נכנסו לעבוד, כמנהלת השיווק, מנהלת הפיתוח הארגוני של החברה וכפרזנטוריות.

אשת הנציב הבריטי

דוגמנית: Glazyrina Ekaterina | תמונה:Guy Lumer Film

תחילת הסיפור, אם כן, ב-1938, כשסבא בלס היה מביא את הנעליים הכי טובות מביירות. כך שלומי בלס: “אחד הסיפורים של סבא היה על אשתו של הנציב הבריטי שהייתה לקוחה קבועה שלו. סיפור נוסף שלו היה שמפני שהיה מביא את הנעליים הכי טובות, לקוחות שהיו יוצאות מהחנות, המתחרים היו חוטפים להן את הנעליים וגוזרים אותן, כדי שהלקוחות לא ישובו לקנות בחנות. בעקבות זאת, סבא פיתח את שיטת השיווק מדלת לדלת. הלקוחות היו נכנסות לחנות, בוחרות נעליים ומשלמות, וסבא היה יוצא בערב על החמור ועובר מבית לבית ומחלק ללקוחות את הנעליים, כדי שלא יגזרו להן אותן”.

בסוף שנות ה-90 הצטרפו שלומי בלס ואחיו אליק לאביהם רפי לניהול החנות. “אני ואחי נכנסנו לעסק רק אחרי חקירות מקיפות של אבא, שרצה לוודא שזה מה שאנו רוצים לעשות. לאבא היו כל מיני תוכניות מגירה להתרחב, אבל לבד היה לו קשה לעשות את זה והוא לא רצה להכניס שותפים. כשאני ואחי נכנסנו התחלנו להרחיב את העסק, פתחנו עוד חנויות וסניפים, התרחבנו למותגים חדשים ושיפרנו עשרות תהליכים בחברה”.

קטלוג לאפייט. התאומות בלס | צילום: שי יחזקאל

רשת לאפייט מונה כיום שמונה סניפים בארץ. “הייחוד שלנו הוא שאנו מביאים את הסחורה הכי טובה שקיימת בשוק הנעליים והתיקים מהעולם ומשתמשים בעורות הכי טובים שקיימים בשוק. אנו עובדים עם 40 ספקים שונים מרחבי העולם, כשכל ספק מתמחה בסוג נעל אחרת. אם אחד הספקים מתמחה במוקסינים בצורה הכי טובה שיש, אנו מביאים ממנו רק מוקסינים, כי אנחנו יודעים שהמוצר שלו הוא מנצח. יש לנו ספק לעקבים גבוהים ונוחים, ספק לנעליים מתוכשטות, שמשתמש באבנים הכי טובות שיש, כמו אבני סוורובסקי או קריסטלים. רבים מהיצרנים שלנו מייצרים למעצבים הכי גדולים בעולם כמו פראדה ולואי ויטון. המעצבים שלהם מגיעים למפעל, נותנים את הדגם ומייצרים באיכות הכי טובה ואת האיכות הזו, הכי טובה, אנחנו מביאים לישראל”.

הייבוא מסין

דוגמנית: Glazyrina Ekaterina | צילום: Guy Lumer Film

זה לא פשוט לעמוד בראש עסק במשך שמונה עשורים, וכל הזמן יש צורך להמציא את עצמך מחדש. “פעמיים המצאנו את עצמנו מחדש”, אומר בלס, “בפעם הראשונה כשסבא ואבא החלו לייבא מאיטליה, לדעתי הם היו הראשונים. הם ייבאו נעליים מאיטליה וספרד באיכויות שלא נראו פה בארץ. בפעם השנייה, זה היה כשאני ואחי נכנסנו לעסק, בסוף שנות ה-90, כשהיבוא מסין נפתח. כשהגיעו הנעליים מסין, במחירים של 100 או 150 שקלים לזוג, זה חיסל את ענף היצרנות בארץ. אנחנו בחרנו לקחת את הנישה של איטליה ולחזק אותה, כי עד אז עבדנו עם יצרנים מישראל, איטליה וספרד אבל משנות ה-90, נתנו לאיטליה אימפקט יותר מאסיבי. רצינו לראות מה קורה עם סין, לא יכולנו להישאר אדישים לתופעה, אבל לא רצינו להתפשר על איכות. הלכנו ליצרן סיני ווידאנו שהוא משתמש בעורות האיטלקיים הכי טובים שיש. הכנו קולקציית חורף מהממת שיוצרה במקאו ולא באיטליה כמו שהיינו רגילים. אם מגפון ממקאו נמכר ב–600 שקלים, אותו מגפון בייצור איטלקי נמכר ב-1000 שקלים. לא הצלחנו למכור את הסחורה. הלקוחות שאלו מדוע הנעל כל כך זולה. כשאמרנו שהבאנו מסין, הן לא רצו לגעת בנעליים. זה גרם לנו לעשות סוויץ’ ולהביא נעליים רק מאיטליה. היו לנו הרבה יצרנים איטלקים שעברו לייצר בסין וגם איתם ניתקנו קשרים. עד היום זה מוכיח את עצמו, כי עד היום אין רשת בישראל שמביאה את כל המוצרים שלה רק מאיטליה”.

מעבר לאיכות הנעליים וההתעקשות על האיכות האיטלקית הטובה ביותר, למשפחת בלס חשובה לא פחות חוויית הקנייה, המקצועיות והשירות. “אנחנו לא מוכרים ללקוחה נעל אחת וזהו, יש המשכיות. אנחנו מציגים את עצמנו בתור יועצי נעליים או אופנה ומנחים את הלקוחות איך לבחור נעליים.  ברגע שאנו נותנים את החוויה הכוללנית, זה עושה הכל.”

עד מידה 43

דבר ייחודי נוסף לרשת לאפייט הוא העובדים. בשעה שברוב החנויות בישראל מעסיקים מוכרים בשנות ה-20 לחייהם והתחלופה היא בקצב מואץ, משפחת בלס מעסיקה נשים וגברים בעלי משפחה, עם ותק וניסיון, להם יש את הסבלנות לתת שירות במקצועיות, בלס: “המוטו של אחי אליק, שאחראי על כוח האדם ברשת, הוא שאנו מעדיפים להעסיק אנשים נחמדים וללמד אותם להיות מוכרנים טובים, כי להביא מוכר טוב וללמד אותו להיות נחמד, זה בלתי אפשרי”.

דוגמנית: Glazyrina Ekaterina | תמונה:Guy Lumer Film

ייחוד נוסף הוא מידות הנעליים הלא שגרתיות, ועל כך אומר בלס: “יש לנו קולקציה מטורפת במידות 43-42 לנשים. ובכלל מנעד המידות רחב ביותר”.

לאתר הבית של לאפייט לחצו על הקישור: http://bit.ly/2IIcqtP

 

רוצה לקבל תוכן איכותי היישר למייל שלך מדי שבוע?

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו ובתור התחלה קבלו גישה לכתבה זו ולכל הכתבות באתר ל-24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

הנך מאשר/ת קבלת תוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה ודיוור פרסומי מאת אפוק טיימס ישראל בעמ. אנו מתחייבים לא להעביר את הפרטים שלך לשום גורם אחר, ולשלוח לך רק תוכן רלוונטי.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!